Vahşi liberalizmin hüküm sürdüğü ülkelerde seçimler ‘marka vaadi’ dışında biraz da şu üç parametreyi doğru yönetmekle kazanılır: Para, zaman ve insan kaynağı... Şimdilerde başarılı bir danışmanlık şirketi bulunan eski ANAP Milletvekili Birkan Erdal AK Parti’nin inanılmaz kaynaklara sahip olduğunun altını çizerek, “Muhalefetin Batı demokrasilerinde gördüğümüz türden bir ‘fon yaratma’ stratejisi ve çalışması var mı acaba?” diye sormuştu.

Sahiden var mı acaba? Var da biz mi bilmiyoruz. Oysa bu fon, halkın katılımıyla oluşturulur. Gizli kapaklı değil..

Perşembe günü CHP Milletvekili Berhan Şimşek’le konuştuk. Hakkını yemeyelim. Bayburt’taymış. Kuzey kıyılarını turluyormuş. “Aslolan halkla halkın diliyle konuşmak. Onun kültür ve değerlerine saygılı olmak. Ne anlatacağınıza sonra geliyor sıra...” dedi.

İkinci parametre, yani zaman yönetiminde seçim kampanyasına bir seçim biter bitmez başlanır. Seçimlere üç ay kala değil. Bundan kasıt, orada burada beyanat vermek değildir. Adam gibi seçim kampanyasıdır. Bu konuda da DYP dışında (o da sınırlı) muhalefet partilerinden pek ses yok.

Gelelim insan kaynağına; önce iki haber:

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Bülent Gedikli, ‘halkla kucaklaşma programı’ çerçevesinde ilçe ve köylere yaptıkları ziyaretlerle ilgili izlenimlerini anlatmış. Gedikli, gittiği köylerde “Başka hangi parti dolaşıyor” diye sorduğunu belirterek, “Bizden başka dolaşan olmadığını söylediler. Sahada bizden başkası yok” demiş.

Başbakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER), mart, nisan, mayıs ve haziran aylarını kapsayan 4 aylık faaliyet raporunu yayınlamış. Rapora göre, 9 bakan, vatandaştan kendilerine gelen talepleri 1 günde işleme alıyormuş.

‘Muhalefet uyuyor!’ diye tepinmekte haklı mıyım, değil miyim?

29 Temmuz 2006 / Akşam

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.