Bayburt Postası

Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap E-mail

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ana Sayfa POLİTİKA Genel Battal: "Göç konusu, Bayburt’ta ahlaksız bir şekilde işleniyor”

Battal: "Göç konusu, Bayburt’ta ahlaksız bir şekilde işleniyor”

e-Posta Yazdır PDF

Bayburt’un düşman işgalinden kurtuluşunun 93. yıl dönümü nedeniyle Bayburt’a gelen AK Parti Bayburt Milletvekili Fetani Battal, partisinin il binasında gündem ile ilgili açıklamalarda bulundu. Anayasa Mahkemesi tarafından geçtiğimiz günlerde Milletvekili Seçim Kanunu’na ilişkin alınan iptal kararı için üzgün olduğunu ifade eden Battal, “Bugün için seçime giden Türkiye’de yapılacak bir şey yoktur.” dedi. 

Milletvekili Seçim Kanunu’na ilişkin 2009’da yapılan düzenlemenin tüm çabalara rağmen itiraz sonrası Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edildiğini ifade eden Battal, “Milletvekilleri olarak tüm çabamızla bu kanunu komisyon, meclis ve Cumhurbaşkanı’na onaylattık ama itiraz sonrası böyle bir sonuç ortaya çıktı. Bugün için seçime giden Türkiye’de yapılacak bir şey yoktur. Çünkü Anayasa Mahkemesi’nden dönen kararlar 1 yıl olmadan tekrar ele alınamıyor ve seçimle ilgili yasalar seçime ancak 1 yıl kala yapılırsa işlev kazanıyor. Dolayısıyla Bayburt seçime 1 milletvekili ile katılacak. Tabi ki hepimiz üzgünüz. Çevremize bunu anlatmakta zorlanıyoruz ama bu gerçeği herkesle paylaşmak zorundayız.” dedi.

"Bayburt, merkez olarak 7-8 ilden daha büyük"

 Milletvekili sayısının düşmesine sebep olarak gösterilen göç konusuna da değinen Battal, nüfus sayımlarındaki rakamların doğru olmadığını söyledi. Anadolu’daki belediyelerin nüfusa oranla daha yüksek pay alabilmesi için rakamların şişirilerek yazıldığını ifade eden Battal, “Türkiye nüfus sayımlarında çok dramatik sonuçlar görmüştür geçmişte. Nüfus sayımı yapılırdı ama ilan edilen rakamların doğru olmadığını herkes bilirdi. Bu acı bir realite idi. 2000 yılından sonra bu durum değişti. Anadolu’daki belediyelerde aldıkları payın yüksek olması için şişirme nüfuslar yazılıyordu. Bayburt nüfusunun 70 bin tabanında seyrettiğini herkes bilir. Özellikle Bayburt Sağlık İl Müdürlüğü’nün adrese dayalı nüfus sağlık taramalarında Bayburt’un nüfusu 2002 yılında 68-70 bin aralığındaydı. Şehir merkezi olarak Türkiye’de 7-8 ilden daha büyüğüz. Mesela Sinop, Ardahan, Artvin, Tunceli, Gümüşhane ve Bitlis’ten daha büyüğüz. Ama Türkiye’de 2 tane ilçesi olan tek il biziz. Bu bizim gerçeğimiz.”

“Bayburt, 20 yıl önce de aynıydı”

Bayburt’un 20 yıl öncesinden farkı olmadığını ifade eden Battal, kaybedilen nüfus konusunda iddia edilen rakamların, siyasi propaganda amaçlı olduğunu söyledi. Battal açıklamasına şöyle devam etti:

“Bu durumu Ak Parti ile bağdaştırmak çok yanlıştır. Bayburt 20 yıl önce de Türkiye’nin en küçük iliydi bugünde aynı. Sadece siyaset yapmak için Bayburt’un nüfusu son yıllarda 15- 20 bin nüfus kaybettiğini siyasi propagandaya dönüştüren insanların gerçekten uzak ve ayakları yerden kesik siyaset yaptıklarını düşünüyorum. Aydıntepe’de 8 bin civarında nüfus görünüyordu. Gidin Aydıntepe’ye sorun, küçük yer, göç edenler, gelenler tek tek ortada. Bugün Aydıntepe’nin nüfusu 3 binin altında. Bayburt’ta bu durum ahlaksız bir şekilde işleniyor. Bu yanlıştır. Biz bu süreçte elimizden geleni fazlasıyla yaptık. Bunu Bayburtlu da iyi biliyor.”

