Abdulvahap Gazi Bayburt'ta medfun bir sahabe midir?

Yazı'ya Git
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ozan bayburtlugil-dısburg 9 yıl önce

atmaca hoca efendi,sizlere yardımcı olma adına,5 lisan bilen yeminli tercüman,
bayburtta ikamet eden,azimet Karatekin(Medineli h.osman akfıratın )halifi
nde el yazma eser var 8 asırlık istifade etmenizi arz ve rica ederiz
not:sahabe-sancaktar abdülvehhab gazi ile ilgili"kitabı tevhid"isimli eserinden istifade edebilirsiniz,bayburt Esentepe mah ikamet etmektedir.
önemine binaen:o muhteşem eserde sahabe abdülvehhab gazi türbesi ve zaviyesi
erenlide.duduzarda.
*erzurum vakıflar bölge müd.1317-1899 erzurum salnamesi,say,195,
sahabei kiram abdülvehhab gazi duduzarda türbesi...

Avatar
kemalettin 9 yıl önce

Süleyman bey; araştırmalarınızı yeterli ve kapsamlı yapmadığınız aşikardır.Bu konuda yıllardır araştırma yapan dernekle irtibat kurmamanız ön yargılı olduğunuzu göstermektedir. Yazınızda olabilir, ihtimal gibi cümleler sonucunda kati hüküm veriyorsunuz. Bu çok yanlış bir tutumdur. Veda hutbesinde enaz 100 bin sahabi efendimizi dinledi.Bana tabakat kitabından bu şahsiyetlerin isimlerini bulabilirmisiniz.?Bir önceki yazınızda kendi köyünüzdeki ismi bile belli olmayan bir mezar hakkında sahabe ihtimalinden bahsederken bu konuda kendi köyünüzdeki mezardaki insafı burda göstermiyorsunuz. Bize tarafsız tarih hocası, menfaatsiz din hocası lazım..

Avatar
şaban aktaş 9 yıl önce

s.atmaca türbesi olmayan yere,zaviye yapılırmı.???,acaba.?
tarih prf,ve doç
hocalarla istişare yapmanızı tavsiye ederiz.,lütfen

Avatar
Özlem ÜNALAN 9 yıl önce

Süleyman Bey vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim. Vermiş olduğunuz bilgiler gerek Bayburt gerekse genç akademisyenler için oldukça önemli 2014 yılında Bayburt Türbe ve Ziyaret Yerleri isimli hazırladığım tezden Abdulvahap Gazi ile ilgili küçük bir alıntı yapmak istiyorum:
"Abdülvehhâb Gâzi, Emeviler Döneminde yaşamış ve İslam kuvvetleriyle Anadolu seferlerine katılmış ünlü bir ordu komutanıdır. Emevi Hükümdarı Halife Hişam b. Abdülmelik zamanında Bizans akınlarına karşı yapılan mücadelelerde bulunmuş, Muaviye b. Hişam b. Abdülmelik ordusunda görevlendirilmiştir. Doğum yeri ve tarihi hakkında kesin bir bilgi yoktur fakat en bilinen gerçek Battal Gazi'nin yakın arkadaşı olduğudur. Abdülvehhâb Gâzi, Müseyyebnâme, Battalnâme, Hamzanâme, Danişmendnâme, Mirkâtül-Cihâd, Saltuknâmede çeşitli vazifelerle karşımıza çıkar."
Kaynakça: Necati Demir, Kutlu Özen, Hazretleri Peygamberin Sancaktarı Abdülvahhap Gâzi Hazretleri ve Gaza Arkadaşları.

Misafir Avatar
hamiyet yücesoy-dısburg 2 yıl önce @Özlem ÜNALAN

erzurum vakıflar salnamesi 1889 erzurum salnamesinde hz abdülvehhab gazi sahabe-i kiram ve sancaktar olarak gözükmektedir.tşkler

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
a.kadir temur(eyüp sultan bayburt derneği)Bayburt 9 yıl önce @Özlem ÜNALAN

özlem ünalan selamlar sunarak,bayburttaki manevi şahsiyetlerle ilgili,belgelerle
(bir dosya)sizlere takdim edebiliriz,irt tlf...2116814.Bayburt.
a.kadir temür(Eyüp sultan Bayburt derneği)Bayburt temsilcisi.
saatkule karşısı yıldız garaj cad,no:6 Bayburt.

