Bilişim ve iletişim harcamaları 27 milyar doları aşacak

Türkiye’nin bilişim devi Microsoft’un ev sahipliğinde teknoloji şirketleri ve basın mensupları ile bir araya gelen IDC Türkiye yetkilileri, Microsoft Türkiye’nin üst düzey yöneticileri ile birlikte, Türkiye Bilişim ve İletişim teknolojileri sektörüne dair 2015 tahminlerini paylaştı.

Bilişim ve iletişim harcamaları 27 milyar doları aşacak

Türkiye’nin bilişim devi Microsoft’un ev sahipliğinde teknoloji şirketleri ve basın mensupları ile bir araya gelen IDC Türkiye yetkilileri, Microsoft Türkiye’nin üst düzey yöneticileri ile birlikte, Türkiye Bilişim ve İletişim teknolojileri sektörüne dair 2015 tahminlerini paylaştı. Büyük Veri, Bulut, Sosyal İş ve Mobilite gibi teknolojiler sayesinde Türkiye’de kurumların geçirdiği dönüşüme dikkat çeken IDC Türkiye Ülke Müdürü Nevin Çizmecioğulları, bu dönüşüm ile Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri pazarının 2015’te 27 milyar doları aşmasının beklendiğine işaret etti. Microsoft Türkiye Kurumsal Müşterilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Yılmaz’ın da konuşma yaptığı etkinlikte Yılmaz, Türkiye’nin teknoloji tüketen bir ülke olmaktan çıkıp, teknoloji üreten ve ihraç eden bir ekonomiye dönüşümü için tüm gücüyle çalıştıklarını ifade etti.

Etkinlikte konuşma yapan IDC Türkiye Ülke Müdürü Nevin Çizmecioğulları 2015’teki yazılım ve servislerdeki büyüme oranlarına değinerek şu tespitlerde bulundu: "2015 genel seçimlerinden sonra hızlanacak olan kurumsal harcamalar, tüketici harcamalarının önüne geçecek. Yazılım ve servisler, 2015 yılının ikinci yarısında gerçekleşmesi beklenen dönüşüm projeleriyle birlikte %7,1 ve %6.4 gibi büyüme oranlarıyla en yüksek performans gösteren teknoloji kategorileri olacak” dedi.

Çizmecioğulları, Mobilite’nin Türk CIO'ların öncelikli yatırım alanı olmaya devam edeceğinin sinyallerinin verirken; iş yeri üretkenliği ve mobil iş gücü verimliliğini arttırmaya yönelik mevcut iş uygulamalarının mobilizasyon çalışmalarını artıracağını da sözlerine ekledi.

Nevin Çizmecioğulları, 2015’te kurumların ve kullanıcıların hayatında daha fazla yer edecek olan mobiliteye dair şu tespitlerde bulundu: "2015’te çalışanlar tarafından şirket verilerine ve uygulamalarına uzaktan erişim için kullanılan kurumsal mobil cihazların sayısı artacak. Bu artış, BT ortamını değiştirmeye devam edecek ve şirketleri idari, güvenlik ve gizlilik açısından düzenlemeler getiren resmi mobil politikalar uygulamaya yöneltecek.” Çizmecioğulları konuşmasına şöyle devam etti: “Mobil uygulamalar, cihaz güvenliği ve mobil cihaz yönetimi uygulamalarında pazardaki farkındalığın artmasıyla daha hızlı benimsenme öngörüyoruz. Belli sektörlerde kapsamlı mobil strateji uygulamalarının bir parçası olarak mobil cihaz yönetimi, mobil kimlik ve erişim yönetimi tarafında büyük ölçekli yatırımlar bekliyoruz.

Microsoft Türkiye Kurumsal Müşterilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Yılmaz ise etkinlikte Microsoft Türkiye olarak sektöre dair hedeflerini ve yaratacakları katma değerden söz ederek şöyle konuştu: “Bilişim sektörü bugün gelişmiş pazarlarda iktisadi kalkınmanın itici gücü olarak öne çıkıyor, sektör toplam istihdamın yüzde 30’unu oluşturuyor, yılda 2 trilyon doların üzerinde tüketim hacmi ile ekonomik gelişimi tetikliyor. Bilişimin evrimine birebir tanık olduğumuz bir dönem içerisindeyiz. Bir yandan donanım sektörü kabuk değiştirirken, diğer yandan yazılım sektörü hızla gelişiyor. Microsoft olarak biz de iş yapış modellerimizi önce mobil, önce bulut anlayışımız çerçevesinde önceliklendirirken, yeni ürün ve çözümlerle sektöre yön veriyoruz. Cep telefonlarından sonra teknoloji dünyasında en hızlı büyümenin yazılım ekonomisinde gerçekleştiğini görüyoruz. Burada bizim 4 ana trend olarak nitelendirdiğimiz mobilite, sosyal ağlar, büyük veri ve bulut bilişim önemli rol oynuyor. Bu eğilimler arasında özellikle bulut bilişim etkileşim gücü ile öne çıkıyor. Fırsatları değerlendirerek riskleri avantaja çevirmenin yolu bugün bulut bilişimi yakalamaktan geçiyor. Nitekim yazılım sektörüne baktığımızda yeni uygulamaların yüzde 90’ının bulut teknolojierine yönelik geliştirildiğini görüyoruz. Microsoft bulut bilişimi ile tanışan kurumlar esnek, güvenilir, ihtiyaca özel çözümlerden faydalanıyor. Bugün Çin dahil 141 ülkede, 4 kıtada 19 veri merkezi ile 1 milyardan fazla kullanıcıya ve 20 milyondan fazla şirkete hizmet veriyoruz, her yıl bulut tabanlı teknolojilere 10 milyar dolara yakın yatırım yapıyoruz. Bulut bilişimin lider kurumu olarak, kurumları ve iş ortaklarımızı da liderliğe taşımayı hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde de Microsoft Türkiye olarak, Türkiye’nin bilişim gücü olmaya devam edeceğiz. Bununla birlikte ülkemizin teknoloji tüketen bir ekonomiden, teknoloji üreten ve ihraç eden bir ekonomiye dönüşümü için tüm gücümüzle çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”