 

Etiketler Fetani Battal - Seçim Kanunu - AK Parti - Göç - Nüfus Sayımı - 
Yorumlar (38)add comment

sinan diyor ki:

Ya Rabbi bir sehir bu kadar mi ülke gerceklerinden soyutlanir. Terör yok, insanlar sehirlerine asiri derecede bagli. Buna ragmen sehir terk ediliyor. Cok degilen gec bes yilda bayburt nüfüusu 100 bin i bulur. 3 tane 5 yüz kisinin calisacagi fabrika. Ve üni`nin branskarinin yogunlasmasi. Belediye nin insafli olmasi ve vergi oranlarinin tamamen düsürülmesi. Selam ederim..
16 Nisan 2011

osmanli torunu cumhuriyet cocugu diyor ki:

YAKINDA RIZENIN BAYBURT ILCESI OLACAGIZ
14 Mart 2011

osmanli torunu cumhuriyet cocugu diyor ki:

BEN BIR BAYBURTLU OLARAK SIZI ILKKEZ GÖRDÜM VALLAHI OZAMAN DEMEKKI NE SIZIN NEDE AKP NIN BAYBURDA FAYDANIZ OLMAMIS ISTE ORTADA YAKINDA BIZI RIZEYE BAGLATIRSINIZ SASMAM DOGRUSU
14 Mart 2011

D.Ali KACIR diyor ki:

yine aynı hastalık. baştaki yöneticilerimizden, basın mensuplarımıza, yerel yöneticilerimize ve de halkımızda kadar sorunlarımıza çözüm üretmek yerine, yine birbirimeze saldırıp duruyoruz. İlimizde atılan adımları görüyoruz ancak bu adımların yetersiz olduğu da açık. Yerel basına karşı takınılan bu tavır hiç hoş değil. Yerel basında yazan insanların da ilimize aşık olduğunu dile getirilen kaygılarından dolayı böylesine hedef haline getirilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Siyasetçimize yapılan yorumları da hoş bulmadığımı belirtmek isterim.
08 Mart 2011

ali diyor ki:

Fetani bey ya yanılıyorsunuz yada yanıltmaya çalışıyorsunuz. nedenini konuyu fazla dağıtmadan şu kadar ifade edeyim. nüfus sayımlarında şişirmeler olmuştur. evet doğrudur. fakat bu şişirme nüfus bayburtta gerçek nüfusun yüzde 30'una tekamül etmez. çünkü 2007 yılında ADNKS sistemine geçtikten sonra türkiye genelinde çıkarılan şişirme nüfus gerçek ancak nüfusun yüzde 3'ne tekamül ediyor. hadi varsayalım şişirme nüfus 20 bin diyelim. peki 2000 yılından itibaren nüfustaki büyüme oranını nereye koyacaksınız? 1990 ve 2008 arasında doğanlar uçtu mu? lütfen tutarlı olunuz, sizin en büyük kötülüğünüz olsa olsa karşınızdaki insanları cahil sanmak olur fakat bu milletin vekiline yakışmaz. bayburtta göç su götürmez bir gerçektir. evvela bunu kabul edelim sonra diğer eksiklere bakalım
28 Şubat 2011

abbas.yolcu.diyi.yorki diyor ki:

Sayın Fetdani battal, siz Bayburtlu olsaydınız bu açıklamayı yapmazdınız.Bir Bayburtlu olarak Bayburtluları oy makinesi olarak andınız.Bir gün arkanıza siz ve sizin gibi insanlar arkalarına hiç dönüp baktılar mı ve hiç utandılar mı acaba?Bayburtlu olarak bütün Bayburtlulardan sizi ve senin gibi düşünen insanlardan ALLAH Bayburtlunun yardımcısı olsun.Seni Bayburtlulardan ve tüm insanlardan gitiğin her yerde temenli ederim ki özür dilersiniz.SİZLER HAKLISINIZ.Çünkü bu insanlar sizleri yücelttiler.Şimdi ahlaksız göç konusunu sizin vicdanınıza birgün soracak mısınız ki bu insanlar neden göç ediyorlar.Senin vicdanın rahatsa ordan göç eden aç insanların içsiz insanların vicdanıda rahat edecektir.SAYGILARIMLA...
28 Şubat 2011

Emanet.by diyor ki:

Sn. Bahtı Akra beyin soruları gerçekten çok ilginç.
Cevaplanması gereken sorular!...

Ezcümle;
Bayburtlu, işsizlik nedeniyle cazibe merkezlerine göç ediyor gerçeğini haykıranlar mı ahlaksız;
yoksa ' din-iman-türban-siyaset ' istismarıyla makam-han-hamam sahibi olanlar mı ahlaksız?!...
Sonuçta;
Söyleyecek yalanı bulamayanların, başvurduğu son çare gerçek olmalıdır...
28 Şubat 2011

Bahtı AKra diyor ki:

Pişkinliğin bu kadarına da pes doğrusu,Siz nerden bileceksiniz.Bunları bilemniz için açıkça aşağıdaki soruların cevaplarını vermeniz gerekmektedir.
Bayburtun sorunlarını bir kenarı bırakıp
1) Edirneden- sonrada samsuna kaydığı rivayet edilen- hastanenizin son durumu nedir?
2) Bayburtta adam kalmamış gibi hibeyle kurdurduğunuz ve atıl halde duran seranın son durumu nedir?
3) Danışmanınızın İzmirdeki dershane ve diğer işleri hakkında ne diyeceksiniz?Buralarla ilgili Bayburtlu müteahhit bir firmadan yardım aldı mı?
4) İl Başkanınızın aile eczanesinin vergi şampiyonu olması konusunda,hastaların hastanede direk kafa kola alınmasının etkisi varmı? Acaba bunun Bayburtu terk eden eczacıların olmasının ilişkisi var mı?
5) 8 yılda Bayburta kaç tane fabrika kurdunuz? Kurulmasına yardım ettiniz?
6) 20 yıl önceki Bayburtun nüfusu kaçtı? Şimdi kaç?
7) Merkez nüfusu Bayburttan daha az olan 7-8 il Hangileri?
8) TOKİ de insanlar elekrtriksiz kalırken, dairelerini teslim alamazken, taşeron ve işi yapan firma ile kavgalar edilirken siz ne işler ile meşguldünüz?
9) Mecliste veya Bakanlarla Bayburtun sorunları ile ilgili kaç defa konuşma yaptınız? Bayburtun hangi sorununu çözdünüz?
10) EPDK dan enerji lisansları alınırken suya aşağı kurulacak olan barajın altında kalacak köyler konusunda ne gibi işler işlemler yaptınız?
11) Araklı tunelinin imza kampanyasına katılmama kararı alan il yönetiminizi katılıp katılmama konuusnda uyardınız mı?
12) Çoruha akan kanalizasyonun yazın artan kokusu hakkında Belediye meclisinde yapılan tartışmada Başkanınızın "kış gelince kokuazalır" kelimesini duyunca ne tür tepki gösterdiniz?

daha bir çok soru var ... bunları cevplarsanız sıra diğerlerine gelecek....
...........
O kadar sorular var ki.... diğerlerini gelecek açıklamalar ile sormaya devam etcem...

27 Şubat 2011

Yunus SARGUT diyor ki:

AHLAK ve AHLAKSIZLIK
Ahlak ve ahlaksızlık kelimeleri iki önemli sözlüğümüzde aşağıda ki anlamlarda geçmektedir.
Ahlak: 1-huy,karakter, mizaç, tabiat
2-İyi vasıflar, güzel huylar,faziletler.
Ahlak dışı: Cemiyetin, doğru,güzel,iyi bulduklarına uymayan,bunlarla uyuşmayan.
AHLAKSIZ: Ahlaki bozuk,kötü ahlaklı.
AHLAKSIZLIK: Ahlak kaidelerine uymama, ahlaksızca davranış.(Türkçe Sözlük,M.E.B,1995)
Ahlak:1-Huylar,tabiatlar
2-İnsanın yaradılışından gelen ve cemiyet içerisinde yaşanarak kazanılan iyi ve güzel huylar.
3- İnsanın yaradılışından gelen hususiyetler ile Kur’an-ı Kerim ve Sünnet-i Şerif’de sınırları çizilen, insanların iyiliğini ve mutluluğunu hesef alan kaidelerin hayata geçirilmesi ile kazanılan iyi ve güzel davranışların bütünü.
AHLAKSIZ:Ahlaksız davranan kişinin hali,ahlaksızca davranış, namussuzluk. (Büyük Türkçe Sözlük,D.Mehmet Doğan,Rehber Yayınları, 1992)
Yukarıdaki anlamları ile sayın vekil Fetani BATTAL Bey’in ‘Göç konusu ahlaksızca işleniyor’ beyanatı ne kadar talihsiz ve ne kadar da acı bir açıklamadır. Bayburt’tan yurt içi ve yurt dışına devamlı göç olduğunu bilmeyen ve bunu dile getirmeyen bir Bayburtlu var mı? Büyük şehirlerimizin hemen-hemen hepsinde Bayburt semtleri oluştuğunu ve potansiyel bir nüfusa kavuştuğunu sağır süleyman bile duymuştur.
Şimdi; ‘ Bayburt göç veriyor, Bayburt’un nüfusu azalıyor, göçü önlemek için bu güne kadar Bayburt’u temsil ve idare eden siyasetçiler bu probleme bir çözüm üretemediler’ demek bunu dile getirmek ahlaksızlık oldu öyle mi, derdimizi ilgililere duyurmak namussuzluk oldu öyle mi?
Bu ne talihsizliktir, bu nasıl bir açıklamadır. Sayın vekil Bayburt halkından hemen özür dilemelidir.
26 Şubat 2011

MUHAMMED ALİ diyor ki:

sayın vekıl goc konusnu ahlaksı bır sekılde ısleyen ak partılı beledıye baskanlarıdır sayın aydıntepe beledıye başkanı orhan eraslan bır internet sıtesın de yaptıgı roportajda aydıntepenın nufusu 1000 sussede onemlı degıl dıyor lutfen bıraz GERÇEKÇİ OLUN BAYBURT HALKINI DAHA FAZLA KANDIRMAYIN
25 Şubat 2011

Bayburtlu diyor ki:

Mesela; Sinop ilinin merkez nüfusu 37.708; toplam 107.275, Bitlis ilinin merkez nüfusu 43.000; toplam 168.787, Artvin ili 89.960,Gümüşhane 129.000,Tunçeli 76.699,Bartın 187.000, Ardahan 105.454, BAYBURT 74.412 acaba hangisi büyük. Sayın vekil 2010 yılı TUİK rakamları bunlar. Sahi hangisinden büyüğüz bir türlü çözemedik. Eğer sanayileşme,büyüme ve gelişmeyi kasdediyorsanız onu sayın Bayburt halkına soralım. Yalnız nüfusa göre ise rakamlar yukarıda.
25 Şubat 2011

Hsan Güney diyor ki:

Sayın veklim madem göçün işlenmesine ahlaksızlık diyor. Önce milletin vekili olarak kendi fikirlerini savun mecliste.Bunu bile beceremedin.Başbakan ne dedi telefonda grup başkan vekiline "ne konuşuyor şu fetani indirin aşağı demedimi" Sağlık tarama marama hikaye bayburt zamanınızda göç vermiştir.Bunu kabul edin.Artık yeter.
25 Şubat 2011

muharrem diyor ki:

yazık nasıl 20 yıl önceki bayburtla şimdiki aynı olur?
25 Şubat 2011

eogul diyor ki:


etkisiz vekiller bayburt için yapacağı bir şey olmaz,fettani ve ülkü beyler konuyu kişilere fatura yerine 8 yıldır iktidarda olan akp ye sormak ve sorgulamak daha önemli,üretim ve tyatırımdan yana ekonomik tercih kullanmayan iktidar,faiz,sıcak para ve üretim yerine ithalat cennetine döndürdüğü ülkede yatırım olmayınca istihdamda olmaz bir allahın kuruşunu işşizliğie çözüm için hangi işyeri fabrika açmış şahit olan varmı,hayvancılık ve tarım için bayburta ve bölgeye ait özendirici ne var,işsizliğe çare bulamayınca göç artar bu kadar net ,önce iş ve aş gerekliki insanlar bayburtta kalsın gerisi lafonten masalları,hükümetin ekonomik tercihi sonucudur bu yaşananlar
25 Şubat 2011

fferdi diyor ki:

akp döneminde her ilin mebusları memleketlerine hizmet etti, siz ne yaptınız. bu ne perhız bu ne diyet; siz gerçekten dalga geçıyorsunuz bu halkla. milletvekili seçmişsem beni temsil etsin diye göndermişimdir hala bakıyorumda bu adamları savunan arkadaşlar var. sonuc ortada madem çok memleket sevdalısısınız görünen köy kılavuz ıstemez misali suan savunduğunuz vekilleri eleştirinde anlayalım.. savunduğunuz sey biraz tutarlı olsun.. partizanlık, fanatizm gıbı kavramları bir kenara bırakın. herşey ortada; yakında araklı yolu açıldıktan sonra türkiyenin en büyük köyü olacaz
25 Şubat 2011

Turquaz diyor ki:

Kemal, aynı google yazar mı Bayburt'a KÖYDES'den 17 trilyon para aktarıldı bunu da sağlayan Fetani Battal'dır diye... Aklıma ilk gelen o olduğu için söyledim, başka şeyler de var... Mesela yazar mı İl nüfusuna göre bu fondan en büyük paranın Bayburt'a geldiğini, yolu yapılmamış bir tane köyün kalmadığı bu paranın diğer illerin milletvekillerinin çıkardığı onca gürültüye rağmen nasıl aktarıldığını yazar mı? Siyaset yapın, eleştirin elbette.. Hatta vekilleri yolda yakalayın sorun bu adamlar Bayburt'a geliyorlar yolda yürüyorlar. Hakkınızı sorun, işsizliği sorun, üniversiteyi sorun, ergenekon'u sorun, hastaneyi sorun, postaneyi sorun... Ama ne sorarsanız sorun. Hesap da sorun, siz asilsiniz o vekil.. Cevaplamak zorunda.. Hakaret ve rencide etmeden siyaset yapmanın bin tane yolu mümkündür.
25 Şubat 2011

Turquaz diyor ki:

Hasan Güney.. Vatandaş elbette milletvekilini eleştirecek, bu konuyla ilgili dünya kadar eleştirilecek nokta var fakat senin eleştirine dayanak teşkil ettiğin verilerin tamamı yanlış. 2000 Yılında yapılan nüfus sayımı Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi ile yapılmamış genel nüfus sayımıdır. ADNK ilk kez 2007 yılında yapıldı. Bilmiyorsan zahmet et www.tuik.gov.tr adresine gir.. Oradan teker teker sorgula. Önce genel nüfus sayımlarına bak orada 2000 yılı var.. Sonra aynı sistemden ADNK'ye göre dinamik sorgulama yaptır, bak, gör, öğren olur mu? 2007 yılında ADNK ilk kez uygulandı ve Türkiye'nin nüfusu bir anda 3 buçuk milyon düştü. 2007 ADNK'ya göre Bayburt'un nüfusu 76.609'dur ve gerçek rakamı ifade eder, senin salladığın 2000 yılı nüfusun kapıda saymaya gelen memurlara atıp tutup yazdırdığımız sayımdır ve hiç bir zaman 117.000 diye söylenmemiştir. O sayımın sonucu şişire şişire 97.358'dir. Adımın ne önemi var. Hasan Hüseyinoğlu de sen.. Doğru bildiğine doğru demek ''avukatlık yapmak'' oluyorsa sen de bir başka fikrin avukatı olmalısın. Fetani Bey haklıysa onun da avukatı olurum, ola ki bir gün sen de haklı olursun senin de avukatın olurum. Doğru neyse odur. Fetani Bey'in verdiği rakamlar sağlık müdürlüğünün ev ev tarama çalışmasının rakamlarıdır ve de doğrudur. Sen de benim gibi çıkar resmi rakamları, belgeleri tartışalım.
25 Şubat 2011