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
S.Atmaca 9 yıl önce @Özlem ÜNALAN

Ben Osmanlı Arşivi belgeleri ışığında meseleleyi değerlendirdim. Ayrıca Sahabe dönemi tabakat kitaplarında yaptığımız taramayı dile getirdim. Bunun dışındaki değerlendirme ve bilgiler sizler gibi genç akademisyenlerin gayretlerine bağlı. Eğer bir katkım olduysa kendimi bahtıyar addederim.

Beğenmedim! (12)
Avatar
a.kadir temur(eyüp sultan bayburt derneği)Bayburt 9 yıl önce

esselamüaleyküm,atmaca bey,sahabe-sancaktar hz.abdülvehhab gazi.r.a.ilgili yazınıza
cevap:(resmi).!,:T.C.KÜLTÜR VE TÜRİZM BAKANLIĞI,ERZURUM KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARINI KORUMA BÖLGE KURULU KARAR:
Toplantı tarih ve no:08.02.2007-33
karar tarih ve no :08.02.2007-515
Bayburt ili merkez erenli(duduzar)köyü 9 parselde kayıtlı,Abdülvehhab gazi
ile Bey böyrek türbeleri ve çevresindeki şehitlik alanının,kültür varlığı özelliği taşıması nedeniyle 5226 ve 3386 sayılı yasa ile değişik 2863 sayılı yasa kapsamında "korunması gerekli taşınmaz"Kültür varlığı olarak tescil edilmesine
"KARAR VERİLDİ"
BAŞKAN:Prf dr a.gündoğdu ...........doç.dr:e.gültekin........doç dr.ayfer gül..

yrd doç dr,a.kadir akıl......................yrd doç,dr,ş.öztürk......doç dr.ali bayhan

aslı gibidir:ülvi özel.erzurum.imza.
sn atmaca bu tescil kararı :sancaktar sahabe abdülvehhab gazi Hz.lerinin 10 adet
kaynak ile okunarak tescil edilmiştir,posta adresininzi bildirmenizi ve sizlere bir dos
ya gönderilecktir.

Avatar
ozan bayburtlugil-dısburg 9 yıl önce

sahabe abdülvehhap gazinin Bayburtta olduğunu söylemek doğru bilgi değildir
diyorsunuz,sn atmaca sizde gurur ve kibir var zira bayburttaki bu muhteremle ilgili 15 e yakın kaynak var,neden değerli görmüyorsününz neden.!!??,,niçin.!!??,sadece Osmanlı arşivi ölçü değildir"akıllı olmak lazım"özel kütüphanesi bulunan tarihçi
ilhan yardımcı hocamızdan istifade edebilirsiniz,zira o muhterem sizin babanızın
yaşında,değerli bir tarihçi.irt tlf.0224:250 29 60.bursa

Avatar
a.mehdi öz-almanya 9 yıl önce

abdülvehhab gazinin Osmanlı arşivlerindeki kaynak,larda bulunmamması,gerekçeli bir
karar değildir.!,zira diğer kaynaklarda mevcut olduğu kesinlik kazanmıştır,dolayısıyla
Erzurum tabiat varlıkları bölge kurulu kararı ile tescil olmuştur,bilgilerinize

Avatar
Gurbetçi 9 yıl önce

Bazı gerçekler acıdır. Öncelikle Süleyman Beyi belgelerle gerçekleri dile getirdiği için kutluyorum. Ölen ölmüş gitmiştir. Kalanlara bakmak lazım. Bayburt'ta doğup büyümemiş ama babamızın atamızın yurdu diye terk etmek istemediğimiz Bayburt'ta öyle insanlarla muhatap oluyoruz ki özellikle bazı esnaflar geldiğimize geleceğimize pişman oluyoruz. Bence Bayburtlu yetkililer geçmişinden ziyade bu güne ve geleceğe dair bir şeyler üretmeli. Medeni olmamak için direnen insanımızı öncelikle eğitmeliler. Böyleleri var oldukça bütün kabirler sahabe kabri olsa bence fazla bir şey ifade etmez. Vesselam...

