Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’na 310 milyon TL ayrıldı

Ulaştırma Bakanlığı iki şehre hizmet vermesi planlanan Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’nda 19 yıl aradan sonra inşaata başlıyor.

Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’na 310 milyon TL ayrıldı
Bayburt Postası - Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü 310 milyon TL’lik bir yatırım ile Gümüşhane’nin Köse ilçesine bağlı Salyazı Köyü’nde Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’nı gerçekleştiriyor. Daha önce defalarca geçersiz kalan ÇED Raporu yeniden hazırlanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunuldu.

Bayburt ve Gümüşhane’nin sivil hava ulaşım ihtiyacının karşılanması için Salyazı Köyü’nde yer alan mevcut havalimanında 1.173 x 30 metre uzunluğundaki pist 11 Mayıs 1994’te tamamlanarak 29 Kasım 1995 tarihinde Gümüşhane İl Özel İdare Müdürlüğü’ne teslim edildi. 1998 yılında yapılan çalışmalarla havalimanında kapasite artışı ve pistin uzunluğunun 2.950 x 30 metreye kadar uzatılması planlandı.

Aradan 19 koca yıl geçti

Fakat 1998 yılında proje hazırlanmasına rağmen geçen 19 yıllık süre zarfında yatırımın devamı gelmedi. Planlar geçerliliğini kaybederken en son pistin uzunluğu 3.000 x 45 m olacak şekilde yeniden düzenlendi.

3 milyon 300 bin metrekarelik alan

Bayburt-Gümüşhane Havalimanı için yaklaşık 330 hektar (3.300.000 m²) alana ihtiyaç duyulurken bunun 424 bin 176 m²’lik kısmı daha önceden kamulaştırıldı. Proje kapsamında mevcut pistin 3.000 x 45 metre ebatlarında olacak şekilde düzenlenmesi, 300 x 120 m boyutlarında 1 apron ile 265 x 24 metre boyutlarında 1 taksirut yapılması da projeye eklendi.

Ayrıca iç ve dış hatlar terminal binaları ve havalimanı için gerekli diğer tüm üstyapı tesislerin (idari bina, güvenlik yapıları, kule, otopark, yangın-kaza tesisleri, akaryakıt tesisleri, yer hizmetleri tesisleri, alt yapı tesisleri, vb.,) yapımı da havalimanı projesi çerçevesinde inşa edilecek.

Mesafeler ne kadar?

Proje alanı karayolu ile Bayburt il merkezine yaklaşık 45 km, Gümüşhane il merkezine yaklaşık 60 km, Köse ilçe merkezine yaklaşık 13 km, Erzincan il merkezine ve Erzincan Havalimanına yaklaşık 60 km mesafede yer alıyor.

Gümüşhane merkezinden kuzeyde Torul üzerinden Trabzon’a E97, doğuda Kalebucağı üzerinden Bayburt’a D050, güneyde Kelkit üzerinden Erzincan’a D885, batıda Şiran üzerinden Giresun’a D040 karayolu güzergâhları bulunuyor. Kentin şehirlerarası veya il içi demiryolu ulaşımını sağlayan demiryolu ulaşımı mevcut değil.

Gümüşhane’ye en yakın havaalanları karayolu mesafesiyle yaklaşık 65 km mesafede bulunan Trabzon, yaklaşık 80 km mesafede bulunan Erzincan ve yaklaşık 145 km mesafede bulunan Erzurum da var. Bayburt’a en yakın havaalanları karayolu mesafesiyle yaklaşık 80 km mesafede bulunan Erzincan, yaklaşık 90 km mesafede bulunan Trabzon ve yaklaşık 100 km mesafede bulunan Erzurum illerinde mevcut.

Projede neler yapılacak?

1 Pist 3.000 m x 45 m
1 Taksirut 265 m x 24 m
1 Apron 300 m x 120 m
Terminal Binası (İç-Dış Hatlar)

Teknik blok, kule, DHMİ Kurtarma ve yangın istasyonu ve diğer hizmet bölümleri.

Havalimanındaki üst yapı tesisleri kaç metrekare olacak?

Projede pist 135.000 m², taksirut 7.950 m², apron 36.000 m², iç ve dış hatlardan oluşan terminal binası 20.000 m², teknik blok ve kule 2.700 m², DHMİ kurtarma ve yangın istasyonu 2.500 m², Güç Merkezi 1.000 m² ısı merkezi 1.000 m², çok maksatlı garaj 2.700 m², apron bariyer binası 155 m²+850 m²

Planlarda tarım arazisi görünüyor

Proje alanının yer aldığı Ordu-Trabzon-Rize-Giresun-Gümüşhane-Artvin Planlama Bölgesi 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planında “Tarım Arazisi” ve “Havaalanı/Havalimanı” olarak görünüyor. Proje kapsamında yer alan şahıs mülkiyetindeki alanlarda tarım alanı bulunması durumunda alanın tarım dışı amaçla kullanılması için gereken izinler alınacak.

Bayburt Gümüşhane Havalimanı’nın inşaat çalışmalarının 3 yılda tamamlanması ve ekonomik ömrünün 40 yıl olması planlanıyor.

