Aktif Eğitimciler Sendikası Malatya İl Temsilcisi Fatih Yanardağ, binlerce okul müdürünü hukuku hiçe sayarak MEB’in yeni atamaları belirlerken yaptığı kayırmanın şaşırtmadığını belirtti. Hükümeti koşulsuz destekleyen bir sendikaya üye olmayan müdürlerin tamamını görevden alan bakanlığın göstermelik mülakatla, okul müdürlüklerine atamalar yaptığını savunan Yanardağ, şöyle devam etti: “Sonucu daha en başından belli olan ve kimlerin müdür olacağının yazıldığı listelerin ortalıkta dolaştığı bir ortamda göstermelik ve hukuksuz bir mülakat yaptılar. Objektiflikten uzak, hiçbir ilmi kriteri bulunmayan bu mülakat sonucunda ortaya, güler misin, ağlar mısın dedirtecek, evlere şenlik bir sonuç çıktı. Mülakatta ne görüntülü ve sesli kayıt yapıldı ne de verilen cevaplar tutanağa yazıldı. İstisnai olarak yazılanlar da, okutulup imzalatılmadı. Değerlendirme sonuçlarına göre, mülakata katılan adaylardan bir-sendikanın il ve ilçe teşkilatlarında görevli kişilere, 90-95 gibi yüksek puanlar verilirken diğer adaylara ise daha düşük puanlar verilmek suretiyle idareci olma şansı tanınmadı. Sözlü sınav sonuçlarının ilan şekline gelince değerlendirmelerde adil davrandığını düşünen 64 il milli eğitim müdürlüğü mülakatlara katılan tüm adaylar ile adaylara verilen puanları liste halinde ilan etme cesaretini gösterirken; 17 il milli eğitim müdürlüğü ise yaptıkları değerlendirmeleri liste halinde ilan etmekten haya ettikleri için sadece ilgili adayın kimlik numarasını girerek görebileceği şekilde yayınlamıştır.”
Yapılan mülakatlarda, kimi adaylara 3 soru sorulurken, kimilerine 10 soru yöneltildiğini dile getiren Yanardağ, “Dahası, okullarımızı emanet edeceğimiz yeni yöneticilere yöneltilen soruların içerikleri de hayret uyandırdı. İşte eğitim ve okul yöneticiliğiyle ne alakası olduğu anlaşılamayan ve adayların okul müdürü olma becerilerini ölçmek üzere sorulardan bazıları ‘Aspirinin hammaddesi nedir?’, ‘Süreli yayınlardan hangilerini takip ediyorsunuz?’, ‘Günümüz alimlerinden kimleri takip ediyorsunuz?’ gibidir. Yeni okul müdürleri belirlenirken, neyi, nasıl ve ne amaçla ölçtüğü meçhul şaibeli sorularla hiçbir kaydın alınmadığı ‘kayıt dışı’ bir sözlü sınav yapılmıştır” diye konuştu.
Aktif Eğitim-Sen’in sağlıklı sonuç alarak Amasya, Antalya, Bolu, Bursa, Çanakkale, Çankırı, Gümüşhane, Hatay, Isparta, Mersin, Karaman, Kars, Kastamonu, Kırıkkale, Kırşehir, Kilis, Konya, Kütahya, Nevşehir, Samsun, Sinop, Tokat, Uşak ve Zonguldak’ta ilan edilen sonuçlara göre atama istatistikleri şöyle:
Sözlü sınava katılan aday sayısı: 12.176
70 ve üstü puan verilerek başarılı sayılan aday sayısı: 5.998
Eğitim Bir-Sen üyesi olanların sayısı: 5019 (yüzde 83.677)
Türk Eğitim-Sen üyesi olanların sayısı: 652 (yüzde 10.870)
Eğitim-Sen üyesi olanların sayısı: 96 (yüzde 1.600)
Eğitim-İş üyesi olanların sayısı: 39 (yüzde 0.650)
Aktif Eğitim-Sen üyesi olanların sayısı: 55 (yüzde 0.916)
Diğer sendikaların üyesi olanlar ile sendikasızların sayısı: 134 (yüzde 2.234)
Fatih Yanardağ, ‘Malatya'da yapılan mülakatta da durum pek farklı olmadı. Mülakata katılan 663 adaydan sadece 310 tanesi 70 puan barajının üstünde not verildi. 70 puan üstü alan adaylardan 246 tanesi hükümete yakın sendikanın üyesi olduğu tespit edilmiştir. Başarılı olanlardan hükümete yakın sendikalı yüzde 80, diğer sendikaların toplamı ve sendikasızla yüzde 20 oranında. 85 puan üstü alan 65 adaylardan ise 57’si hükümete yakın sendika üyesidir. Buradaki yandaş sendikanın oranı ise yüzde 90 oranındadır” ifadelerini kullandı.
Haber: Cihan
Türkiye'de 17-25 Aralık sonrası yapılan kıyımların ardından torpille işe alımın, liyakat aranmadan yapılan atama ve terfilerin sadece görebildiğimiz kısmı. Bu aslında buz dağının sadece görünen yüzü. Emniyyet ve yargıda yapılanlar işin cabası. Hiç bu denli güvenlik problemi çekilen bir dönem yaşamadı halkımız ve hiç bu kadar eğitim sisteminin dibe vurduğu bir döneme şahit olmadı halkımız. Fakat ne yazık ki bunun birçoğumuz farkında değiliz. Büyük şehirlerde son 10-15 yıldır bitme noktasına gelen kapkaç vb suçlardaki astronomik artışı keşke birileri gözler önüne serse. Keşke büyük gösterilerle kurulan imam hatip liselerinde okuyan gençlerin geldikleri ahlaki durumlarını da gözler önüne serebilse. Ortalık çamurdan geçilmiyor malesef...