Üniversitede "Verimlilik ve Kalite" Konferansı

Bayburt Üniversitesi'nde üniversite öğrencilerine yönelik “Verimlilik ve Kalite” konulu konferans düzenlendi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) ile Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) tarafından ortaklaşa düzenlenen “Verimlilik ve Kalite” konferansı, İİBF çok amaçlı salonunda gerçekleştirildi. Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği konferans, MPM Karadeniz Bölge Müdürü Nuray Kansız’ın MPM’nin tarihi ve işlevi hakkındaki sunumuyla başladı.

Üniversitede

Verimlilik ve Kalite Konferansı...Bayburt Üniversitesi'nde üniversite öğrencilerine yönelik “Verimlilik ve Kalite” konulu konferans düzenlendi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) ile Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) tarafından ortaklaşa düzenlenen “Verimlilik ve Kalite” konferansı, İİBF çok amaçlı salonunda gerçekleştirildi. Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği konferans, MPM Karadeniz Bölge Müdürü Nuray Kansız’ın MPM’nin tarihi ve işlevi hakkındaki sunumuyla başladı.

 

“Verimlilik” konusunda araştırmalar yapan ve eğitim veren tek kamu kuruluşu olan MPM’nin, 17 Nisan 1965 yılında 580 sayılı kanunla kurulmuş özerk bir kurum olduğunu ifade eden MPM Karadeniz Bölge Müdürü Nuray Kansız, konferansın ilk bölümünde slayt gösterisiyle “verimlilik” konusunu anlattı.

Verimlilik deyince genelde işletmelerin, üretim yerlerinin bir sorunuymuş gibi algılandığını ancak böyle olmadığını ifade eden Kansız, verimliliği herkesin bir yaşam tarzı, bir felsefe olarak belirlemesi gerektiğini vurguladı. “Çalışırken, dinlenirken, konuşurken, ortak alanlarımızı kullanırken, severken verimli miyiz?” diye sordu.

Nuray Kansız, insanların ve kurumların dünü ile bugünlerini kıyaslamaları gerektiğini belirterek şöyle devam etti;

“20 yüzyıl başlarında verimlilik deyince sadece aynı kaynakla daha fazla üretmek düşünülüyordu. 2. Dünya Savaşı’ndan sonra kalite işin içine girdi… 70’li yıllarda ise insancıl çalışma ortamları düşünülmeye başlandı. Günümüzde ise bunların yanına çevre koruma faktörü eklendi. Son olarak da yenilikçi düşünmenin gerekliliği verimlilik konusunda ön planla çıktı.”

Verimlilik deyince iki tanımın yapıldığını söyleyen Kansız, bunlardan ilkinin Japon Bilim Merkezinin öncülüğünde olan felsefi yaklaşım, ikincisinin ise iktisat kitaplarında yerini alan girdi ile çıktı arasındaki oran olduğunu anlattı. 

Girdi-çıktı oranı sonucunda ortaya çıkan değere göre verimli olup olmadığına karar verildiğini söyleyen Kansız sözlerini şöyle tamamladı: “Verimlilik daha çok çalışmak, yalnızca üretimin, hizmetin artması demek değildir. Doğru ürünün, doğru miktarda, doğru zamanda, doğru yerde, doğru kişilerle, en az maliyetle, en kaliteli şekilde, katma değer yaratacak şekilde, insan haklarını gözeterek, çevreye zarar vermeden üretim yapmaktır.”

Konferansın ikinci bölümünde ise MPM Karadeniz Bölge Müdürlüğü Uzmanı Şebnem Akın Acuner, slayt gösterisiyle “kalite” konusunu anlattı. Günümüzde her şeyin öznesinde, özünde değişim ve ilerleme olduğunu, bu ilerlemenin işletmeler ve müşteri açısından işleri biraz karmaşıklaştırdığının altını çizen Acuner, teknoloji ilerledikçe insanların daha seçici olduğunu bunun sonucunda da müşteri çekmenin zorlaştığını belirtti. Acuner, verimliliğin ve kalitenin artmasının özünde değişime, yeniliğe, yaratıcılığa açık olmanın yattığını, artık insanların ne üretilirse almadığını, farklılık istediğini söyledi.

Kalitenin kültürle doğrudan ilgili olduğunu vurgulayan Acuner şöyle devam etti;

“Verimli olmanın, kaliteli olmanın özünde kültürle uyum var. Eğer işletme kültürünüz değişime, yeniliğe uyumlu değilse o zaman başarısız olmaktan kurtulamazsınız. Çalışanların kalitesi, hizmetin kalitesi ve ekibin kalitesi bir araya geldiği zaman o örgütün kalitesini yansıtır.”

Kalitenin de göreceli bir kavram olduğunu belirten Şebnem Akın Acuner, insan istek ve ihtiyaçlarına uygunluk derecesinin kaliteyi belirlediğini vurguladı.

Kalitenin bir yatırım ve önlem alma olduğunu, bunun da doğru planlama ve riskleri öngörebilme kapasitesiyle ilgili olduğunu söyleyen Acuner sözlerini şöyle tamamladı;

“Fark sunmak için kültürleri iyi tanımanın ve kültürlere göre üretim yapmanın önemi her geçen gün ortaya çıkıyor. Yeniliğe açık olmak, bakış açısıyla birebir ilişkili. Olaylara geniş çerçeveden bakmak ve empati yapmak gerek. İletişimde mimikler % 55, ses tonu % 38 ve dilin önemi ise yalnızca % 7… Kaliteli bir yaşam ve iş ilişkisi kurmak için ne söylediğimizden çok nasıl söylediğimiz önemli. “

Konferans sırasında öğrencilere “kalite” deyince akıllarına ne geldiğini soran Acuner’e bir öğrencinin “Bayburt Üniversitesi” cevabı vermesi, dinleyenleri gülümsetti.

İİBF çok amaçlı salonunda gerçekleştirilen konferansa öğrencilerin katılımının yoğun olması ve sık sık sorularla uzmanlardan bilgi alması dikkat çekti.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.