Sınır köyleri kara büründü

Bayburt Postası - Her mevsim olduğu gibi bu kış yine Soğanlı'dan yüzünü gösterdi. Soğanlı Dağı'nın eteklerinde bulunan Aydıntepe'ye bağlı Dumlu, Kavlatan ve Günbuldu köylerine mevsimin ilk karı düştü.

Sonbahar günlerini yaşadığımız şu günlerde Soğanlı'ya yağan kar, erken gelecek kışın da habercisi. İşte Dumlu (Henege) köyü sakinlerinden Salih Yangöz ve Cemil Develi'nin gazetemize ulaştırdığı o görüntüler:

Öte yandan bilim insanları tarafından yapılan uyarılara göre önümüzdeki kış dünyanın farklı bölgelerinde yoğun kar yağışı, sel, heyelan, kasırga ve kuraklığı artıran El Nino'nun zirve yapması bekleniyor. Rekor kar yağışının beklendiği bu mevsimde, Türkiye için de soğuk hava ve sel uyarısında bulunuldu.

Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
OZAN 9 yıl önce

DUMLU KÖYÜ İLE İLGİLİ ANI:( TEDAŞ da çalıştığım zamanlarda) Yıl 1990 yılı sonbahar. Dumlu Köyüne yeni bir Enerji Nakil Hattı yaptırmıştık. Bu hatta elektrik verilmesi için sabah saatlerinde Konursu şefliğinden 2 arkadaş alarak soğanlıya doğru yola çıktık. (Bu arkadaşlar Kurban ve Ziyaettin) Yolun da hafif bir kar vardı. Araba ile Kılıçkaya köyü yaylasına kadar geldik. Oradan ileri yol kapalı idi. Yeni yapılan hat başlangıcı bu yaylanın üst kısmından başlıyordu. Buradaki işimizi bitirdik ve yürüme Telekom un tepedeki istasyonuna yürümeye başladık. Orada esici ölçü Kabini içinde bağlantıların açılması gerekiyordu. Oraya kadar kar üzerinde yürüyerek çıktık. Herhalde ki öğlen vaktiydi. İstasyondaki işimizi tamamladık. Kurban Kayaoğlu bu istasyonda kaldı. Biz iletken bağlantısını yapacağımız yeni hat başlangıcı olan Dumlu Köyü yakınında bir noktaya ben ve Ziyaettin Usta ile Dumlu Köyüne doğru yani mevcut hat boyu aşağıya doğru yanımız da o zamanki Muhtar (İsmini şimdi hatırlayamadım) ile

ile birlikte ilerledik. Bağlantı yapacağımız yere vardık. Ziyaettin Usta ile Demir Direğin üzerine çıktık bağlantı yapıyorken üzerimizdeki telsiz yere düştü. İşimizi bitirdik Kurban Ustayı telsiz ile aradık. telsiz hasar görmüş iletişim kuramıyoruz.( O zaman cep telefonu yok). İletişim kurabilsek planımız yeni hatta elektrik verip bizde Muhtar ile köye gidip o gece orada kalacağız ve ertesi günü dönecektik. İletişim kuramadığımız için Mecburen Ziyaettin Usta ve ben Muhtarı Köye gönderdik. Biz ise geldiğimiz yoldan istasyona çıkıp Kurban ustanın yanına varıp elektriği vermek. Planımız bu şekilde değişti. Saat 16.00 civarı tırmanmaya başladık. O kadar kar var ki yukarı dağ çıkmak yoruyor. Çizmelerimiz diz boyu olup karın içine batarak ilerliyoruz. Biz gidiyor sanki o istasyon da bizden uzaklaşıyordu. Hiç dinlenmeden 2 saat yürüdük. Hava karardı. İstasyon tel örgüsüne geldiğimizde hava tam kararmış tı saate baktığımda 17.45 idi.. O tel örgüde 15 dakika dinlendik. adım atacak halimiz kalma

OZAN 9 yıl önce

adım atacak halimiz kalmamıştı. Ziyaettin Usta zayıf olduğu için kara fazla batmıyordu ama o da yorulmuştu. Kendimizi nasıl olduysa istasyon kapısında bulduk ve istasyon görevlileri bizi içeri aldılar. Ayaklarımız ıslanmış sanki o dondurucu soğuk ayaklarımızın içine işlemiş hissediyorduk. İstasyon görevlileri dışarıdan kar getirerek ayaklarımızı kar içine koyarak yavaş yavaş çıkarmamızı istediler. Derken ayaklarımız ortam sıcaklığına ulaştı. Isındık .Telsiz direkten düştüğü için bizim sesimiz geliyor ama biz Kurban ustanın sesini biz alamıyorduk. Bunu istasyon görevlileri anlattı. Kurban usta Konursuya dönmüş Şeflikte bizi bekliyordu.Saat 19.00 civarı onu aradık ve elektriği vermesini istedim. Derken yeni yapılan hat enerjilenmişti. Muhtarı da telefon ile aradık. Dumlu köyünde de yeni hattan gelen elektrik ile aydınlanıyordu. O gece istasyonda kaldık. Bize istasyon görevlileri iyi hizmet ettiler. Yemek yedik çay içtik ve o gece orada yattık.

Bize istasyon görevlileri iyi hizmet ettiler. Yemek yedik çay içtik ve o gece orada yattık. Sabah kalktık ve kahvaltıdan sonra Ziyaettin Usta ile dün arabadan indiğimiz yere geldik. Kurban Usta bizi bekliyordu. Konursuya döndük. NOT: telsiz konuşma alanı kısıtlı orada ve o yıllarda cep telefonu da yok