Cumhuriyet Öğretmenleri “Milli Eğitim Temel Kanunu”nun ilgili hükümlerine göre eğitim alır ve kendisine emanet edilen çocukları o hükümler doğrultusunda yetiştirirler.

“Madde 2-Türk Milli Eğitiminin genel amacı, Türk Milletinin bütün fertlerini,

(1) Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;”

İşte biz öğretmenlerin edinmesi ve ödünsüz olarak uygulaması gereken bu ilkelerdir. Bunları uygulamak her Cumhuriyet öğretmeninin onur kıstasıdır. Bunun dışına çıkan her öğretmen, her kademedeki eğitim yöneticisi “mesleki onur”unu zedelemiş olur.

Cumhuriyet öğretmeni, kendisine emanet edilen öğrencinin, düzeyine uygun bilgi ve becerilerle donanmasını sağlamaya çalışır. Bundan daha önemlisi onun “insanlık değerlerini özümsemiş; ulusal bilincini çağdaşlıkla içselleştirmiş; doğayı koruma ve canlıları sevme bilincini kazanmış; toplumsal kurallara ve ahlaki değerlere uyan; dil, din, ırk, cinsiyet ayrımı yapmadan insanları seven bireyler olarak yetiştirmeyi” ödünsüz ve emeğini esirgemeden ilke edinmiştir. Sınıfa giren her Cumhuriyet öğretmeni bu niteliklerle donanmış olmalıdır.

Şimdi ne oldu da öğretmeni dışlayarak “İmamları, Hatipleri, Kuran Eğitmenleri”ni sınıflara sokacaklar? Öğretmenin sınıfta dillendirmediği hangi “ahlakî, insanî, toplumsal değeri” çocuklara öğretecekler? Bu uygulamanın öğretmene olan bilimsel ve insanî güveni nasıl törpüleyeceğinin ayrımında değiller mi eğitim yöneticileri? Bu aymazlığın Türk Milli Eğitimi’ne vereceği zararları nasıl görmezden gelirler? Bu aymazlığın ulusal eğitimimizin temeline koyulan bir dinamit olduğunun farkında değiller mi?

FETÖ yapılanmasıyla okullarımızın, dershanelerin nasıl bir kuşatma altına alındığını unutmadık, unutmamalıyız, unutturmamalıyız. Verilen sınırsız ödünlerin, gerçekleştirilen göz yummaların, bilinçsizce ve ahlaksızca siyasi ve mali yararlanmaların olumsuz sonuçları halâ tam olarak giderilemedi.

Korkarım yukarıda sözü edilen uygulama, tarikatların, vakıfların Ulusal Eğitimizin kılcal damarlarında yeni FETÖ’cü oluşumları gerçekleştirmesini sağlayacaktır. Korkarım, yıllar sonra ülkemizde yeni “hesaplaşmalar”, yeni “helalleşmeler” yaşanacaktır. Olan da bu yıllara kadar yetişen kuşağa ve ulusal geleceğimize olacaktır. 

Cumhuriyet öğretmenleri sınıflarında, Ulusal Eğitim Yasamızda yer alan “Milli ahlak ve milli kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür içinde korunup geliştirilmesine ve öğretilmesine önem verilir.” ilkesine her zaman uymuştur ve bu ilkenin öğrencilerince içselleştirilmesine özen göstermiştir. Öğretmeni sınıftan çıkararak İmamı/Hatipi/Kuran eğitmenini sınıfa sokmanın ne anlamı var? Bu uygulamanın öğretmeni aşağılamak anlamında olduğu açık değil mi?

“Ulusal inanç eğitimi vermek” amacıyla camilere öğretmen sokmak ne kadar mantıksızca ne kadar artdüşünce içeriyorsa; öğretmen varken sınıfta imam/hatip sokarak “ahlak, insani değerler…” eğitimi vermeye çabalamanın da o kadar mantıksızlık ve artdüşünce içerdiğini unutmayalım.

Bir de yeni Milli Eğitim Bakanı’nın, “Milli Eğitim Yasası”nda yer alan “Madde 15- Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır. Ancak eğitimin türüne, imkân ve zorunluluklara göre bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir.” Maddesini ya görmemiş ya da daha acısı görmezden geliyor.

Unutmayalım ve yineleyelim: Cumhuriyet öğretmenleri, Milli Eğitim Kanununda yer alan “…Milli ahlak ve milli kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür içinde korunup geliştirilmesine ve öğretilmesine önem verilir.” hükmünü her ortamda ve her koşulda uyguladı, uygulayacaktır. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Bayburt lu 10 ay önce

Sayın hocam;
Sizler Bayburt için önemli bir degersiniz,sizlerin görüşleri kıymetlidir.
Yalnız bu konu da sizler tam anlayamadık, yanlış yorumladık;
İnsanlarımız ikileme kala biliyori, bazı din olmayan konular adeta dinmiş gibi lanse ediliyor.
Bir millet, milli ve manevi değerlerle yaşarlar,varlıklarını devam ettirirler.Fani dünyada her türlü ilimi öğrenmek zorundayız,ilim Çin de bile olsa alınız, bilenle bilmeyen bir olur mu,geçmiş Türk Devletlerinde,Selçuklu ve Osmanlı da ilme önem vermişiz, son 200yıl hariç, öyle ki bunu fırsat bilen kendini bilmezler, bizim ilerlememiz için Hıristiyanlığa geçmemiz lazım diyecek kadar,kendi benliğinden bir haber olmuş
Dünya ilmi tabi ki yapılacak, ilk okuldan, lisans, yüksek lisans dahil, dünyalık için 20 yılımızı veriyoruz, vermeliyiz.
Ama ebedi hayat için de iyi bir ilim lazım, bize bunu yaz kuran kurslarında elif , Ba, öğrenin, dini öğrenmiş sayılırsınız deniyor.Okullarda nasıl ki branş hocaları var,maneviyat için hoca niye olmasın

Avatar
Aziz 10 ay önce

Cok cok güzel bir yazı....