Scirocco'nun 3. nesli 20 yıllık aradan sonra gün yüzüne çıktı

Alman markanın 1974 yılında başlayıp 1988 yılında üretimden kaldırdığı Scirocco'nun 3. nesli 20 yıllık aradan sonra geçtiğimiz mart ayında Cenevre'de ilk kez gün yüzüne çıktı. VW'nin peşi sıra Golf'te yola çıkardığı tasarım öğelerini ilk temsil eden de Scirocco oldu.Efsunlu duran farlar ve ızgara dizaynı yere yakın (Golf 6'dan 10 cm alçak) ve geniş tasarlanan (1.81 m.) otomobile etkileyici bir kimlik kazandırmış. Model başka bir modelden türeme değil bağımsız tasarlanan spor otomobillerden biri olarak öne çıkıyor.

Scirocco'nun 3. nesli 20 yıllık aradan sonra gün yüzüne çıktı

20 yıl aradan sonra...

Alman markanın 1974 yılında başlayıp 1988 yılında üretimden kaldırdığı Scirocco'nun 3. nesli 20 yıllık aradan sonra geçtiğimiz mart ayında Cenevre'de ilk kez gün yüzüne çıktı. VW'nin peşi sıra Golf'te yola çıkardığı tasarım öğelerini ilk temsil eden de Scirocco oldu.

Efsunlu duran farlar ve ızgara dizaynı yere yakın (Golf 6'dan 10 cm alçak) ve geniş tasarlanan (1.81 m.) otomobile etkileyici bir kimlik kazandırmış. Model başka bir modelden türeme değil bağımsız tasarlanan spor otomobillerden biri olarak öne çıkıyor.

Adını Afrika'da sahradan Akdeniz'e doğru esen rüzgardan alan Scirocco yeni çizgisiyle bir rüzgâr esintisi izlenimi veriyor. Gün içerisinde rahatsız olmadan kullanabileceğiniz bir spor otomobil olması önemli bir avantaj. İç mekânın dış tasarım kadar sıradışı olmadığını özellikle VW EOS'u bir hayli andırdığını söylemek mümkün. Ancak genel olarak zengin donanımı ortaya koyabilen bir çizgi ön planda. Kokpitte dokunmatik ekran başta olmak üzere sürücüyü memnun edecek bazı yenilikler dikkat çekici. Bu tarz bir otomobili en az tasarımı kadar etkili kılan özellik yol performansı. Bu noktada motor ve şanzımanın yanı sıra kullanılan süspansiyon ve elektronik destek sistemleri etkili oluyor. Scirocco'nun yol tutuş performansında kalite vurgusu ve sportifliğin iyi bir karışımla sunulduğunu görüyoruz.

Scirocco 122 ve 160 beygir gücünde 1.4 litrelik, 200 beygir gücünde 2 litrelik TSI teknolojisine sahip benzinli motorlarla alınabiliyor. Direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da kullanılabilen DSG otomatik şanzıman sadece 2 litrelik versiyonda alternatif olarak bulunuyor. Serinin en güçlü motoruyla birlikte bu şık otomobil 0'dan 100 km/saat hıza 7,1 saniyede ulaşabiliyor. 100 km'de ortalama 7,6 litrelik benzin tüketimi gerçekleştiren ve bir km yol aldığında atmosfere 179 gram karbondioksit üreten otomobilin son hızı ise 233 km/saat oluyor.
Kendine özel müşteri kitlesi olan bu sınıfta fiyatlar hayli yukarıda seyrediyor. Scirocco'nun 27 bin Euro yani 58 bin TL'den başlayan fiyat etiketinde düşük hacimli motorların payı büyük. Modelin en yakın rakipleri arasında Alfa Romeo GT, Volvo C30, BMW1 Coupe gibi modeller yer alıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.