Misafir Avatar
yerli.raci albayrak 6 yıl önce @Gurbetçi

gurbetçi mübala yapma lütfen,abdülvehhab gazi,tarihçiler onaylamıştır,sn c.başakanı
ve maliye bakanı sn naci ağbal ile beraber türbe yapılmıştır.yoksa haberin yokmu.!
emeği olanlara yüzlerce tşkler

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
bünyamin elçi 9 yıl önce @Gurbetçi

Bayburt şehri,sahabeler şehri olduğunu,kültür ve türizm bakanlığının,bayburt ili
gezilecek yerler,de sahabe-sancaktar abdülvehhab gazi kayıtlıdır(inanç türizmde)
hak ettiği noktaya gelmiştir,artık Bayburt üniversitesi ile açılm yapmıştır,emeği olanlara
tşk,ler.

Beğenmedim! (8)
Avatar
İLHAN YARDIMCI 9 yıl önce

"Atmacalar yüksek uçar,/ Bazen olur haktan kaçar" Değerli kardeşim. Herkes Bayburt aleyhinde bir şeyler yazarken, sen bari yapma. Suları bulandırma. GEZ ANAYURDU/GÖR BAYBURDU.ABDÜLVEHHAP GAZİ BAYBURT'TA METFUNDUR isimli bilgi/belgelere dayanan eserimi bu zahmet oku. 1071 TARİHİNDEN ÖNCEKİ ZAMANI GÖRMEYEN (BELKİ DE KASITLI) tarihçilerden olmamak gerekir. BAYBURT VE DEĞERLERİNE siz sahip çıkmazsanız, kim çıkacak. Tescillenmiş,. türbesi yapılmış, bizzat R.TAYYİP ERDOĞAN tarafından tahsisat çıkarılmış, ziyaretçilerin dolup/taştığı bir mekan, makam gölgelenmemeli, yara verilmemelidir. zaten bu güzel tarih şehrine ŞEHRİSTAN BAYBURDA zarar verenler, yara açanların sayısı az değil. GAZİ ŞEHİR BAYBURT belgeselini izleyebildiniz mi, tavsiye ederim izleyin. Yakinen görüşelim, selam, sevgi ve muhabbetlerimle. 0535 477 73 90

Avatar
İLHAN YARDIMCI 9 yıl önce

yıllarını araştırmaya veren, çok sayıda kitabı bulunan bir kişi olarak SÜLEYMAN BEYİN YAZISINA CEVAP OLABİLECEK BİR MAKALE YAZDIM, GAZETEYE GÖNDERDİM. GAZETENİN TARAFSIZ OLMASI GEREKİR, BU YAZIMI YAYINLAMASI BEKLENİR. BEKLİYORUZ. SELAMLAR

Avatar
Özlem ÜNALAN 9 yıl önce

Abdulvehap Gazi'nin isminin geçtiği destanlar, Müseyyeb-nâme, Battal Gazi Destanı, Danişmentname, Mirkâtü'l -cihâd ve Saltuknâme.
Ayrıca Evliya Çelebi Seyahanamesi'nde hem Bayburt'taki hem de Sivas'taki Abdulvehap Gazi'den ayrı ayrı bahsediyor. Hatta Sivas'taki Abdulvehap Gazi için Şeyh Hazret-i Suhayb-i Rumi diyor. Ayrıca Abdulvehap Gazi Hazretleri'nin peygamber efendimizde karşılıklı isitişare ettiğine dair menkıbeler bulunmaktadır. Hatta Abdulvehap Gazi'nin Sivas dışında Ahlat, İznik, Muş ve Harput'ta makamı bazılarına göre türbesi var.

Misafir Avatar
ahmet pamuköz*istanbul 9 yıl önce @Özlem ÜNALAN

makam ve türbe olan lar tıpkı yunus emre gibidir,bu durum o muhterem e sevgi ve
saygının eseridir,önüne geçilemez,2.ci örnek:dedekorkut ta dünyada 9 noktada vardır
8 i makamdır.1 tanesi ise mekandır.hz.abdülvehhab gazide türkiyede 8 noktada var
sadece bayburtta,hem mekanı hemde zaviyesi vardır.saygı ile.

