Yüzde 83.6’sı Eğitim-Bir-Sen’li

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) Milli Eğitim Temel Kanunu’ndaki değişiklikle görevden alınan 7 bin okul müdürlerinin yerine yapılan atamalar için gerçekleştirilen değerlendirme sonuçlarına yansıyan istatistiki veriler torpili gözler...

Yüzde 83.6’sı Eğitim-Bir-Sen’li
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) Milli Eğitim Temel Kanunu’ndaki değişiklikle görevden alınan 7 bin okul müdürlerinin yerine yapılan atamalar için gerçekleştirilen değerlendirme sonuçlarına yansıyan istatistiki veriler torpili gözler onuna serdi. Aktif Eğitim-Sen’in 24 ilde sonuçlardan derlediği verilere göre, 24 şehirde 12 bin 176 okul müdürü adayı sınavda müdür adaylarına sendikasının hükümete mesafesi dikkate alınarak ‘Aspirinin hammaddesi nedir?’, ‘Süreli yayınlardan hangilerini takip ediyorsunuz?’ gibi sorular yöneltildi. 5 bin 998 kişinin 70 puan alarak atamasının gerçekleştirildiği okul müdürü değerlendirme sürecinde başarılı olan eğitimcinin yüzde 83.6’sı hükümete yakın olduğu belirtilen Eğitim Bir-Sen üyesi. Sendikanın 5 bin 19 üyesi okul müdürü olarak atandı. Türk Eğitim-Sen üyesi 652 kişi(yüzde 10.8), Eğitim-Sen üyesi 96 (yüzde 1.6), Eğitim İş Sendikası 39 kişi (yüzde 0.6), Aktif Eğitim-Sen üyesi 55 kişi (yüzde 0.91), diğer sendikalardan ise 134 kişi(yüzde 2.2) müdür olarak atandı.

Aktif Eğitimciler Sendikası Malatya İl Temsilcisi Fatih Yanardağ, binlerce okul müdürünü hukuku hiçe sayarak MEB’in yeni atamaları belirlerken yaptığı kayırmanın şaşırtmadığını belirtti. Hükümeti koşulsuz destekleyen bir sendikaya üye olmayan müdürlerin tamamını görevden alan bakanlığın göstermelik mülakatla, okul müdürlüklerine atamalar yaptığını savunan Yanardağ, şöyle devam etti: “Sonucu daha en başından belli olan ve kimlerin müdür olacağının yazıldığı listelerin ortalıkta dolaştığı bir ortamda göstermelik ve hukuksuz bir mülakat yaptılar. Objektiflikten uzak, hiçbir ilmi kriteri bulunmayan bu mülakat sonucunda ortaya, güler misin, ağlar mısın dedirtecek, evlere şenlik bir sonuç çıktı. Mülakatta ne görüntülü ve sesli kayıt yapıldı ne de verilen cevaplar tutanağa yazıldı. İstisnai olarak yazılanlar da, okutulup imzalatılmadı. Değerlendirme sonuçlarına göre, mülakata katılan adaylardan bir-sendikanın il ve ilçe teşkilatlarında görevli kişilere, 90-95 gibi yüksek puanlar verilirken diğer adaylara ise daha düşük puanlar verilmek suretiyle idareci olma şansı tanınmadı. Sözlü sınav sonuçlarının ilan şekline gelince değerlendirmelerde adil davrandığını düşünen 64 il milli eğitim müdürlüğü mülakatlara katılan tüm adaylar ile adaylara verilen puanları liste halinde ilan etme cesaretini gösterirken; 17 il milli eğitim müdürlüğü ise yaptıkları değerlendirmeleri liste halinde ilan etmekten haya ettikleri için sadece ilgili adayın kimlik numarasını girerek görebileceği şekilde yayınlamıştır.”

Yapılan mülakatlarda, kimi adaylara 3 soru sorulurken, kimilerine 10 soru yöneltildiğini dile getiren Yanardağ, “Dahası, okullarımızı emanet edeceğimiz yeni yöneticilere yöneltilen soruların içerikleri de hayret uyandırdı. İşte eğitim ve okul yöneticiliğiyle ne alakası olduğu anlaşılamayan ve adayların okul müdürü olma becerilerini ölçmek üzere sorulardan bazıları ‘Aspirinin hammaddesi nedir?’, ‘Süreli yayınlardan hangilerini takip ediyorsunuz?’, ‘Günümüz alimlerinden kimleri takip ediyorsunuz?’ gibidir. Yeni okul müdürleri belirlenirken, neyi, nasıl ve ne amaçla ölçtüğü meçhul şaibeli sorularla hiçbir kaydın alınmadığı ‘kayıt dışı’ bir sözlü sınav yapılmıştır” diye konuştu.