Haber: Emlaknews.com.tr

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hasan uğurlu 4 yıl önce

Bayburta havaalanı yapılmasın diyen vatandaş Erzurum Bayburt arasını 50 dk. olarak göstermiş. Her yıl onlarca kez bu yolu giden biriyim. Trafik kurallarına uyarak bir buçuk saatten önce gidemezsiniz. Tony Scumacher gibi hız yarışçısı olsanız belki. O da mutlaka bir gün parça pinçik olmanız şartıyla. Bayburt Erzurum 50 dakika diyen yüzyılın gafını yapmış olur vesselam

Avatar
BAYBURT 4 yıl önce

BAYBURTA HAVAALANI YAPILMASIN DİYEN ZATEN BAYBURTLU DEĞİL NEDEN BU KADAR DİKKATE ALIYORSUNUZ ZAVALLIYI ADAM BAYBURTA YATIRIMI ÇOK GÖRÜYOR YANİ DEMEK İSTİYOR Kİ BAYBURT ZATEN UFAK KÜÇÜK BIRAK ÖYLE KALSIN NÜFUS AZALSIN BELKİ YAKINDA ERZURUMA YA DA TRABZONA İLÇE OLUR KAFA BU YANİ YANİ BAYBURT KÜÇÜK GÖRÜLÜYOR OĞUYA HARCANAN PARA BU ZATLARIN DİKKATİNİ ÇEKMEZ AMA BAYBURTA GİDEN 1 LİRAYI BİLE ÇOK GÖRÜRLER ÇÜNKÜ ONLARIN DÜŞÜNCESİ ZATEN UFAK İL ONU DA İLÇE YAPIN OLUVERSİN HALBUKİ BAYBURTLU BAYBURTU İL YAPMAK İÇİN NE BEDELLER ÖDEMİŞ ONU BU TİP ZATLAR BİLMEZ BUNU AYRICA BAYBURTTAN EN YAKIN HAVAALANINA 2.5 SAATTEN ERKEN GİDEMEZSİN MERAK ETMEYİN SİZ İSTEMESENİZ DE BAYBURTA HAVALANI YAPILIYOR İNŞALLAH HIZLI TREN DE GELECEK

Avatar
Ali 4 yıl önce

En önemli ihtiyacımız hava alanımı yazık devletin paralarına

Avatar
YüzYILIN EN BERBAT YATIRIMI 4 yıl önce

Erzurum havaalanı 50 dk özel araçla günde 7-8 uçuş var ,
Trabzon 2 saat günde onlarca uçuş var hatta bazen erzurum pahalı diye trabzona gidiyoruz . Be ulaşım olanakları mükemmel bir de tünel yapıldığını düşünün ayda bir uçak iner yada inmez , manasız anlamsız saçma ve bir okadar da gereksiz yatırım büyükşehir de bile iki saate gittiğin havaalanına biz 50 dk da gidiyoruz yazk çok yazık

Misafir Avatar
Ozan 4 yıl önce @YüzYILIN EN BERBAT YATIRIMI

Trabzona 2 saatte gidiyorsan tüm trafik kurallarını alt üst ediyorsun demek.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Bayburt lu Salih 4 yıl önce

Devletler için kalkınma adına yatırımlar en önemli kalemi oluşturur, 20 yılın ardından bu yatırımın gerçekleştirilmesi elbetteki önem arz etmektedir, şimdiden hayırlı olsun.
Hava limanı yatırımını mümkün ise, küçükte olsa kargo uçuşlarına uygun yapılsa, çünkü bölgenin ve Bayburt un hayali olan tren yolunun Bayburt tan Karadeniz e ulaştığını düşünür isek, tren yolunun Bayburt ta geçmesi ile beraber fabrikaların kurulup üretime geçmesi ile, hem limana, hemde yapılan üretimi çeşidine göre icabında kargo sevkıyatı olabileceğini düşünüp buna göre yapmak ve ülkenin stratejik durumu açısından askeri amaçlı da kargo uçuşlu düşünülmesi iyi olur.

Avatar
Hakan 4 yıl önce

Bu kadar hesapsiz bir yatirim olmaz-olamaz.Yapilmakta olan tüneller bittiginde, erzurum ve Trabzon havaalanlari bir saatlik mesafeye düsecekken-Erzurum havaalani belki daha da yakin olacak- Gümüshane ve Bayburt gibi kasaba büyüklügündeki iki ilin prtasina havaalani yapmanin anlamini anlayabilmis degilim!Bu parayla her iki ile cok daha güzel seyler yapilabilirfi.Bu proje atil kalmaya mahkumdur!

Avatar
Lokman 4 yıl önce

Bayburt ' yapilacak en güzel yatirim tren'dir gerisi bos yazik.

Avatar
dışardıan 4 yıl önce

havaaalnı yeri yanlış bayburt gümüşhane karayolu üzerine kurulmalıydı. Akşar gibi yol kenarına yakın ulaşımın hızlı olduğu bir yere.Şimdi ki hava alanına ihaleyi kim alırsa kaç liradan götürürse insafa kalmış. Ben bayburtlu değilim.