IDC 2015 Türkiye Bilişim ve İletişim Pazarı Tahminleri

1. 2015 yılında Türkiye Bilişim ve İletişim pazar harcamaları büyümesi, tüketici donanım harcamalarındaki yavaşlama nedeniyle %3.1'e düşecek.
2. Servis sağlayıcılar tarafından veri merkezi alanında yatırımlar gerçekleşecek.
3. Üçüncü platformu kullanan sektörlerin ilk örnekleri dikkat çekecek ve benzer yatırımlara öncülük edecek.
4. Tüketici segmentindeki mobilite cihaz bakımından doyuma yaklaşacak, şirketler ise mobilitede daha üst seviye startejilere yönelecek.
5. Kısıtlı BT bütçeleri ve yatırımın geri dönüşünün hesaplanma zorluğu nedeniyle daha geniş kapsamlı büyük veri uygulamaları seçili proje örnekleriyle sınırlı kalacak.
6. Telekom şirketleri başlatılan yeni projeler ile akıllı şehir projelerinde önde gelen sağlayıcılar olmaya devam edecek.
7. 2015 sonu ve 2016 yılı boyunca; iş kiritik, hyperscale sunucular Türkiye sunucu pazarında oyunu değiştirici bir rol oynuyor olacak.
8. SDN (Yazılım Tanımlı Ağ) pazarı, veri merkezi ve mobil ağ yatırımlarıyla büyüyecek.
9. Türkiye’deki genel bulut harcamalarındaki büyümenin %70'i çokuluslu sağlayıcılar tarafından yönlendiriliyor olacak.
10. Kamu ve özel sektörde artan farkındalık ile yeni nesil tehdit koruma çözümlerine olan talep artacak.

IDC hakkında

International Data Corporation (IDC), bilgi teknolojisi, telekomünikasyon ve tüketici teknolojisi pazarları için pazar istihbaratı, danışmanlık hizmetleri ve etkinlikler konusunda önde gelen uluslararası sağlayıcıdır. IDC bilişim profesyonellerinin, işletme yöneticilerinin ve yatırımcı topluluğunun teknoloji alımları ve işletme stratejisi konusunda olgulara dayanan kararlar almalarında yardımcı olur. 1000’in üzerinde IDC analisti dünya çapında 110’un üzerinde ülkede gerçekleşen teknoloji ve endüstri fırsatları ve trendleri konusunda global, bölgesel ve yerel uzmanlık sağlar. IDC 50 yıldan uzun bir süredir müşterilerinin temel işletme hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için stratejik içgörüler sunmaktadır. IDC, dünyanın önde gelen teknoloji, medya, araştırma ve etkinlik şirketi olan IDG’nin iştirakidir. www.idc.com adresini ziyaret ederek IDC hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Orta Doğu, Afrika ve Türkiye’de IDC


IDC Orta Doğu, Afrika ve Türkiye bölgesi için bölgesel merkezi Dubai’de olan Riyad, Kazablanka, Nairobi, Lagos, Johannesburg ve İstanbul’da koordine edilmiş bir ofisler ağına sahiptir. Kapsamımız yerel içgörüleri uluslararası bir perspektif ile birleştirerek bu dinamik bölgelerdeki piyasalar konusunda kapsamlı bir anlayış sunar. Pazar istihbarat hizmetlerimiz derinlik, tutarlılık, kapsam ve doğruluk açısından rakipsizdir. IDC Orta Doğu, Afrika ve Türkiye bölge çapında halihazırda 125 analist, danışman ve konferans ortağı barındırır.

Microsoft Türkiye hakkında:


Microsoft Türkiye, 1993 yılında altı kişiyle başladığı uzun maratonda, bugün 400’e yakın çalışanıyla birlikte koşuyor. Türkiye, aynı zamanda 79 ülkenin bulunduğu Microsoft Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nin de merkezi olarak yer alıyor. Microsoft, Türkiye’de de kurumlar ve bireylerin yeni ve önde olabilmeleri için, bilişimin tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de en fazla yatırım yapılan alanlardan biri olması gerektiğine inanıyor. Kurulduğu günden bu yana yerelleştirme çalışmalarının yanı sıra eğitim, destek, çözüm ve güvenlik konularında da kapsamlı faaliyetler yürüten Microsoft Türkiye, yazılımlarıyla insanları ‘her zaman, her yerden ve her cihazdan’ bilgiyle buluşturuyor. Her bireye ve her ölçekteki şirketin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilen Bulut Bilişim çözümleri ile bilgi teknolojilerinin yaygınlaşmasını hedefliyor. Microsoft Türkiye, 11 bini aşkın bilişim şirketinden oluşan ekosistemiyle Türkiye’nin bilişim gücü olmaya devam ediyor.


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.