2 liraya Bayburt’u turluyor

'Yerli Ferrari' olarak bilinen Etox’un üreticisi Malkoçlar Otomotiv, aynı otomobilin elektrikli modelini üretti. ODTÜ işbirliğiyle üretilen ve Etox E-V model ismiyle tanıtımı yapılan otomobilin en önemli özelliği yakıt tasarrufu. Yaklaşık 1 yıllık bir çalışma sonucu motoru dışında tüm parçaları Türkiye’de üretilen elektrikli hafif ticari araç, yılsonundan itibaren satışa sunulacak. Piyasa değeri 30 bin lira olarak belirlenen araçla, 100 kilometrelik mesafeyi 1,5-2 liralık enerji ile kat edilebilir.

2 liraya Bayburt’u turluyor

Bayburt Postası - 'Yerli Ferrari' olarak bilinen Etox’un üreticisi Malkoçlar Otomotiv, aynı otomobilin elektrikli modelini üretti. ODTÜ işbirliğiyle üretilen ve Etox E-V model ismiyle tanıtımı yapılan otomobilin en önemli özelliği yakıt tasarrufu. Yaklaşık 1 yıllık bir çalışma sonucu motoru dışında tüm parçaları Türkiye’de üretilen elektrikli hafif ticari araç, yılsonundan itibaren satışa sunulacak. Piyasa değeri 30 bin lira olarak belirlenen araçla, 100 kilometrelik mesafeyi 1,5-2 liralık enerji ile kat edilebilir.

İstanbul'dan Ankara'ya 2-3 kez şarj etmek kaydıyla 5 liraya gidebilen otomobil hakkında bilgi veren Malkoçlar Otomotiv Mühendislik Müdürü Özer Arslan, son ürettikleri elektrikli hafif ticari aracın çok büyük yakıt tasarrufu sağladığını ve tasarım olarak aracın gerekli tüm aşamalarını geçtiğini söyledi. Benzinli arabaya kıyasla yüzde 90 daha tasarruf sağladığına dikkat çeken Arslan, “Alüminyum şase ve kaportadan yapılıyor bu araç.  100 kilometreyi 1,5 elektrik tüketmekte. Benzinli arabaya kıyasla yüzde 90 daha tasarruf sağlıyor. Bu araba ile depoyu 2 yada 3 defa doldurmak şartı ile  Ankara'dan İstanbul'a 5 liraya gidebiliyorsunuz. Devrim niteliğinde bir motor kullandık. Bataryası bize ait. Motoru Amerika'dan gelmekte. Yüzde 95'i Türk  malı. Araç yüzde 100 elektrikli ve tamamen Türkiye'de geliştirildi. Teknisyen ve mühendisler Türk. Araçta kullanılan elektrik motoru sadece yurt dışında getirildi. Onun dışındaki tüm malzemeler Türk. Araç iki ayrı modelde geliştirildi. Biri iki kişilik ve arkası boş hafif ticari araç diğeri de 4 kişilik binek otomobil olarak planlandı” dedi.

Aracın sürüş testlerinde saatte 130 kilometreye kadar çıktığını ve ideal hızının ise saatte 80 ila 100 kilometre olduğunu söyleyen Arslan, “Bu aracın tüm çarpmalara karşı korunmasını sağlanıyor bu kafesle. Aracın ağırlığı 800 kilo civarında. Hafiflik demek daha uzun menzil demek. Testlerimizde bu araçla saatte 130 kilometreye kadar çıktık. İdeal hızımız saatte 80 ila 100 kilometre. Bu hızlarla gidilirse 130 ila 150 kilometre arası bir menzile sahip oluyoruz normal prizden şarj edilirse 6-7 saat sürüyor şarj süresi. Fakat günde birkaç defa şarj etmek istiyorsanız o zaman müşterilerimize hızlı şarj cihazı vermeyi düşünüyoruz. Bunun süresi 45 dakika” şeklinde konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.