Beğenmedim! (1)
Avatar
İLHAN YARDIMCI 9 yıl önce

"Bir Arap büyüğüne bir Türk kahramanının tercih edilmesi Bayburda YAKIŞMAZ." ifadesi acı bir gerçek olarak Fırat Kızıltuğ dosta ait.RUHLARI VE ALINLARI SECDE ETMEYENLERDEN ÇIKABİLEN BU İFADELER, HALİMİZİN PÜRMELALİDİR.BAYBURDA YAKIŞAN DEDEMKORKUT'U DA biz yazdık, konuştuk ve şölenlerine katıldık. sahabe ve Araplara neden bu kadar düşman kesiliriz. MİDELERİ BULANDIRMAK, kafaları karıştırmak hiç bir şey getirmez, götürür. selam ve muhabbetlerimle.

Avatar
Özlem ÜNALAN 9 yıl önce

Değerli yorum sahipleri bir kısmınız beni tanıyorsunuz, benim bu konuda çalışmalar yaptığımı da biliyorsunuz. Lütfen bu tür yorumlar yapmak yerine birlikte ne yapabiliriz diye düşünelim. Kimin elinde ne varsa getirsin oturalım konuşalım. Benim Bayburt ve köylerinden bulduğum doksana yakın ziyaret yeri var. Bunların hangisi var yok herkes belgesini- bilgisini getirsin. Sadece Abdulvehap Gazi'yi değil, Seydi Yakup, Yakup Abdal, Şeyh Mahmut (Kara Dede), Burhan Dede, Eymür Köyündeki ziyaret, Damat Ali Efendi, Alho Dede, Hacı Mahmut Efendi, Çal Dede vb. oturalım bunları da konuşalım.

Avatar
akkoyunludavut 9 yıl önce

ben yıllarca dedim Sivasta, Bayburtta değil diye kimse inanmamıştı yazı için teşekkürlerr.

Misafir Avatar
mehdi öz 6 yıl önce @akkoyunludavut

bayburttakki sahabe abdülvehhab gazi türbesini,sn c.başkanı ve maliye bakanı,
tarafından yaptırılmıştır,ramazanda iftar programı olcak,tıpkı ist Eyüp sultan gibi,
Allah razı olsun emeği olanlardan

Beğenmedim! (0)
Avatar
S.Atmaca 9 yıl önce

Okuduğunu anlamamakta ısrar eden yorumculara: Bakın Osmanlı Arşivi kayıtlarını kaynak göstererek bilgi verenlere "Bu kayıtlara bakarak Abdulvahap Gazi adlı bir sahabenin kabrinin Bayburt'ta olduğunu söylemek doğru bir bilgi değildir." diyoruz. Bunun anlaşılmayacak tarafı neresi? Sizin gönlünüzü hoş etmek için arşivden sahte belge mi üretelim. Yorumlarınızda kişileri aşağılayarak erdemlik kazanamazsınız. Abdulvahap Gazi diye bir sahabe'nin ya da diğer erdemli insanların Bayburt'ta kabri olması da kimseye hak etmediği bir değeri kazandırmaz.

Eğer öyle olsaydı en erdemli insanlar Suudİler olurdu. Peygambere ve sahabeye saygısı olan insan başkasının emeğini aşağılamaz. Dağarcığında bir şeyleri varsa onu ortaya koyar. Nitekim çok şükür böyle insanlarımız da yok değil. Biz burada kimsenin bilgisini aşağılamıyoruz. Sadece belgeleri konuşturuyoruz. Mesnetsiz rivayetlerle mesnetli ve belgeli bilgileri de ayırt etmek gerekir. Şehit Osman'da bir peygamber komutanı yattığını da belgesiyle yazdık.

Misafir Avatar
k.temür-bayburt 9 yıl önce @S.Atmaca

size denilen şu.!! sn atmaca,abdülvehhab gazinin Osmanlı arşivinde kaydı olmayabilir.!!
diğer kaynakları neden hiçe sayıyorsun,neden ve niçin???valla gülünç durum,
sizlere hiç yakışmıyor,!!!
not:öğretmeniniz olan cemalettin aytemur,derki 4 murat zamanında,kayıt var,abdül
vehhab gazi mezarı bayburtta,geniş bilgi:cemalettin aytemur.tlf:0224:5735499
Orhangazi...bursa..

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
abdulllah birinci-istanbul 9 yıl önce @S.Atmaca

resmi belgelerde,abdülvehhab gazi türbesi bayburtta olduğu deklare edildi,
Osmanlı arşivinde olmayabilir.!!maksadınız nedir anlamakta zorluk çekiyoruz!!!
yakışmıyor muhterem atmaca bey.