Aktif Eğitim-Sen’in sağlıklı sonuç alarak Amasya, Antalya, Bolu, Bursa, Çanakkale, Çankırı, Gümüşhane, Hatay, Isparta, Mersin, Karaman, Kars, Kastamonu, Kırıkkale, Kırşehir, Kilis, Konya, Kütahya, Nevşehir, Samsun, Sinop, Tokat, Uşak ve Zonguldak’ta ilan edilen sonuçlara göre atama istatistikleri şöyle:

Sözlü sınava katılan aday sayısı: 12.176
70 ve üstü puan verilerek başarılı sayılan aday sayısı: 5.998
Eğitim Bir-Sen üyesi olanların sayısı: 5019 (yüzde 83.677)
Türk Eğitim-Sen üyesi olanların sayısı: 652 (yüzde 10.870)
Eğitim-Sen üyesi olanların sayısı: 96 (yüzde 1.600)
Eğitim-İş üyesi olanların sayısı: 39 (yüzde 0.650)
Aktif Eğitim-Sen üyesi olanların sayısı: 55 (yüzde 0.916)
Diğer sendikaların üyesi olanlar ile sendikasızların sayısı: 134 (yüzde 2.234)

Fatih Yanardağ, ‘Malatya'da yapılan mülakatta da durum pek farklı olmadı. Mülakata katılan 663 adaydan sadece 310 tanesi 70 puan barajının üstünde not verildi. 70 puan üstü alan adaylardan 246 tanesi hükümete yakın sendikanın üyesi olduğu tespit edilmiştir. Başarılı olanlardan hükümete yakın sendikalı yüzde 80, diğer sendikaların toplamı ve sendikasızla yüzde 20 oranında. 85 puan üstü alan 65 adaylardan ise 57’si hükümete yakın sendika üyesidir. Buradaki yandaş sendikanın oranı ise yüzde 90 oranındadır” ifadelerini kullandı.

Haber: Cihan

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Cengaver 9 yıl önce

Türkiye'de 17-25 Aralık sonrası yapılan kıyımların ardından torpille işe alımın, liyakat aranmadan yapılan atama ve terfilerin sadece görebildiğimiz kısmı. Bu aslında buz dağının sadece görünen yüzü. Emniyyet ve yargıda yapılanlar işin cabası. Hiç bu denli güvenlik problemi çekilen bir dönem yaşamadı halkımız ve hiç bu kadar eğitim sisteminin dibe vurduğu bir döneme şahit olmadı halkımız. Fakat ne yazık ki bunun birçoğumuz farkında değiliz. Büyük şehirlerde son 10-15 yıldır bitme noktasına gelen kapkaç vb suçlardaki astronomik artışı keşke birileri gözler önüne serse. Keşke büyük gösterilerle kurulan imam hatip liselerinde okuyan gençlerin geldikleri ahlaki durumlarını da gözler önüne serebilse. Ortalık çamurdan geçilmiyor malesef...

Avatar
ALOŞ 9 yıl önce

Adalet nerede şimdi.Demek ki eğitim bir sen üyeleri tam konularına hakim.İyi yetişmiş. Diğerleri pek de iyi yetişmemiş ki başarısızlar. İnsan elinin olduğu yerde ( sözlüde) eminim ki kayırma ve kollama vardır. Hakkı yenilenler ne yapacak? Allah a havale edilecek. Hakkı gasp edilenler nisa suresi 135 e göre hak arayacaklar. O mülakatta adaleti sağlayamayanlar ahirette ne yapacak.kayırmacı olarak kendisinin ana babası olmadığı halde başkalarına adaleti sağlamayan o zavallı ülakatçılar(Eğer haksızlık yaptıysalar) Onun için kimsenin ahı kimsede kalmıyor. Hayat kısa ve zaman dar olup kalemi tutan kişilerin haksızlık yaptığı o kalemde değil suç o kolu işleten akıldadır.
Tüm sözlü sınav veya başka sınavda seçici olanlar ölçü ve tartıda hile yaptıysanız vay sizin halinize. Allahın huzuruna çıkacağın gün kısa ve orada kimden yardım alacaksın. o günü iple çekiyor ve haksızlık yapanların o günkü hallerini çok merak ederek izleyeceğim.

Avatar
öğrtemen @Cengaver 9 yıl önce

Bu memlekette eğitim öğretimi dizayn etmek fikret özbey ile hüsnü yağmura kaldı yazıklar olsun... vay çocuklarımızın haline...