Çoruh boyunca binlerce ‘Turist Ömer’

Bayburt Postası - EFES Pilsen, DATUR projesi kapsamında Çoruh Vadisi’ni alternatif turizm bölgeleri arasında ön sıralara çıkarmak için, “Şimdi herkes turizm elçisi, gelecek turizmde” sloganını benimsemiş. Sadri Alışık’ın ünlü “Turist Ömer” tiplemesini de, bölgedeki afişlerinde önemli görüntü unsuru olarak kullanmış. Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, “Krizler, gerçekçi ve akılcı analizlere, doğru tespitlere, makul ve ayağı yere basan önerilere en çok ihtiyaç duyduğumuz dönemler. Küresel ya da yerel ekonomiye hareket getirecek, istihdam yaratacak projelerin ayrım gözetmeden desteklenmesi gerekir.

Çoruh boyunca binlerce ‘Turist Ömer’

Çoruh boyunca binlerce ‘Turist Ömer’Bayburt Postası - EFES Pilsen, DATUR projesi kapsamında Çoruh Vadisi’ni alternatif turizm bölgeleri arasında ön sıralara çıkarmak için, “Şimdi herkes turizm elçisi, gelecek turizmde” sloganını benimsemiş. Sadri Alışık’ın ünlü “Turist Ömer” tiplemesini de, bölgedeki afişlerinde önemli görüntü unsuru olarak kullanmış. Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, “Krizler, gerçekçi ve akılcı analizlere, doğru tespitlere, makul ve ayağı yere basan önerilere en çok ihtiyaç duyduğumuz dönemler. Küresel ya da yerel ekonomiye hareket getirecek, istihdam yaratacak projelerin ayrım gözetmeden desteklenmesi gerekir.

 

 

Şimdi herkes turizm elçisi, gelecek turizmde...

Artık bir dünya markası olan Efes Pilsen, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde turizm sektörüne ayrı bir önem veriyor. Bölgelerimizin doğaya, tarihe ve kültüre saygılı bir anlayışla geliştirilen projelerle kalkınabileceğini, insanımızın refah içinde yaşayabileceğini gözler önüne sermeye çalışıyoruz. Çoruh Vadisi’nde başlattığımız DATUR projesinin, çok daha büyük ve geniş kapsamlı bir kalkınma projesine ilham kaynağı olacağına inanıyorum.” Dedi.

 

 

Sadri Alışık’ın ünlü  Turist Ömer tiplemesi, bölgedeki afişlerde önemli görüntü unsuru olarak kullanılıyor...

DATUR projesi kapsamında Çoruh Vadisi’ndeki tarihi, kültürel varlıklar ve doğal güzelliklerin tanıtımı için resimli yönlendirme panoları yerleştirildi. DATUR Saha Görevlisi Egemen Çakır, Öşvank Kilisesi’ne giderken, yol ayrımına konulan tabela sayesinde kiliseye yönelen turist sayısında yüzde 30 artış olduğunu vurguladı.

 

 

 

 

 

 

Çoruh Vadisi’nde ne yapıldı, ne oldu

-Efes Pilsen projeye yıllık 750 bin dolar kaynak ayırdı.
-Pansiyonculuk eğitimi için bölge insanına Akdeniz ve Ege'de gözlem yaptırıldı.
-Eğitim sonrasında Çoruh Vadisi'nde bir yılda 18 yeni pansiyon hizmete girdi.
-Bölgeye 10 yeni tur programı düzenlendi.
-Bölge bin 400 yerli-yabancı turist çekti, 200 bin TL turizm geliri elde edildi.
-Çoruh Nehri ve Barhal Çayı'nda rafting turları organize edildi.
-Kuş Gözlemi'ne dayalı trekking'in gelişmesi için Kuş Gözlemi Nihai Raporu basıldı.
-Eylül ayında Çoruh Vadisi Kuş Gözlem Festivali'nin ikincisi düzenlenecek.
-Ayı Gözlem Turu için ulusal ve uluslararası turlarla bağlantıya geçildi.
-Çoruh Vadisi'nin 74 noktasına yönlendirici, tanıtıcı reklam panoları yerleştirildi.
-Yabani meyve ve botanik konusunda envanterler çıkarıldı.
-Bölgeye AB ülkelerinin yanında Çin turistler de gelmeye başladı.
-23 genç rehberlik eğitimi aldı, rehberlerin gelirleri yüzde 50 arttı.


YASAL UYARI: www.bayburtpostasi.com ve www.bayburtpostasi.com.tr adresinde yer alan resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır. Yeniden basılması, dağıtılması, gerçek veya elektronik ortamda kullanılması izne bağlıdır. Kaynak gösterilmeden ve ilgili sayfaya link vrilmeden kullananlar hakkında yasal işlem başlatılacaktır.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.