Gümüşhane ve Bayburt, havalimanını heyecanla bekliyor

Gümüşhane ve Bayburt'ta yaşayanların özlemle beklediği ve 16 Ocak'ta ihalesi yapılan havalimanı projesi, Doğu Karadeniz'in iç kesimindeki iki kentini daha havaalanı ile buluşturacak

Gümüşhane ve Bayburt, havalimanını heyecanla bekliyor
Bayburt Postası - Gümüşhane ve Bayburt halkının yıllardır beklediği ve 16 Ocak'ta ihalesi yapılan havalimanı projesi, iki kenti daha havaalanı ile buluşturacak.

Gümüşhane'nin Köse ilçesine bağlı Salyazı köyünde inşa edilecek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Gümüşhane ve Bayburt illerini ziyaretinde 2019 sonuna kadar bitirilmesi talimatını verdiği ve yaklaşık 300 milyon lira bedelle ihale edilen havalimanına Gümüşhane'den daha kısa sürede ulaşmak için alternatif güzergah çalışmaları da sürüyor.


"Aktif ve kullanılabilir bir havalimanı olacak"

Gümüşhane Valisi Okay Memiş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Gümüşhane ve Bayburtluların heyecanla beklediği havalimanı projesinin ihalesinin 16 Ocak'ta gerçekleştirildiğini hatırlattı.

İhaleye yoğun bir katılım olduğunu ve teknik detayların tamamlanmasının ardından kısa süre içerisinde yer teslimi yapılarak projeye başlanacağını ifade eden Memiş, projenin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatları doğrultusunda 2019 sonuna kadar tamamlanacağını vurguladı.

Gümüşhane şehir merkezinden alana ulaşımın yaklaşık 1 saati bulduğunu ifade eden Memiş, alana daha kısa sürede ulaşmak için alternatif güzergahlar üzerinde çalışmalar yapıldığını ve bu sürenin yarım saate indirileceğini vurguladı.

Memiş, havalimanının yapılacağı alanda 1 kilometre uzunluğunda 30 metre genişliğinde bir pistin bulunduğunu ve yeni projeyle pist uzunluğunun 3 kilometreye, genişliğinin ise 50 metreye çıkarılacağını bildirerek, "En az yılda 2 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanı olacak. Aktif ve kullanılabilir bir havalimanı olacak. Bu bölgenin yolcu kapasitesini fazlasıyla karşılayacak, potansiyeli fazlasıyla olan bir havalimanı olacak. Bizim bu yörede çok ciddi sayıda gurbetçimiz var. Kış nüfusumuz 200 bin belki ama yaz nüfusumuz en az bunun iki katı. Aktif ve kullanılabilir bir havalimanı olacak. Yer teslimi yapılacak ve kazmayı vuracağız." diye konuştu.

"Uçaklar rahatlıkla inip kalkacak"

Vali Memiş, havalimanının kente büyük avantaj sağlayacağına işaret ederek, kolay ulaşımın kentin turizmine ciddi katkılar sunmasını beklediklerini dile getirdi.

Memiş, havalimanının Gümüşhane mülki sınırları içerisinde yer aldığını ancak adının henüz belirlenmediğini, Gümüşhane ve Bayburt'un ortak kullanacağı bir havalimanına kavuşacağını ifade ederek, şunları söyledi:

"Salyazı'da etrafta hiç yüksek dağ yok. Uçakların, olumsuz hava koşullarında, aşırı yağmurda ve siste havalanması önemli. Bu bölgede sis neredeyse hiç olmuyor. Bu havalimanı yapılan teknik ölçümlerde mania hattı ve iklim koşulları itibarıyla Karadeniz Bölgesi'nin en avantajlı havalimanı olacak. Dolayısıyla Karadeniz Bölgesi'nde, Trabzon'da, Ordu-Giresun'da ve hatta Rize ve Artvin için yapılacak havalimanlarına mevsim koşullarından dolayı inemeyecek uçakların inebileceği en yakın güzergah bizim havalimanımız olacak. Hava koşullarından en az etkilenecek havalimanı olacak. Bu bizi çok avantajlı kılacak. Bölgenin coğrafi ve topografik şartlar ve iklim koşulları açısından en iyi havalimanı Gümüşhane-Bayburt havalimanı olacak. Uçaklar rahatlıkla inip kalkacak. Hep birlikte istediğimiz yere uçacağız."

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Bir garip 6 yıl önce

Öncelikli olarak güzel bir proje gercekten. Ama yeri konusunda pek katilmiyorum sahsen bu havaalani kelkit ve bayburt metkeze hizmet eder ki potansiyeli cok olmaz. Bayburtun kuzeyi arakli ovit tunelleriyle karadenize baglanma yolunda arakli tuneliyle aydintepe trabzon havaalanina 90 km oluyo sefer sıklıği vs dusunuldugunde bu bolgenin ki pazaryolu ispir vs en yakin yine trabzon oluyo bayburt merkezde kop tuneliyle erzurum varken binde bir oraya gider bu bolgenin insani ucakla kolay kolay gitmez keza tursu dolu bidonlar vs ne olacak ucagin olmasi sosyo-kulturel yapiyi degistirmez o yuzden bayburta tren ucaktan daha önemliydi

Avatar
Safak Güngör 6 yıl önce

Gümüşhane ve Bayburt'un toplam nüfusunun 7 defa uçması demek.

Avatar
ALOŞ 6 yıl önce

Garantili yolcuya göre yapılıyorsa demekki 2 milyon kapasite olacak. Kütahyada yapılan havalimanında kapasite yıllık 850 bin denmiş ama uçan kişi sayısı 90 bin civarındayı basından duyduk. Tıpkı köprüler gibi. Köprüden geçmediğin halde uçmadığın halde Öde babam cepten öde.

Avatar
Telat Berber 6 yıl önce

Bayburtlular ve Gümüşahaneliler Bu Hizmeti çoktan Hakkettiler Eleştirilere cevap iki ilimize Hayırlı olsun