112 acil servis için stant açıldı

Bayburt İl Ambulans Servisi Komuta Kontrol Merkezi Başhekimliği tarafından vatandaşların hangi durumlarda 112 Acil Servisi araması gerektiği konusunu anlatmak için stant açtı.

112 acil servis için stant açıldı
Bayburt Postası - Bayburt İl Ambulans Servisi Komuta Kontrol Merkezi Başhekimliği tarafından vatandaşların hangi durumlarda 112 Acil Servisi araması gerektiği konusunu anlatmak için stant açtı.

Cumhuriyet Caddesi üzerinde yer alan Türk Dünyası Parkı'nda açılan stantta vatandaşlara 112 acil servisin hangi durumlarda aranması gerektiği ve neden 112 acil servis hattının asılsız çağrılarla meşgul edilmemesinin anlatıldığı broşürler dağıtıldı.

İl Sağlık Müdür Vekili Ahmet Demirtaş, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, Bayburt 112 Komuta Kontrol Merkezi'nin günlük ortalama 250 çağrı aldığını ancak bu çağrılardan 40'ının gerçek olduğunu söyledi.

112 acil servisin vatandaşların acil durumlarda araması gereken bir yer olduğunu belirten Demirtaş, "Bayburt 112 Komuta Kontrol Merkezi olarak çağrı sisteminde sıkıntı yaşıyoruz. Günlük ortalama 250 civarında çağrı alıyoruz. Bu çağrıların da sadece 40'ı gerçek çağrı. Biz de bu noktada halkımızı bilinçlendirmek amacıyla stant açtık" dedi.

Demirtaş, stantta vatandaşların hangi durumlarda 112'yi aramaları gerektiği ve gereksiz hiçbir durumda 112'yi aramamalarını anlattıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:

"Malum insan hayatı için acil müdahale edilmesi gerekli durumlarda zamanın çok büyük önemi var. Geciktiğimiz bazı vakalarda hayat kurtarmamız mükün olmayabiliyor. Dolayısıyla asılsız çağrılarımız olduğu zaman bizi boş yere meşgul etmiş oluyorlar. Meşgul ettikleri için de gerçekten ihtiyacı olan insanlara faydamız dokunamıyor. Yine yolda giderken ambulanslara yol verilmezse de ulaşmamız gereken yere geç ulaşmış oluyoruz. Bütün bunları göz önüne alarak herkes elini vicdanına koyup asılsız çağrılardan vazgeçmeli, gerçek ihtiyacı olan insanları düşünmeli ve ona göre hareket etmeli."


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Serhat Bayburt 8 yıl önce

Bundan 2 ay öncesinde çalıştığım resmi kurumda baygınlık geçirdim .Arkadaşlar ambulans çağırmışlar ancak benim durumum için ambulans gönderilemeyeceğini öğrenmişler. Oysa vatandaş taksi parası vermesin hastaneye giderken taksi parası vermesin diye ambulans çağırıyor.