Kültür turizminde yeni trend: Baksı

Baksı Müzesi, yeni turizm sezonuna 'merhaba' dedi...

Kültür turizminde yeni trend: Baksı
Bayburt Postası - Bayburt Baksı Müzesi, yeni turizm sezonuna 'merhaba' dedi. Turlar ve özel organizasyonlar ile birlikte 2015 yazı Baksı Müzesi için oldukça hareketli geçiyor.

10. yıl etkinlikleri de dikkate alındığında, dolu dolu bir 2015 yaşayacak olan Baksı Müzesi, otantik yemekler sunan mutfağı ve yatak kapasitesi 40'a çıkan Baksı Konukevi ile kültür turizminde yükselen trendler arasında gösteriliyor. 

Baksı Müzesi ve Baksı Kültür Sanat Vakfı Kurucusu Prof. Dr. Hüsamettin Koçan, bu yıl Baksı Müzesi'ne kültür turizmi açısından çok müracaat ve talep olduğuna dikkat çekti.

Prof. Koçan, şunları kaydett:

"Baksı Müzesi'ne gelenlere daha otantik bir folklor ve özel tasarımlar sunmak istiyoruz. Türkiye'nin en önemli 10 tasarımcısı, şu an Baksı için küçük objeler tasarlıyor. Dünya Müzeciler Kongresi sırasında muhtemelen o küçük objeleri pazarlama girişimlerimiz olacak. Böylece Baksı'nın yerel çıkışlı tasarımları, Avrupa ve Asya'nın bütün müzelerindeki dükkanlarında satışa sunulmuş olacak. Yani bir anda buradaki üretim Asyalaşacak ve Avrupalılaşacak. Oradan da başka kıtalara atlayabilir."

Dünyada yeni bir trend olduğunu dile getiren Koçan, "Çok pahalı bir trend. Doğal boya, doğal malzeme ve el yapımı ürün. Bizim üçünü de yapma şansımız var. Onları yapabilirsek, müzemizin popülaritesi sayesinde uluslararası pazarlamayı gerçekleştiririz" diye konuştu.


Baksı Müzesi'nden notlar: 

- 10. yılını kutlayan Baksı Müzesi, yeni ve büyük bir serginin hazırlığı içerisinde.
- "10" isimli sergi Ağustos ayında büyük konserler ve çeşitli etkinlikler eşliğinde açılacak...
- Baksı Müzesi, 23-26 Temmuz tarihlerinde Dünya Müzecilik Kongresi'ne ev sahipliği yapacak. 
- Dünya Müzecilik Kongresi, Türkiye'de ilk kez gerçekleşiyor... 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.