Erkekler daha mutsuz!

Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2013 Yaşam Memnuniyeti Araştırmasına göre 2012’de mutsuz olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 10.2 iken bu oran 2013’te yüzde 10.8’e ulaştı.

Erkekler daha mutsuz!

Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2013 Yaşam Memnuniyeti Araştırmasına göre 2012’de mutsuz olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 10.2 iken bu oran 2013’te yüzde 10.8’e ulaştı.


Kadınlarda mutluluk oranı, 2012 yılında %62,8 iken 2013 yılında %61,9, erkeklerde ise 2012 yılında %59 iken 2013 yılında %56,1’e düştü.

Yaşlandıkça mutsuzlaşıyoruz

Yaş gruplarına göre mutluluk düzeyine bakıldığında, mutluluk oranı en yüksek % 65,1 ile 18-24 yaş grubunda, en düşük mutluluk oranı ise % 54,5 ile 45-54 yaş grubunda gerçekleşti.

Evli bireylerin, evli olmayanlara göre daha mutlu olduğu görüldü. Evli bireylerin 2013 yılında %61,3’ü mutlu iken, evli olmayanlarda bu oran %53,6 olarak gösterdi.

Kendilerini en çok ailelerinin mutlu ettiğini ifade edenlerin oranı %73 olurken; %12,9 ile çocuklar, %5,2 ile eş, %2,9 ile anne/baba, %2,5 ile kendisi, %1,7 ile torunlar ve %1,9 ile diğer nedenler mutluluk kaynağı olarak ifade edildi.

Mutluluk kaynağı olan değerlerde sağlık ilk sırayı aldı

Kendilerini en çok sağlıklı olmanın mutlu ettiğini ifade edenlerin oranı %68 olurken, bunu sırasıyla; %15,2 ile sevgi, %8,6 ile başarı, %4,1 ile para, %2,3 ile iş ve %1,8 ile diğer nedenler takip etti.

Eğitimli insanlarda mutluluk düzeyi daha fazla

Yükseköğretim mezunu olanlarda mutluluk oranı %62,5 iken, bunu sırasıyla; % 59,8 ile ilkokul, ilköğretim veya orta okul, %58,4 ile lise ve dengi okul, %57,3 ile bir okul bitirmeyenler izledi.

Kendi geleceklerinden umutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranı, 2012 yılında %76,6 iken 2013 yılında %77 oldu. Kendi geleceklerinden umutlu olan kadınların oranı, 2012 yılında %76,9 iken 2013 yılında %77,5, erkeklerin oranı ise 2012 yılında %76,3 iken 2013 yılında %76,5 oldu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.