Beğenmedim! (3)
Avatar
S.Atmaca 9 yıl önce

Değişik isimlerle aynı kişiye ait olduğunu tahmin ettiğim yorumlar tam "diyecehem Bayburtluyam diyeceksizki öğinir" mantığıyla yazılıyor malesef. Meselenin hala Arşiv belgeleri üzerinde bir araştırma yazısı olduğunu kavrayamayanlar var. Bu yazının amacı bir kültür değerini yok saymak değil. Tersine arşiv kaynak gösterilerek verilen bilgilerin doğru olup olmadığını irdelemektir. Şunu da anlayamıyorum: Şehit Osman tepesinde bir sahabe kabri olduğunu belgesiyle yazan da benim.Niye oraya odaklanmıyorsunuz da illa Abdulvahap Gazi'yi Bayburt'ta medfun sahabe olarak görmek istiyorsunuz. Burası ona ait bir makam olarak görülse ne kaybedersiniz beyler? At gözlüklerinizi çıkarmanızı tavsiyeden başka bir şey demek artık zaid. Vesselam.

Kadır Temur Bey'in söylediklerine bir itiraz bu yazıda görülemez. Burası bir makam da olsa gerçek kabir de olsa Bayburt için Kültürel bir varlıktır. İhyası için çalışanlar takdire şayandır. İşi mecrasından çıkarmaya gerek yok. Şehit Osman'da A.vahap gazi de bizim.

Avatar
AHMET 9 yıl önce

VESSELAM

Avatar
AHMET 9 yıl önce

VESSELAM

Avatar
AHMET 9 yıl önce

VESSELAM

Avatar
Özlem ÜNALAN 9 yıl önce

Sayın Bayburtlular bütün bu tartışmalardan sonra soruyorum size varlığını kesin bildiğimiz türbe, ziyaret veya her türlü tarihi değerlere ne kadar sahip çıkılıyor? Niçin Oslu Hoca, Ağlar Baba, İrşadi Baba, Yakup Abdal, Damat Ali Efendi hak ettiği değeri görmüyor. Şehir dışından gelip bu şehrin nereleri gezilir diyen insanları yönlendirecek bir tane tabela yok. Gökçedere'de Korkmaz Bey'in, Çayıryolu Köyü'nde Kutlu Bey'in kabirleri içler acısı. Çarşının içindeki Uzungazi Şehit Halil Baba'nın kabrini çöpler basmış. Sultan Fahri'ye türbesine otlardan girilmiyor. Bayburt'a gelen misafirleri söz konusu yerlere götürdüğümde buraların bakımsızlığını bana sorduklarında onlara diyecek bir şey bulamıyorum.

Misafir Avatar
mihriban soylu,istanbul 8 yıl önce @Özlem ÜNALAN

özlem hanım hz.abdülvehhab gazinin en büyük özelliği"sahabe ve SANCAKTAR"
oluşudur,bu itibarla bayburttaki bütün sahabeler"abdülvehhab gazinin emrinde,DİR,
TÜRBESİ"Allah nasip ederse ,2016 MAYIS AYINDA YAPILMAYA BAŞLANACAK,
emeği olanları tebrik ederiz.

Beğenmedim! (0)
Avatar
kenan temiz 9 yıl önce

Manevi havadan nasibinialmayan zavalli şohret olmakicinmi bu bu yaziyi yazdinBurdansana ekmek cikmaz haddini bil

Avatar
kenantemiz 9 yıl önce

Allahin zulmerizasi yoktur Kendini bilmeyeninde tarihi karalamiya hakki yoktur

Avatar
k.temür-Bayburt/Türkiye 7 yıl önce

"hz abdülvehhab gazi,nin"sahabei kiram olduğuna dair"kaynak:t.diyanet vakfı ansiklo-
pedisi.cilt 5 sayfa,206,Battalname.sn atmaca bilgilerinize arz ve rica olunur,esen kal

Avatar
Abdullah 9 yıl önce

Gurbetçinin söylediklerine aynen katılıyorum.

Avatar
Dogrunun yaninda 9 yıl önce

Gurbetci haklisin bu yazdiklarini baybirtta duvara asmak lazim....

