Öyküler 'Ebedi Hüzün'de toplandı

Bayburt Bilgi Paylaşım ve Proje Üretim Derneği ortaokul öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşen Öykü Yarışması'nı kitaplaştırdı.

Öyküler 'Ebedi Hüzün'de toplandı
Bayburt Postası - Bayburt Bilgi Paylaşım ve Proje Üretim Derneği ortaokul öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşen Öykü Yarışması'nı kitaplaştırdı. Bayburt Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği içerisinde düzenlenen yarışmada yer alan 36 ayrı öykünün yer aldığı kitap Detay Yayıncılık'tan okuyucuyla buluştu. 

Bayburtlu Zihni'ye ithaf

'Bu kitabı, hicret ve hasret şairi Bayburtlu Zihni'nin (1795-1859) aziz hatırasına ithaf ediyoruz' ifadeleriyle çıkan kitabın takdim yazısında BAYPROJE Yönetim Kurulu imzalı şu ifadeler yer alıyor:

"Bayburt gençliğinin bir taraftan yazarak düşünme becerilerini geliştirmesine diğer taraftan edebiyat sanatının insana kazandırdığı estetik değerlerle tanışarak dünyasını zenginleştirmesine katkıda bulunmayı amaçlayan bu faaliyetin, sürekliliğinin sağlanması ve kurumsallaşma yolunda önemli adımlar atıldığı inancındayız.

Bu yolda BAYPROJE’ye desteklerini esirmeyen değerlendirme jürisi üyelerimiz sayın Prof. Dr. Hülya Argunşah’a, sayın Doç. Dr. Şahika Karaca’ya, şairimiz sayın Yahya Akengin’e, emekli öğretmen/yazar sayın Ali Kemal Temuçin’e ve Bayburt Milli Eğitim Öğretmenlerinden sayın Ayhan Dursun’a teşekkür ederiz.

Bayburt Milli Eğitim Müdürü Sayın Seydi Doğan’ın gayretli işbirliği unutulamayacak değerde ve takdire şayandır. Şahsında bütün Bayburt Milli Eğitim Camiasına şükranlarımızı sunuyoruz.

Değerli hemşehrimiz, işadamı sayın Fuat Fettahoğlu ikinci kez BAYPROJE’nin bir projesini maddi olarak desteklemiş bulunuyor. Bu davranışı her türlü takdirin üstünde görüyor ve minnetlerimizi ifade ediyoruz."

"Yazmak için okumak şarttır"

Prof. Dr. Hülya Argunşah, Yahya Akengin, Ali Kemal Temuçin ve Ayhan Dursun'la birlikte yarışmada jüri üyeliğini üstlenen Erciyes Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şahika Karaca kitaba önsöz yazısında modern çağın getirisi olan teknolojik gelişmelerin gençlerin okuma ve yazmaya olan ilgisini neredeyse yok olma derecesinde azalttığını belirterek, şunları söyledi:

"Yazma yeteneğini geliştirebilmek için öncelikle zengin bir okuma birikimine sahip olmak gerekir. Okumak ise hayata farklı tecrübeler etrafında bakmayı beraberinde getirir. Bilindiği üzere yaşantılarımız kişisel tecrübelerimizle sınırlıdır. Sadece okuyan bireyler farklı tecrübelerle zenginleşir ve farklı bakış açıları kazanarak hayatı yorumlama kabiliyetini çeşitlendirir. Ayrıca okuyan birey eleştirel düşünme kabiliyetini geliştirerek ülkesini ilerletecek düşünsel donanıma sahip olur. Dolayısıyla yazma kabiliyetini geliştirebilmek için okumak şarttır."

"Anadolu’nun bu küçük şehrinde geleceğin aydınlık nesilleri olmak için çabalayan bu gençler ülkemiz adına umut vericidir" diyen Karaca, yarışmada değerlendirilen eserler hakkında ise şunları söyledi:

"Yarışmaya katılan hikâyelerde kurgulama teknikleri çok dikkat çekiciydi. Çerçeve hikâye-iç hikâyenin yanı sıra rüyanın da bir kurgulama unsuru olarak kullanılması gençlerin yazma yeteneklerini göstermesi bakımından heyecan vericiydi. Hikâyelerde gençlerin tarihimize, kültürümüze olan duyarlılıkları da dikkatleri çekmektedir. Örneğin “Barlas” ve “Ebedi Hüzün” tarihi birikimin yorumlanmasıyla yazılmış güzel hikâyelerdir.  Hikâyeler gençlerin derin bir toplumsal duyarlılığa sahip olduklarını da göstermektedir. Sigaranın sağlığa zararları, özürlü insanlara yardım etme, yaşlılara saygılı olma, organ bağışı, kan davasının toplumdaki kötü etkileri gibi oldukça önemli toplumsal konularda gençlerin duyarlı oldukları ve bu konuları yazdıklarıyla dile getirerek farkındalık oluşturmaya çalışmaları ülkemizin geleceği açısından umut vericidir. Ayrıca hikâyelerinde işledikleri konular,gençlerin ülke gündemini takip ettiklerini göstermektedir.Madendeki göçükte kalan işçilerin ve ardında bıraktıkları ailelerinin yaşantılarına dikkatleri çekmeye çalışmaları bu konuda değerli bir örnektir. BAYPROJE kapsamında bu yıl dördüncüsü düzenlenen bu yarışmalarla gençlerin Türkçeyi güzel kullanması ve güzel yazmayı teşvik etmesi sevindiricidir. Böylece yazma kabiliyeti olan gençlerin cesaretlenmesi için bir yol açılmış olmaktadır. Yarışmanın zaman zaman başka edebî türlerde denenmesi, her yıl yeni yazma kabiliyeti yüksek gençle de tanışmamızı sağlamaktadır."

