Anadolu kadını çalışmak istiyor!

Kariyer.net verilerine göre internetten iş arayan kadınlar erkeklere göre daha eğitimli… Yapılan araştırma Anadolu’da kadınlarının çalışma isteğinin arttığını ortaya koydu.

Anadolu kadını çalışmak istiyor!
Araştırmaya göre Anadolu’da kadınının gücüne katılma isteği artarken, kadınların tekstil, hizmet ve sağlığı daha çok sevdiği ve avantaj sahibi olduğu sektörleri tercih ettiği ortaya çıkıyor. Bay veya bayan olarak tercih belirtilen ilanların oranı genel ilanlar içinde ise sadece yüzde 18.

Kariyer.net veritabanında kadın ve erkek iş arayan adayların sayısı uzun yıllardan bu yana eşit oranda seyrediyor. Mart 2013 itibariyle veritabanındaki 19 Milyona yakın adayın %47’si kadınlardan oluşuyor. Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz bu durumu şöyle yorumluyor:

“Rakamlar online istihdamda kadınla erkeğin eşitlendiğini gösteriyor. Online işe alım hizmetlerinden erkekler kadar kadınlar da faydalanıyor ve nihayetinde aynı oranda işe yerleştiriliyor.” Azoz, sözlerine şöyle devam ediyor: “Öncelikle sitemizde yayınlanan ilanların çok büyük çoğunluğunda cinsiyet belirtilmediğini vurgulamak gerek. Bay veya bayan olarak tercih belirtilen ilanların oranı genel ilanlar içinde sadece % 18. Dolayısıyla sitemizdeki iş ilanlarının büyük bir oranda kadınlar ve erkekler için eşit fırsat sunduğunu söyleyebiliriz.”

Kariyer.net veritabanında yer alan kadınların özgeçmişleri Anadolu ve İstanbul olarak incelendiğinde, kadın adayların eğitim durumlarının Anadolu ve İstanbul’da önemli farklılıklar göstermediğini belirten Azoz, “Her iki bölgede de son derece nitelikli bir kadın işgücü göze çarpıyor. Araştırma sonuçları Anadolu’daki kadın adayların % 40’ının üniversite, %19’unun lise mezunu, %17’sinin meslek yüksekokulu, %5’nin master ve doktora sahibi olduğunu ve %2’lik bölümün ise ilköğretim okulu mezunu olduğunu ortaya koyuyor” diyor. İlkokul mezunu erkekler, ilkokul mezunu kadınlara göre daha fazla iş dünyasının içinde. Diğer bir deyişle, mavi yaka işgücü daha yüksek bir oranda erkeklerden oluşuyor. Erkeklerle kadınların farklılaştığı diğer bir nokta da yüksek lisans eğitimi. Kadınlara göre daha fazla erkek, yüksek lisans yapmayı tercih ediyor. 

Azoz, “Kariyer.net veritabanında kadınların eğitim düzeyi erkeklere göre daha yüksek. Eğitim oranlarına bakıldığında yükseköğrenimde kadınların daha önde olması, son derece nitelikli bir kadın iş gücüne sahip olduğumuzu gösteriyor. Kadınların erkeklere göre daha erken iş gücüne katılıp daha erken çekildiklerini gözlemliyoruz. Buna paralel olarak kadınların deneyim süresi, erkeklere göre daha az olarak gerçekleşiyor. Diğer bir deyişle, kadınların iş yaşamından çok daha erken çekildikleri için erkeklere göre daha az süre deneyim kazanıyorlar” yorumunu yapıyor.

Anadolu’daki üst düzey kadınların oranı %28,7 arttı

Anadolu’da kadın çalışan ve kadın yönetici oranı İstanbul merkezli ve yabancı sermayeli kurumlarda daha yüksek. İstanbul dışı üst düzey yönetici ilanlarında %16,4 artış yaşanırken, İstanbul dışı orta düzey yönetici ilanlarında %28,7 artış var. Kariyer.net’in veri tabanındaki executive kadın adayların, İstanbul dışı executive aday sayısına oranı ise %14,5. Tüm executive adayların sayısının, executive bayan aday sayısına oranı incelendiğinde %22 olarak karşımıza çıkıyor. Azoz, “Bu rakamların Anadolu’daki kadınların artan iş gücüne katılma isteğini çok net bir şekilde ortaya koyuyor. İnternetten iş aramak bu anlamda Anadolu’daki kadınlar için önemli bir fırsat. Çünkü internet, sağladığı kolaylıklarla kadınların kolayca tüm iş fırsatlarından haberdar olmalarını ve evden çıkmadan başvurularını gerçekleştirebilmelerini sağlıyor. Bu da giderek daha fazla kadının iş hayatına katılma isteğinde, onlara yardımcı oluyor” açıklamasını yapıyor.



Anahtar Kelimeler:
KadınAnadoluçalışma
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.