Garib Bayburt diyor ki:

Göç konusu ,ahlaklı bir biçimde anlatta öğrenelim ,sayın vekilim......
25 Şubat 2011

Bayburtlu diyor ki:

'''Türkiye nüfus sayımlarında çok dramatik sonuçlar görmüştür geçmişte. Nüfus sayımı yapılırdı ama ilan edilen rakamların doğru olmadığını herkes bilirdi. Bu acı bir realite idi. 2000 yılından sonra bu durum değişti. Anadolu’daki belediyelerde aldıkları payın yüksek olması için şişirme nüfuslar yazılıyordu.'''Bu satırlar bay Fetani Battal 'a ait.Haberin içinde. Şimdi anlaşılıyor ki ; Meğer bu vekil ,olmadığını şişirme olduğunu söylediği nüfusu temsil ettiğiden bu güne kadar temsil ettiği vatandaşlar için bir çivi çakmadı. haaaa şimdiiii anladıkkkkkk.....
25 Şubat 2011

Kemal diyor ki:

Google'deki haberi aynen kopyalıyorum.

Zaman zaman milletvekillerinin kavgaları ve uyuma fotoğrafları ile gündeme gelen TBMM Genel Kurulu’nda önceki gece, "Bu kadar da olmaz" denilecek bir görüntü yaşandı.

AKP Bayburt Milletvekili Fetani Battal, tarım arazileri ile ilgili tasarının görüşülmesi sırasında ayakkabılarını çıkardı. Bacak bacak üstüne atan Battal, bu sürede ayağını kaşımayı da ihmal etmedi.
Hürriyet Yayın Tarihi : 23 Kasım 2006 Perşembe 09:47:13 Güncelleme :23 Kasım 2006 Perşembe 09:54:25
24 Şubat 2011

Kemal diyor ki:

Sayın Vekilim
Bayburtumuza sayın vekilimiz ne hizmetler yaptı diye öğrenmek istedim ve google'ye Fetani Battal yazdım gelen sayfada sadece Mecliste ayakkablarını çıkaran vekil diye geldi...
24 Şubat 2011

Hsan Güney diyor ki:

Turquaz isimli arkadaş avukatlık sanamı kaldı.Kaldıysada beceremiyorsun.Önce sallamayacaksın.Ah o avukatlığı anayasa mahkemesine chp başvuru yaptığı zamanda azcık kafanızı çalıştırarak yapsaydınız.Git bir incelede gör.2000 yılı nüfus sayımı sonucu ilk çıkan nüfus 117.000 kişidir.Sayımdan 2-2,5 ay sonra resmi rakamllar açıklanınca 97.000 ne düştü.Aradaki farkın şişirme olduğu ve doğru nufusun 97.000 olduğunu bildirdiler.68-70 binlere hiç inmedi.İyice bir araştırda öğren istersen.Yada gerçek adını soyadını ver.Ben gelip öğreteyim olurmu?Ha bu arada fetani beye avukat lazımmış.HESlerle ilgili bir zahmet yardımcı olursun.Aşağıda bir arkadaş güzel yazmış Doğu ve Güneydoğuyu PKK boşalttı.Bayburtuda AKP boşalttı.AKP sayesinde düştük bu duruma.
24 Şubat 2011

pulurlu diyor ki:

bizim en büyük sorunumuz işsizlik; buna bağlı olrakta nüfusumuzun azalmasıdır. bunu çözmek için kimse bi çalışma yapmamıştır. özellikle de m.vekillerimiz.ilçe diyorsunuz ben erzincanda yaşıoyrum .benim köyüm pulur(gökçedere) erzincanın bir çok ilçesinden gelişmiş ve büyüktür. orayı ilçe yapsalar belki kaderi değişir . arpalı konursu akşar masat bunlarda dahildir... erzurum tarafına bi ilçe şart.. buna da en uygunu masattır. yok efendim çok yakın oluyormuş, etrafında köy ooması grekiyormuş,ilçe olması için ... trabzona gidin hepsi dip dibe .. yani burda bizim hatalarımız çok.. bunu kabul edelim ..
24 Şubat 2011

bayburt lu diyor ki:

sayın FARUK NAFİZ KILIÇALAN bukadar çok biliyordunuz neden BAYBURT ta durup ,bu verdiğiniz akılları siz yapmadınız? DİYE SORMAZLARMI ADAMA....NE DERSİNİZ. SİZİN İÇİNİZDEKİ SİYAYASİ HINÇ SİZİ YİYİP BİTİRDİĞİ İÇİN NE DİYECEĞİNİZİ ŞAŞIRMIŞ VAZİYETTESİNİZ.AMA SİZE BİR TAVSİYEM OLACAK ''BU HINÇINIZ SİZİ YER BİTİRİR DİKKAT EDİN '' MAZALLAH Bİ ŞEY OLUR.