Yarışma sayesinde Bayburt'un genç kalemler ve farklı bakışlarla dile geldiğini kaydeden Karaca, önsöz yazısını şöyle tamamladı:

"Bu yarışmanın önemli bir yönü de güzel bir Karadeniz şehri olan Bayburt’un günlük, deneme ve hikâyelerde çeşitli yönleriyle yer almasıdır.Çünkü genç kalemler, kendi yaşamışlıklarından, tecrübelerinden yola çıkarak hikâyelerini kurgulamaktadırlar. Böylelikle Bayburt genç kalemlerle dile gelmektedir. Benim gibi Bayburt’u daha önce tanıma imkânı olmayanlar Bayburt’un coğrafyasını, iklimini, tarihini, gündelik ve sosyal hayatını edebî metinlerin dilinden öğrenmektedirler. Öyle ki jüri üyeliği yaptığım ilk yarışmadan itibaren görmediğim bu güzel, çetin bir coğrafya ve iklime sahip şehir bende büyülü bir dünyaymış izlenimi bıraktı. Ayrıca bu metinlerde henüz gençliklerinin baharında olan ortaöğretim öğrencilerinin kalemlerinden dökülen satırlar aracılığıyla onların kimi zaman büyük bir şehrin kalabalığını özleyen sıkılganlıklarına okur farkındalığıyla şahit oldum. Onların kimi hallerine üzüldüm, kimi hallerinden mutlu oldum. Bu sebeple BAYPROJE’nin düzenlediği bu yarışmalar benim için bilindik olmayan Bayburt’un maddi-manevi kapılarını açtı. Bayburtlu gençlere günlük, deneme ve hikâye türlerinde yazma kabiliyetlerini geliştirme imkânını veren Bayproje ekibine teşekkürü borç bilirim. Ayrıca öğrencilerini yazmaya teşvik eden öğretmenlerine ve gençleri yetiştiren ailelerine de şükranlarımı sunarım. Gençlerden beklentim ise aydınlık, umutlu yarınlara inanmaları, içlerindeki yazma cevherini geliştirerek yazdıklarıyla geleceğin inşasına katkı sağlamalarıdır. Bu yarışmada tüm emeği geçenlere tekrar teşekkürler…"

Kitap ismi birinci olan öyküden 

Öte yandan öykü yarışmasında birinciliği “Ebedi Hüzün” isimli hikâyesiyle Elif Ezgi Bektaş, ikinciliği “Filbahri Masalı”yla Sevgi Nas, üçüncülüğü ise “Buzul Hüzün” hikâyesiyle Merve Çetin kazanmıştı. Mansiyonlar “Barlas” isimli hikâyesiyle Fatih Turan, “Yekpare Bir Anın Parçalanmış Akışı”yla Buse Şener ve “Koridordaki Fısıltı Hayaletime Ait” hikâyesiyle Şeydanur Salur arasında paylaşılmıştı. 

4 yarışma 4 kitap

BAYPROJE, Milli Eğitim işbirliği içerisinde düzenlediği 4. yarışmayı da kitaplaştırdı. Bayburt Ortaöğretim Öğrencileri arasındaki bu yarışmalardan ilki 2012’de düzenlenen günlük tutma yarışmasıydı ve 'Yaşadığım Bir Gün' adlı kitapta bir araya getirilmişti. İkinci yarışma 2013 yılında düzenlenen ve 'Ya Umut Olmasaydı' adlı kitabın içeriğini oluşturan bir öykü yarışmasıydı. 2014’te gerçekleştirilen 'Hayalimdeki Bayburt' Deneme Yarışması 'Bir Çocuk Düşlüyor' adlı kitapla okuyucuyla buluşmuşu. BAYPROJE son yaptığı öykü yarışmasını da 'Ebedi Hüzün' adlı kitapta topladı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Bayburt lu Salih 8 yıl önce

Başta zihni olmak üzere bu güne kadar edebiyat alanında eser bırakan değerlerimizden ALLAH razı olsun;
Fakat bunların devamı gelmesi ve çoğalmış olması iyi olurdu, inşaşAllah bundan sonra manevi gerçeği unutmadan böyle gerçek aydınlarımızın sayısı artar.
Bu alanda olsun başka alanlarda olsun değerlerimizin sayısını artırmak istiyorsak, daha önceki yorumlarım dada ifade ettiğim gibi mahalle odalarının adeta bir kültür merkezi haline getirilmesi buralarda mahalle gençlerine hem manevi eğitim hemde dünyevi eğitim bir arada alanında uzman kişilerce gönüllülük esasına dayalı eğitimler tüm mahalle odalarında temelden verilmeli aynı zamanda daha edepli köklü gençlik yetiştirilmeli zaten Bayburt'a da vatanına milletine ve islam alemine, insanlığa faydalı gençlik yetiştirmek yakışır.