Bütün illerde ‘Yeşil Masa’ kuruluyor

Bütün illerde ‘Yeşil Masa’ kuruluyor
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, tarım noktasında hizmetlerin hızlanması ve bürokratik işlemlerin azaltılması için Haziran ayında Şanlıurfa’da başlatılan “Yeşil Masa” uygulamasını ülke çapına taşıyor. Buna göre, 81 ilin valiliğine gönderilen genelge ile Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü bünyesinde “Yeşil Masa” kurulacak.

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik’in talimatı ile Şanlıurfa Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Dr. Murat Çakmaklı tarafından projelendirilen Yeşil Masa uygulaması, Haziran ayı sonunda faaliyete geçirilmişti.

Şanlıurfa’da pilot uygulama olarak hayata geçen projenin 81 ilde yaygınlaştırılması kararı alındı.

Yeşil Masa uygulaması nedir?

Yeşil Masa uygulaması ile üreticilerin taleplerinin en hızlı ve sağlıklı biçimde sonuçlandırılması amaçlanıyor. Uygulama ile ayrıca, bitkisel-hayvansal üretim yapan üreticiler, gıda üretimi ve satışı yapan işletmeler ile Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü arasında hızlı-etkili ve sürekli bir bilgi ağı kurulması hedefleniyor.

Yeşil Masa uygulaması nasıl işleyecek?

Yeşil Masa uygulamasında çiftçiler-üreticiler web ortamında, mail ortamında, telefon aracılığı ile veya kuruma bizzat başvuruda bulanarak talep, öneri ve şikayetlerini “Yeşil Masa” da görevli personellere iletecek. Görevli uzman personel tarafından alınan talepler il ve ilçelerdeki konu uzmanlarına iletilecek ve en geç 5 (beş) işgünü içerisinde talep sahibine geri bildirimde bulunulacak.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşarı Dr. Nusret Yazıcı imzasıyla 81 il valiliği (İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü)’ne gönderilen genelgede “Yeşil Masa” kurulması hakkında şu bilgilere yer verildi:

“Bakanlığımızca verilen hizmetlerden etkin ve hızlı bir şekilde faydalanmayı sağlayarak hizmet alanların memnuniyetinin sağlanması ve bürokratik işlemlerin azaltılması amacıyla İl Müdürlükleri bünyesinde “İl Müdür Yardımcısı sorumluluğunda ‘Yeşil Masa’ uygulamasını yürütecek bu birim, danışma, yönlendirme ve rehberlik hizmetleri verecektir. İl müdürlüklerimize yapılacak elden başvurular, telefon veya mail ortamında iletilecek talep, öneri veya şikâyetler, Yeşil Masa’da görevli personelce kabul edilecektir.”

Müracaatlar nasıl yapılacak?

Yeşil Masa’nın kurumların girişinde müracaat veya talepte bulunanlar ile ilk muhatap olacak birimler şeklinde dizayn edileceği belirtilen genelgede: “Vatandaşlar tarafından yapılan istek, öneri ve şikâyetler bu birim tarafından 5 iş günü içerisinde cevaplandırılmak üzere ilgililere yönlendirilecek ve kayıt altına alınacaktır. ‘Yeşil Masa’ birimine müracaatlar, İl Müdürlüklerine ait internet sitesi (yesilmasa.tarim.gov.tr) üzerinden, telefonla veya şahsen yapılabilecektir. Birime ait bina girişinde altyapısı (masa, sandalye, telefon, internet vs.) sağlanmış fiziki bir mekân oluşturulacaktır. Girişlerinde danışma birimi olan İl Müdürlükleri, belirtilen talimatlar doğrultusunda bu birimlerini ‘Yeşil Masa’ya dönüştüreceklerdir” ifadelerine yer verildi.

Genelge’de ayrıca, Yeşil Masa’da görevlendirilecek personel hakkında ise şu bilgilere yer verildi: “İl Müdürlükleri, birime iş yükü ve imkânlar ölçüsünde halkla ilişkiler ve iletişim konusunda tecrübeli, diksiyonu düzgün, teknik bilgi sahibi yeterli personel görevlendirecektir. ‘Yeşil Masa’ uygulamasına internet üzerinden erişim sağlamak üzere gerekli alt yapıyı oluşturmak üzere ihtiyaç duyulması halinde Bakanlığımız Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile irtibata geçilecektir. Hizmetin yürütülmesine ilişkin ihtiyaçların il müdürlüklerince ivedi olarak karşılanması, kurulacak ‘Yeşil Masa’ uygulaması hakkında bilgilendirme yapılması hususunda; bilgilerinizi ve gereğini önemle rica ederim.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.