Bayburt Üniversitesi'nde "Bologna Süreci" anlatıldı

Avrupa  yüksek  öğretim alanını yeniden yapılandırmayı hedefleyen ve eğitim reformunu içeren Bologna Süreci'nin Türkiye'de Uygulanması Projesi kapsamında, Bayburt Üniversitesi’nde “Bologna Bilgilendirme Toplantısı” yapıldı. İçeriği ve yöntemi Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen, finansmanı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi tarafından sağlanan Bologna Süreci'ne ilişkin toplantı, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi konferans salonunda yapıldı.

Bayburt Üniversitesi'nde

2011'e kadar tüm üniversitelerin Bologna sürecine girmesi hedefleniyorAvrupa  yüksek  öğretim alanını yeniden yapılandırmayı hedefleyen ve eğitim reformunu içeren Bologna Süreci'nin Türkiye'de Uygulanması Projesi kapsamında, Bayburt Üniversitesi’nde “Bologna Bilgilendirme Toplantısı” yapıldı. İçeriği ve yöntemi Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen, finansmanı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi tarafından sağlanan Bologna Süreci'ne ilişkin toplantı, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi konferans salonunda yapıldı.

Avrupa Üniversiteleri arasında işbirliğini geliştirerek, Avrupa Yükseköğretim Alanı oluşturmayı hedefleyen Bologna Süreci Bilgilendirme Toplantısı’na, Karadeniz Teknik Üniversitesi Erasmus Kurum Koordinatörü ve Bologna Uzmanı Prof. Dr. Miraç Akçay, üniversitede görev yapan akademisyenler ve araştırma görevlileri katıldı. Karadeniz Teknik Üniversitesi Erasmus Kurum Koordinatörü ve Bologna Uzmanı Prof. Dr. Miraç Akçay’ın sunduğu slayt gösterisiyle başlayan toplantı, Bayburt Üniversitesi Dış İlişkiler Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Nevzat Aydın’ın Bologna Süreci ve Türkiye’nin süreç içindeki yerini anlatan sunumu ile devam etti.

Prof. Dr. Miraç AkçayAvrupa’nın, ABD ve Japon teknolojisinin gerisinde kalmamak temelinden hareketle 19 Haziran 1999’da Bologna Süreci’ni başlattığını ifade eden Prof. Akçay, Bologna Süreci ile Avrupa Yükseköğrenim Alanı oluşturularak, öğrenci ve akademik hareketliliği son derece yüksek olan bir profil hedeflendiğini söyledi. Sürecin aynı zamanda, birbirleriyle karşılaştırılabilir ulusal eğitim sistemleri meydana getirerek, sürekli olarak denetlenen ve iyileştirilen bir sistem oluşturulmayı amaçladığını da belirten Akçay şu bilgileri verdi; “Sürece dahil ülke üniversitelerinin sisteme katılmaları için hedeflenen tarih 2010 idi ancak sonradan bu tarih 2020’ye revize edildi. YÖK, Avrupa Yükseköğretim Alanı için Yeterlikler Çerçevesi ile uyumluluğunun belgelendirilmesi sürecinin 2012 yılına kadar tamamlanmasını amaçlıyor. Kısaca, 2012’ye kadar Türk üniversitelerinin bu sisteme dahil olmasını istiyor. Yani üniversitelerimiz kendilerini bu sürece hızla hazırlamalılar. Süreçle birlikte yepyeni bir döneme girilecek. Öğrencilerin denetleyici olacağı yeni bir sistem olacak. Müfredat ve öğretim üyesi bizzat öğrenciler tarafından denetlenecek.”

Yrd. Doç. Dr. Nevzat Aydın Bayburt Üniversitesi Dış İlişkiler Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Nevzat Aydın da toplantıda Bologna Süreci hakkında bilgiler verdi. Türk yüksek öğretim sisteminin yeniden yapılandırılması ihtiyacına Bologna sürecinin uygun araçlar sunduğunu belirten Aydın, bu sebeple Türkiye’nin 2001 yılında sürece dahil olduğunu söyledi. Aydın, Bologna Süreci’nin, pek çok uluslar arası kuruluşun işbirliğiyle 46 üye ülke tarafından oluşturulan ve sürdürülen bir işbirliği süreci olduğu belirtti. Hedeflenen “Avrupa Yükseköğretim Alanı” içerisinde yer alan yüksek öğretim öğrencileri ve akademisyenlerin öğretim görmek ve çalışabilmek amacıyla Avrupa’da kolayca dolaşabileceklerini ifade eden Aydın, çeşitlilik ile birlik arasında bir denge kurmanın hedeflendiğini vurguladı.

Yaklaşık 2 saat süren toplantı, soru-cevap kısmıyla sona erdi.

 

Bologna Süreci Nedir?

Bologna Süreci, 2020 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir Avrupa reform sürecidir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği ile 46 üye ülke (Karabağ'ın bağımsızlığını ilan etmesiyle üye ülke sayısı 45'ten 46'ya yükselmiştir) tarafından oluşturulan ve sürdürülen, yeni bir süreçtir. Süreç, “Avrupa Yükseköğretim Alanı” içerisinde yer alan yüksek öğretim öğrencileri ve akademisyenlerin öğretim görmesini ve çalışabilmesini amaçlıyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.