Gündem

‘Kop Tüneli’nin teknik detayları açıklandı

Abone Ol

Karayolları  12.  Bölge Müdürü Şenol Altıok, yapılması tasarlanan “Kop Tüneli”nin bölgeye çok önemli katkılar sağlayacağını söyledi. Tünelin; Karadeniz sahil yolu ve yöredeki limanların Kuzey Tetek güzergahına ve İran kapısına standart olarak bağlanmasını sağlayacağını açıklayan Altıok, ayrıca ytünelin hizmete girmesi ile özellikle karla mücadele masraflarının azalacağını ve ulaşımın problemsiz sağlanacağını belirtti. Kop Dağı Bakımevi'nde düzenlenen basın toplantısında bölge için düşünülen yeni tünellere değinen Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, Kop Tüneli ilgili detaylı bilgi verdi.

 

Kop Tünelinin 3 Bin 176 metrelik bir tünel olacağını açıklayan Altıok, tünelin Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü yetki sınırları içerisinde yapılacağını söyledi.

Altıok, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yörede en yüksek rakımlı geçit olan Kop Dağı geçidi, kışın yoğun kar yağışına maruz kalmakta ve 5-6 ay boyunca eğimi yüzde 10 olan yolda karla mücadele ekipleri 24 saat esasına göre Kop Bakımevi'nde kalarak, zaman zaman kapanan yolu açık tutmaya çalışmaktadırlar. Kop Tünelinin yapılmasıyla çok avantaj sağlanacak.

Tünelinin uzunluğu 3 bin 176 metre (çift tüp), terk edilen yol uzunluğu 14 kilometre, tünel projeli yeni güzergah 8 kilometre, güzergahta kısalma 6 kilometre, mevcut yol eğimi yüzde 10, tünel güzergahı yol eğimi yüzde 6, tünel içi yol eğimi yüzde 3,5, tünel giriş kotu 2 bin 59 metre, tünel çıkış kotu 2 bin 171 metre. Kop Tünelinin Sağlayacağı Avantajlar; Zirvedeki heyelanlardan dolayı problemli ve yoğun kar yağışı olan kesimler dahil toplam 14 kilometrelik yol terk edilecektir. Tünel yapımı ile kar mücadele masrafları en aza inecektir. 2 bin 418 metre yüksekliğe ulaşıp Kop geçidi zirvesine tırmanan araçların amortisman ve zaman kaybı önlenecektir. Yeni güzergahla birlikte yol standardı yükselecektir. Karadeniz sahil yolu ve yöredeki limanların Kuzey Tetek güzergahına ve İran kapısına standart olarak bağlantısı yapılacaktır.”