BİZLER BAYBURT TA YAŞAYANLAR OLARAK GÖÇ EDİP VEKİLİİĞİN BİR E DÜŞMESİNİN ASIL SEBEBİ OLAN SİZLER ''BIRAKIP GİDENLER'' İN TAVSİYELERİNE,AKILLARINA VE SİYASİ DÜŞÜNCELERİNE İHTİYACIMIZ YOKTUR.

BİZLER BU GÜNE KADAR SORUNLARIMIZI NASIL ÇÖZDÜKSE BU SORUNUDA 1-2 YIL İÇİNDE YİNE ÇÖZERİZ.SİZLER MÜSTERİH OLUN..BİZLERİ DÜŞÜNMEYİN ...ÇÜNKÜ SİZİN GİBİ BAYBURT U TERK EDİP GİDENLER BİZLERİ DÜŞÜNDÜĞÜNDE BAYBURT TAN BİR ŞEYLER DAHA GİDER. SADECE AYNAYA BAKIP KENDİ(HEPİNİZ) KENDİ MUHASEBENİZİ YAPIN BAKALIM BAYBURT TAN GÖÇÜ ÖNLEMEK İÇİN ,''HANGİ DİKİLİ AĞAÇINIZ VAR(DEDELERİZ OLAN DEĞİL SİZİN ÖZ OLAN)''.ŞİMDİ BİZLERE SAĞ -SOL EDEBİYATI YAPIPTA GÖÇE ŞU PARTİ SEBEP OLUDU BU OLDU DEMEYİN,''ÇUVAL DIZUNU İLK ÖNCE KENDİNİZE BATIRIN SONRA SİYASİLERE''
24 Şubat 2011

volkan kılbaş diyor ki:

ülkü beyin ankaradaki evlerinden biride benim oturdugum ilçede.yani gölbaşında.burda en az 800 hane yani 3-4000 kadar hemşehrimiz var...ve bu insanların hepsi bir günde gelmedi buraya...arif olan sormazmı bı tenhada kendı kendıne:yav bu ınsanları memlekette nıye tutamıyoruz!'!ülkü bey arada bı gene ugrar hele fettani bey kimin vekili!aslında sayın basbakanımız sıy8asette yan gelıp yatanalarıda görmüştür heralde...SAYGILAR
24 Şubat 2011

Turquaz diyor ki:

Yorumların bir çoğu el insaf dedirtecek türden. Hele Hasan Güney adlı beyefendi tam desteksiz atmış. Fetani Battal'ın yaptığı açıklamayı okumamış bile.. Milletvekilinin 2002 yılı için verdiği rakamlar daha ADNK çıkmadan, ev ev dolaşan sağlık müdürlüğünün envanter rakamlarıdır. Bayburt'un nüfusu nerede 117.000 çıkmış, kendi söylediğimiz yalana kendimiz de inanıyor muyuz? Bayburt'ta mükerrer sayım veya ekleme olarak yapılmış dünya kadar nüfus vardı. Belediyenin merkezden alacağı kaynak nüfus başına hesaplandığı için ölmüşü diriyi üçer beşer üzerine koyup saymadık mı? Adrese dayalı nüfus kayıt sistemi çıkınca tekke düştü kel göründü, olay budur. Yine Sayın Hasan Güney diyor ki son 4-5 yılda 3500 öğrenci geldi.. Bilgimiz yok ama fikir sahibiyiz. Yurtlarda kalan öğrenciler hiç bir zaman o ilde kayıtlı olmazlar. Bayburt'ta kredi yurtlar kurumunda kalan öğrencilere nüfus müdürlüğü ikamet vermiyor. Bu Türkiye'nin bütün yurtlarında böyle.. Bilmiyorsan zahmet et öğren ondan sonra eleştir.
24 Şubat 2011

alim diyor ki:

Bayburt un teşviğe ihtiyacı var.Yani Bayburt için özel yasalara ihtiyacı var.Burada oturana ilave ücret ödenmeli :Yani memur-işçi,esnaf, fabrika sahibi, çiftçi ve kısaca herkese üçret ödenmelidir.Nüfus 70 bin olup bu ilde yaşayanları diğer il gelirleri bakar.selamlar
24 Şubat 2011

cengaver diyor ki:

Doğu ve güneydoğu Anadoluyu TERÖR boşaltdı....Beyler BAYBURTU kim boşialtdı....İnsaf...
23 Şubat 2011

naci kurt diyor ki:

Sayın vekil siz göçü önlemek için ne yapınız?8 yılda 1-2 fabrika açtırabildinizmi?2 ilçe var diyorsunuz peki başka illere bağlı ilçelerin bayburta bağlanması için en yaptınız?mesala otlukbeli-pazaryolu bayburta bağlanılabilir bunun için girişiminiz oldumu?8 yılda sadece yaptığınız laf başkada birşey yok..
23 Şubat 2011

tufan diyor ki:

sayın vekilin konuşmalarına akıl sır erdirmek mesele. Gerçi son meclisdeki konuşmasını anlayan varsa eminimki buradaki açıklamasınıda anlamıştır. Sayın vekil meclis tv. deki kurtuluş günü ile ilgili konuşmayı zahmet edip kürsüden değilde oturduğu yerden yapmış bunu kesinlikle kabul etmiyorum. ikinci olarak söz konusu konuşmasını anlayan varmı çok merak ettim iki kelimeyi yanyana koymayı bilmeyen hatta önündeki yazılı metni okumaktan aciz gördüm. bence kendi eksikliklerini önce bi gidersin sonra birazda bilgi dağarcığını geliştirsin sonra demeç versin .memleketin iki tane ilçesi olması ne zamandan beri vilayetimizin ayıbı olmuş anlamış değilim . bu iki ilçesi olan vilayet değilmiki kendisini vekil seçip birşeylere kavuşturdu . yazık yani kendisine oy verip seçenlere meclise gönderenlere böyle konuşmalara girmesinin nedeni acaba vekilliğinin son günleri olduğunun farkına varmasındamı yatıyor acep ?
23 Şubat 2011

gökhan turan diyor ki:

Bayburtta tip 1 buğday yetişir bunun anlamı şudur makarna üretimi
için bulunmaz bi yerdir..fakat bırakın makarnayı..topraktan yetişen buğdayı bile yetiştirmiyolar kota koyup rus buğdayını satın alıyolar..bi tane makarna üreticisini Bayburtta çekip teşvik ile istihdam oluşturp göçü engellemek bu kadar mı zor ne yaptın ankarada bayburt için bi kere kürsüden kelam mı ettin..bırak bu işleri hoca seninde ülkü beginde sonu geldi ama akp yönetimi akıllı olupta yararlı bi adamı aday eder çünkü güzel çalışıyo hükümet en azından size rağmen..
23 Şubat 2011

Durdu KARADENİZ diyor ki:

Sayın Vekil, birilerini daha da zengin etmek için küçücük Bayburtumuzun çoruh boyu köyleri göçe zorlanıyor, bu konuda hiçbir icraatınıza tanık olamadık.
23 Şubat 2011

By Efsane diyor ki:

sayın vekil artık hayallerinin suya düştüğünü görünce başladı bayburtluyu ahlaksız yapmaya..

daha önce ılımlı yaklaşan vekil şimdi vekil olamayacağını görünce saldırıya geçti. kimilerini iftiracı, kimilerini yalancı, kimilerini sahtekar ve AHLAKSIZ yaptı.

hayırdı gerginsiniz.. ilk kez bir işi doğru yapacaktınız kı onuda elinize yüzünüze bulaştırdınız.

hani o çok övündüğünüz bayburt kanunu namı diğer ülkü güney kanunu..

iki vekilin düşmesine üzüldük ancak sizin artık vekil olamayacağnıza seviniyoruz..
23 Şubat 2011

behsat bozkuş diyor ki:

çok kıymetli ! vekile bir şey demek mümkün değil ama bu memlekette siyaset te bu anlayışta bu durumda bundan ibarettir.yapacak bir şey yok demekte o kadar haklı ki diyecek bir şey yok.
ne? acaba bayburtun kurtuluşumu gerçekten pek inanamadım.
23 Şubat 2011

bayburtluyuzzz diyor ki:

göçü önlemek için ne yapılmış bilemiyorum......Bayburtun da çok ama çok buyumesede olur Bayburt bu haliylede yaşanacak bır yer ;D
23 Şubat 2011

Hasan Güney diyor ki:

Sayın milletvekili suçunu ört bas etmek için bilgiler veriyor.ama yanlış.2000 yılı nufusu bayburtun 117.000 çıktı.Daha sonra Nüfus ve Vatandaşlık Genel müdürlüğü tarafından gönderilen müfettişler bir hafta çalışma yaptı ve 10.000 kişi fazla yazıldığını ve nüfüsu 97.000 ne düşürdüler.bayburtun nüfüsu nasıl oluyorda 68-70 bin bandındaymış.Son 4-5 yılda 3500 öğrenci geldi.akademik ve idari personeli ile 5000 kişi.Bu şekilde bile nufus artmadı.demek gelenlerden daha fazla giden olmuş bayburttan.Gidiyorsunuz artık bu sizin vekillikte son aylarınız bunu kabul edin.8 yılda memleketi batırdınız.2 dönemdir seçtirdiğiniz Belediye başkanlarınız ve siz memlekete faydanız allah rızası için ne oldu?
23 Şubat 2011

Faruk Nafiz KILIÇALAN diyor ki:

Sayın vekil mugalata yapıyor demek içimden gelmiyor ama, "ahlaksız" yaftası ve küfürü ile kendisine yakışmayacak bir üslupu tercih etmiş.. Halbuki biz kendisini çok yakından tanımasak ta çelebi ve temaşâ sanatını nezih kullanır zannederdik.. Yanılmışız mı ne..!

