Temmuz 2012’de temel çalışmaları başlayan ve 2 yıla yakın bir süreçte Mart 2014’te açılışı yapılan Bayburt Merkez Köprülü Kavşağı’nın hizmete açılmasının ardından aynı güzergahta bulunan İbni Sina caddesine dönüş veya çıkış için sinyalize kavşak yapılması bekleniyor. Bayburt’ta kazaların en çok yaşandığı ve zaman zaman ölümcül boyutlara varabilecek şekilde tehlikeli bir hale dönüşen noktada trafik lambası olmamasını da eleştiren vatandaşlar, araçların herhangi bir sinyalize sistem olmaksızın karşı yöne geçiş yaptığını belirtti.
Vatandaşlar, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından iyileştirme çalıştırmaları yapılan yol projesinde Bayburt Devlet Hastanesi’ne dönüşlerde veya çıkışlarda kavşak görünmesine rağmen, söz konusu noktaya herhangi bir sinyalize sistem dahi yapılmadığını söylerken, bazı vatandaşlar da Bayburt Merkez Köprülü Kavşağı’na çok yakın bir noktada olan Hastane Kavşağı’nın kapatılması gerektiğini dile getirdi.
Hastane kavşağı yasal ise köprülü kavşak neden yapıldı?
E97 karayolunun Trabzon istikametinden gelişte İbni Sina caddesine geçişin ve aynı şekilde İbni Sina caddesinden Erzurum istikametine doğru geçişin trafik mantığına göre yanlış olduğuna dikkat çeken vatandaşlar tarafından, hastane kavşağının yasal olmadığı savunuldu.
Hastane kavşağının yasal olması halinde ise aynı güzergahta bulunan köprülü kavşağın amacına ters bir durum ortaya çıkaracağını dile getiren vatandaşlar, “150 metrelik alanda devletimiz bir yatırım yapmış ve köprülü kavşak koymuştur. Yani bu bölgedeki geçişler birbirinden bağımsız hale getirildi. Bu köprülü kavşağın amacı ne ise hastane kavşağındaki amaç bu durumun tam tersidir. Ortada trafik mantığına göre bir yanlışlık var. Hastaneye geçişlerin veya dönüşlerin köprülü kavşaktan yapılması gerekir” diyerek yolun köprülü kavşak haricindeki noktalarda karşı geçişlere kapalı olması gerektiğini vurguladı.

Köprülü kavşakta sinyalize sistem neden yok?
İbn-i Sina caddesinden Trabzon-Erzurum karayoluna çıkan noktada zaman zaman kazalar yaşanırken, sürücüler bu noktanın devamında yer alan köprülü kavşakta da ölümcül kazalarla karşı karşıya kalıyor.
Bayburt Devlet Hastanesi tarafından gelen araçların herhangi bir kontrol noktası olmaksızın E97 karayoluna çıkması ile birlikte aynı noktada bazı araçların yasak olduğu halde 'U dönüşü' yaparak Bayburt Otogarı’na yönelmesi tehlikenin boyutunu daha da artırıyor.
Bu noktanın devamında yer alan köprülü kavşakta da benzer sorunlar yaşanıyor. Trafiğin zaman zaman yoğun olduğu gündüz saatlerinde köprülü kavşağın üstünün transit geçişe açık olduğunu fakat yan yolda köprü altından çıkan araçlar için trafik lambasının konulması gerektiğini belirten sürücüler, “Köprülü kavşaktan geçmeyip yan yola giren araçları göremiyoruz. Görüş alanı kapalı olduğu için bu noktaya trafik lambasının konulması gerekiyor” şeklinde uyarıda bulunmuştu.
İlgili haber: Beklenen kaza!



