Bayburt Postası - Uzmanlar, otomobillerin sağlıklı çalışması ve yüksek maliyetli arızalardan kaçınmak için özellikle antifriz ve sıvı bakımlarının aksatılmaması gerektiğini vurguladı.
Antifriz Sadece Kışlık Değil, Yaz-Kış Gerekli
Motor ustası Ahmet Tokdemir, halk arasındaki yaygın kanının aksine antifrizin sadece donmayı engellemekle kalmayıp, yaz-kış ayırt etmeksizin kullanılması gerektiğini belirtti. Tokdemir, antifrizin aynı zamanda korozyonu önlediğini, bu bakımın aksatılması durumunda ise silindir kapak contası yanıkları ve radyatör patlakları gibi ciddi arızaların ortaya çıktığını aktardı.
Tokdemir'e göre antifriz kontrolü, özellikle kış mevsimine girerken yapılmalı; derecesi, rengi ve aktifliği kontrol edilmeli. Antifriz türünün, yaşanılan yerin coğrafi koşullarına uygun olarak belirlenmesinin altını çizdi.
Uzman Tokdemir, antifriz derecesinin bulunulan şehrin soğukluk ortalamasına göre ayarlanması gerektiğini belirtti. Ortalamanın 25 derece olduğunu, ancak Doğu illerinde daha soğuk havayla karşılaşma ihtimali nedeniyle 40 dereceye kadar çıkabileceğini ifade etti. Tokdemir, antifrizin miktarının ne fazla ne de eksik olması gerektiğini, fazlasının da eksiğinin de zararlı olduğunu ekledi.
Kaliteli ve Süresi Geçmemiş Antifriz Kullanın
Ahmet Tokdemir, antifrizin kalitesinin de hayati önem taşıdığını vurgularken, sürücüleri piyasadaki taklitlere karşı uyardı. Tokdemir, ucuz ve taklit antifrizlerin motor aksamında ciddi hasarlara yol açabileceğini, hatta birkaç ay içinde silindir kapağının sökülmesini gerektiren arızalara neden olduğunu söyledi. Ayrıca, antifrizin 3-4 seneden fazla kullanılmaması gerektiğini, zaman aşımına uğradığında motor aksamında aşınma ve korozyona neden olduğunu kaydetti.
Tokdemir, saf antifrizin 60 derece olduğunu ve doğrudan konulduğunda araca zarar vereceğini, bu nedenle biraz saf su ile seyreltilerek kullanılması gerektiğini de sözlerine ekledi. Uzmanlar, sürücülerin olası arızalardan kaçınmak için kaliteli ve güvenilir antifriz kullanmasını öneriyor.
Öznur Demir / İHA