Misafir Avatar
özer 9 yıl önce @Dogrunun yaninda

siz galiba gümişhanelisiniz veya pravakatör,yetti artık

Beğenmedim! (1)
Avatar
DAVUT 9 yıl önce

Doğru söze destek tebrik s.atmaca bey

Avatar
Veysel GİDER 8 yıl önce

1304 (1887) YILINDA YAZILAN BU (ERZURUM) BAYBURD SANCAĞI SALNAMESİ'NDE 287. SAHİFESİNDE (OKUYABİLDİĞİM KADARIYLA) ŞÖYLE DİYOR: "BAYBURD SANCAĞI'NDA MUKADDESELERİ ZİYARETLERİ ENAM OLAN ZEVATI IZAM / BAYBURD'DA KİBAR SAHABEİ NEBEVİ'DEN ALİ ŞEHDA ABDULVEHHAB GAZİ VE SEYYİD YAKUB VE GÖKÇE ŞEYH HALİL RİZVANULLAHİ TEALA ALEYHİM ECMAİN HAZARATİYLE KİBAR EHLÜLLAH'DAN MAHMUD VE VEYSEL VE NECEDDİN VE ZAHİD KİLANİ VE AHMEDİ ZENCANİ VE VEYSİ HEMEDANİ VE DİĞER ONDAN ZİYADE AZİZEİ BENAM VE MEŞAYIHI KİRAM MEDFUN VE ASARI RUHANİYELERİ RUNMUNDUR."

Avatar
Fırat Kızıltuğ 9 yıl önce

Yıllarca Duduzar'daki O mekânın Beyrek Kabri olduğu söylendi ve kabul edildi. Son yıllarda DEDE KORKUT birilerini fazla korkuuttuğu için isim değiştirildi. Ban de eski resimleri de var. Bir Arap büyüğüne bir Türk kahramanının tercih edilmesi Bayburda YAKIŞMAZ. F.K.

Misafir Avatar
inci yücesoy/frankfurt 9 yıl önce @Fırat Kızıltuğ

sayın kızıltuğ,bütün değerler,değerlidir..!,saygı duyarız,,zira hepside resülü ekreme tabidir,dolayısıyla kıstaslar bellidir.önemine binaen"abdülvehhab gazi,de,büyük
komutanlardandır ve (peçenek türklerindendir)sevgi ile,esen kalıniz

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
a.kadir temur(eyüp sultan bayburt derneği)Bayburt 9 yıl önce @Fırat Kızıltuğ

sn f.kızıltuğ sevgiler sunarak,duduzarda türbesi bulunan "bey böyrek,inde türbesi
vardır,ve yenilendi.!,afaki yorum yapmanız,üzücü,bayburta bekleriz,esen kalınız
a.kadir Temur.dernk başk yrd.Bayburt

Beğenmedim! (3)
Avatar
dilendirmez 9 yıl önce

tebrik ediyoruz.

Avatar
Sinan Kayaoğlu 6 yıl önce

MaşAllah araştırmalarınızdan dolayı tebrik ediyorum
Takipçiniz oldum

Avatar
Veysel GİDER 8 yıl önce

SAYGIDEĞER HOCAIZIN ŞEHİT OSMAN GAZİ İLE İLGİLİ YAZILARI BİRÇOK SALNAMEDE GÖRDÜĞÜMÜZ BİR GERÇEK.. ONUNLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİ BİR TARAFTA TUTALIM DA, ABDULVEHHAB GAZİ İLE İLGİLİ OLAN ÇOK SAYIDA RESMİ BİLGİ NİTELİĞİNDE OLAN SALNAMELERDEKİ YAZILARA NEDEN ÖNEM VERİLMİYOR BİLEMİYORUM. BENCE BU KONUYA DEĞİL DE, SAYIN HOCAMIZIN DEDE KORKUT DİYE UYDURDUĞUMUZ TÜRBE İLE BİRAZ DAHA İLGİLENMESİ DAHA UYGUN OLURDU DİYE DÜŞÜNÜYOR, SAYGILAR SUNUYORUM.

Avatar
mehmet zeki 8 yıl önce

üstad yazınızla ilgili olarak Bayburtla ilgili yapmış olduğunuz çalışmalarla şlgili olarak sizinle irtibatla geçip sohpet etmek istemekteyim.selemlar

Avatar
anadolu yakası bayburt derneği.pendik-ist 2 yıl önce

şehit osman türbesi arka kısmında yatan sahabe-i kiramların mezarları dolayısıyla sizleri tabrik ederiz sn atmaca tşkler

Yazı'ya Git