Neyse mes'ele o değil, memleketin nüfusu ile söyledikleri içinde bir kaç vilayetten daha (merkez ilçe olarak) daha büyük olduğumuz doğrudur, katılıyoruz.. Fakat memleketin yirmi yıl ve evveli ayni olduğunu söylemek biraz insafa - izana ve gerçeklere aykırı değil mi?

Kaldı ki, genel olarak son 30 yılı baz alarak baktığımızda sağ ve sığ iktidarların siyaset baronlarına verilen "YOL" larla bilinçli olarak ve adeta "GÖÇ" OLGUSU TEŞVİK EDİLDİĞİ yadsınamaz bir gerçektir.. Bilenler bilir.. o günleri çok iyi hatırlarız..
Pazartesi ve cuma günleri TABAKHANE caddesinde yol bulup ta bir esnafa uğramak baya bir zahmetti, keza diğer cadde ve sokaklarda. Çünkü 180 köy de, bu gün olmayan hayvancılık ve çok verimli olmasa da ziraai faaliyetler vardı..

Sayın vekil bir gerçeği söylerken afaki davranarak kendince, büyük olan memleketin küçük olduğunu iki küçük ilçe ile örneklendirmiş, oysa gerçek görünürde öyle de, hakikatte çok farklıdır; şimdi soruyorum ve tavsiye ediyorum internette tıklayın herhangibir vilayeti, bu gün batıda büyük bir vilayetin köy sayısına bakın lütfen 180 yerleşik mezralarıyla 210 yerleşim yeri olan vilayet çok az olarak görülecektir.

Mesela Tekirdağı örnek edelim, nufusu 750 bin, ilçe sayısı 8, KÖY SAYISI 282 dir. demek ki ilçe sayısı ile alakadar değil, mesele proje ve öngörüleriyle siyasete soyunanların İl'i cazibe merkezi haline getirebilmeyle ve var olan göçe tedbirler alma mes'elesidir.

Gerçi aynı vekilimiz siyaseti mağduriyet edebiyatı ve ağlama duvarına çeviren bir gelenekten geldiği için kendisinden haksız bühtan etmeyi beklemiyorduk, yani yakışır bühtan etmek o zaviyeye yazımızın başında kendisine yakıştırmasak ta siyasi mensubiyeti açısından mazurdur...

ama yine de dostlarımızın içindeki yangına bir nebze su serpmek açısından çalakalem, ezbere (!) bir şeyler yazdık, zülfüyare dokunmamaya özen gösterdik diyebilirim takdir sizden..

23 Şubat 2011

Bayburtlu diyor ki:

Bu süreçte, hangi süreç olduğu pek anlaşılmıyor ama kim Bayburt için ne yapmış sa biz bilmiyoruz. Yani göç dursun diye kim ne yapmış. Vallahı haberimiz yok.
22 Şubat 2011

Yorum yazın.
Yazı alanını daraltın | Yazı alanını genişletin

busy
Benzer Haberler:
Bu kategorideki daha yeni haberler:
Bu kategorideki daha eski haberler:
Son Güncelleme ( Pazartesi, 28 Şubat 2011 10:25 )  

Haber Arama

Online Kişi Sayısı

Şuanda 266 konuk çevrimiçi
AddThis Social Bookmark Button

Politika Özel

 

24. Dönem Bayburt Milletvekili Bünyamin Özbek

24’üncü  Dönem Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) Bayburt’u temsil edece...

 

Seçim sürecinde en çok ‘o’ konuşulmuştu ama…

Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Bayburt Milletvekili Adayı Yard. Doç. Dr. Şeref Oruç...

 

TBMM, 90 yasinda

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), 90. yıl etkinlikleri için hazırlıklarını sü...

 

Muhsin Yazıcıoğlu

Yazıcıoğlu, ilk ve orta öğrenimini Şarkışla'da, üniversite eğitimini Ankara Üni...

 

Bayburt, hangi partiye hangi mesajı verdi?

Tüm Türkiye 29 Mart yerel seçimlerinden çıkan tabloları konuşuyor. Belediye Başkan...

 

Seçim iptal olursa yenisi 7 Haziran'da

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), yerel seçimlerin herhangi bir yerde ''seçim işlemleri nede...

 

Partilerin oy pusulalarındaki yerleri belli oldu

Siyasi partilerin, 29 Mart 2009 Pazar günü yapılacak yerel seçimde kullanılacak birle...

 

Seçmen listeleri askıdan indirildi

29 Mart 2009'da yapılacak yerel seçimler için askıya çıkartılan seçmen listeleri, ...

İstatistikler

İçerik Tıklama Görünümü : 3686630

Bizi Yazanlar

Bizi Yazanlar

Anket

Göç ederek gurbete çıkanlar, sıla hasretini nasıl giderebilir?
 

Bülten Üyeliği