Kop Tüneli’nin sonunda açılan ‘üç’ kapı…

Kop Dağı üzerinde yapılması düşünülen ve sık sık gündeme gelen tünelin ucu göründü. Sağlık, eğitim ve havayolu konusunda en çok tercih edilen fakat kış mevsiminde sürücülerin kâbusu haline gelen Kop Dağı’nın ulaşım sorunu çözülüyor. Daha önce Kop Dağı yolu üzerinde yapılacak tünel projesinin, ihaleye çıkacağını söyleyen Bayburt Milletvekili Bünyamin Özbek, “2 Ağustos’ta Kop Tüneli’nin ihalesi yapılacak” demişti.

Kop Tüneli’nin sonunda açılan ‘üç’ kapı…

Kop Tüneli’nin bitmesi halinde Karadeniz Sahil Yolu, Bayburt üzerinden İran kapısına bağlanacak...Kop Dağı üzerinde yapılması düşünülen ve sık sık gündeme gelen tünelin ucu göründü. Sağlık, eğitim ve havayolu konusunda en çok tercih edilen fakat kış mevsiminde sürücülerin kâbusu haline gelen Kop Dağı’nın ulaşım sorunu çözülüyor. Daha önce Kop Dağı yolu üzerinde yapılacak tünel projesinin, ihaleye çıkacağını söyleyen Bayburt Milletvekili Bünyamin Özbek, “2 Ağustos’ta Kop Tüneli’nin ihalesi yapılacak” demişti.

Ağustos ayının ilk haftasında ihaleye çıkan ve tekliflerin alımına başlanan Kop Tüneli projesinin teknik detaylarını ise önümüzdeki günlerde açıklayacağını ifade eden Özbek, tünelin 3 yıl içinde bitebileceğini söyledi.

  Tünelin teknik detayları daha önce açıklanmıştı

Kop Tüneli projesinin teknik detaylarını, Karayolları 12.  Bölge Müdürü Şenol Altıok tarafından daha önce açıklanmıştı.

Özbek, tünelin 3 yıl içinde bitebileceğini söyledi.Kop Tüneli’nin 3 bin 176 metre uzunlukta olacağını açıklayan Altıok, projenin Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü yetki sınırları içerisinde yapılacağını söylemişti.

Karadeniz Sahil Yolu, Kuzey TETEK güzergâhı ve İran kapısı…

Altıok konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Kop Tüneli’nin bölgeye çok önemli katkılar sağlayacağını söylemişti. Tünelin; Karadeniz Sahil Yolu’na ve yöredeki limanların Kuzey TETEK (Türkiye Transit Karayolu) güzergâhına ve İran kapısına standart olarak bağlanmasını sağlayacağını açıklayan Altıok, ayrıca tünelin hizmete girmesi ile özellikle karla mücadele masraflarının azalacağını ve ulaşımın problemsiz sağlanacağını belirtmişti.

Geçtiğimiz yıl Ocak ayında Kop Dağı Bakımevi'nde düzenlediği basın toplantısında Kop Tüneli ilgili detaylı bilgi veren Altıok açıklamasında şu ifadelere yer vermişti:

Kop Tüneli’nin 3 bin 176 metrelik bir tünel olacağını açıklayan Altıok, tünelin Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü yetki sınırları içerisinde yapılacağını söylemişti.“Yörede en yüksek rakımlı geçit olan Kop Dağı geçidi, kışın yoğun kar yağışına maruz kalmakta ve 5-6 ay boyunca eğimi yüzde 10 olan yolda karla mücadele ekipleri 24 saat esasına göre Kop Bakımevi'nde kalarak, zaman zaman kapanan yolu açık tutmaya çalışmaktadırlar. Kop Tüneli'nin yapılmasıyla çok avantaj sağlanacak. Tünelinin uzunluğu 3 bin 176 metre (çift tüp), terk edilen yol uzunluğu 14 kilometre, tünel projeli yeni güzergah 8 kilometre, güzergahta kısalma 6 kilometre, mevcut yol eğimi yüzde 10, tünel güzergahı yol eğimi yüzde 6, tünel içi yol eğimi yüzde 3,5, tünel giriş kotu 2 bin 59 metre, tünel çıkış kotu 2 bin 171 metre."

Kop Tüneli'nin sağlayacağı avantajlar

Zirvedeki heyelanlardan dolayı problemli ve yoğun kar yağışı olan kesimler dahil toplam 14 kilometrelik yol terk edilecektir. Tünel yapımı ile kar mücadele masrafları en aza inecektir. 2 bin 418 metre yüksekliğe ulaşıp Kop geçidi zirvesine tırmanan araçların amortisman ve zaman kaybı önlenecektir. Yeni güzergahla birlikte yol standardı yükselecektir. Karadeniz sahil yolu ve yöredeki limanların Kuzey Tetek güzergahına ve İran kapısına standart olarak bağlantısı yapılacaktır.”

Kop Tüneli, Bayburt Postası’nın gündeminde en çok yer alan konulardan biri oldu

Kar yağışı nedeniyle çok defa trafiğe kapanan ve yoğun sis nedeniyle de sürücülerin zor anlar yaşadığı Kop Dağı’na tünel yapılması yönünde yetkililerden yapılan açıklamalar, Bayburt ve Erzurum basınında zaman zaman gündem oluşturmuştu.

Kop Dağı ulaşımında yaşanan sorunları gündeminden düşürmeyen Bayburt Postası Gazetesi, demiryolu projesinde olduğu gibi bu hayati önem taşıyan projeyi de birinci önceliği olarak seçmişti. Bayburt Postası Gazetesi ve Çoruh'un Doğduğu Yer Gazetesi’nin geçmiş yıllarda konuyla ilgili yapılan açıklamalar ve haberlerle sürekli gündemde tutmaya çalıştığı Kop Tüneli, Bayburt Postası’nın internet haber portalının da gündemine taşınmıştı.  Son 2 yıl içinde www.bayburtpostasi.com.tr’de  yayınlanan haberlerin bir kısmı için aşağıdaki linkleri takip edebilirsiniz:

27 Temmuz 2011 / Bayburt Milletvekili Bünyamin Özbek: “Ulaşım sorunu, 3 yıl içinde çözülmüş olacak”

4 Mayıs 2011 / Muhtarlardan Başbakan’a çözüm önerileri: “Kop Tüneli mutlaka hayata geçmeli”

28 Ocak 2011: "Kop-Zigana Karayolu, demiryolu projesinden daha önemli"

28 Ocak 2010: Kop Tüneli’nin teknik detayları açıklandı

16 Kasım 2009: Kop Dağı’nda tünelin ucu göründü

10 Mayıs 2009 / Bakan Faruk Nafiz Özak: Kop Dağı tüneli için “sözüm var” dedi

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.