Mostar'a gösterilen ilgi Berta'ya neden olmasın!

Bayburt Postası - Tarihi Berta köprüsünün sular altında kalacak olması, bazı vatandaşları harekete geçirdi. İlgisizlikten şikayetçi olan Zeki Kurt, Çoruh Nehri'ne yapılan baraj nedeniyle sular altında kalacak tarihi köprünün kurtarılması için çalmadık kapı bırakmadığını söyledi. Artvin Şavşat Karayolu’nun 40. kilometresinde bulunan ve 129 yıl önce Osmanlılar tarafından inşa edilen Berta Köprüsü baraj sularıyla birlikte yok olacak. Köprünün 200 metre üstünde yeniden inşaa edilen Artvin Ardanuç karayolunun yeni güzergâh çalışması köprüye zarar vermeye başladı. İş makinelerinin yamaçtan yuvarladığı taşlardan zarar gören asırlık eser Artvinli yetkililer tarafından kurtarılmayı bekliyor.

Mostar'a gösterilen ilgi Berta'ya neden olmasın!

Mostar'a gösterilen ilgi Berta'ya neden olmasın!Bayburt Postası - Tarihi Berta köprüsünün sular altında kalacak olması, bazı vatandaşları harekete geçirdi. İlgisizlikten şikayetçi olan Zeki Kurt, Çoruh Nehri'ne yapılan baraj nedeniyle sular altında kalacak tarihi köprünün kurtarılması için çalmadık kapı bırakmadığını söyledi. Artvin Şavşat Karayolu’nun 40. kilometresinde bulunan ve 129 yıl önce Osmanlılar tarafından inşa edilen Berta Köprüsü baraj sularıyla birlikte yok olacak. Köprünün 200 metre üstünde yeniden inşaa edilen Artvin Ardanuç karayolunun yeni güzergâh çalışması köprüye zarar vermeye başladı. İş makinelerinin yamaçtan yuvarladığı taşlardan zarar gören asırlık eser Artvinli yetkililer tarafından kurtarılmayı bekliyor.

Köprüyle ilgili alınmış çeşitli kararların olduğunu hatırlatan Zeki Kurt, bu kararların da uygulanmadığından şikayetçi. Hazırlanan tanıtım videosunda gereken ilginin neden 'Berta'ya gösterilmediği sorgulanırken, bugüne kadar alınan kararlar hatırlatılıyor. Kararların uygulanmadığı yönündeki eleştirileri sıralayan Kurt, bir halk ozanının köprü için yazdığı şiirle de mesajını yetkililere gönderiyor.

“Tarihi köprünün yok olmasına sessiz kalma' diyerek mesajını sonlandıran Zeki Kurt, sorunun uluslararası platforma taşınabileceğini söylüyor.

BERTA KÖPRÜSÜ

Berta KöprüsüBerta Köprüsü 1878 yılında Osmanlılar tarafından yaptırıldı. Döşeme uzunluğu 64 metre olan köprünün 3 adet kemer gözü bulunuyor ve düz yollu köprüler sınıfına giriyor. 129 yıllık bu eser günümüze kadar sağlam bir şekilde gelmeyi başardı. Çoruh nehrinin azgın sularıyla yıllarca başa çıkan köprü yapımı devam eden Deriner Barajı’nın su tutmasıyla birlikte barajın sessiz sularına gömülüp yok olacak.

Köprüyü son kez fotoğraflayan yerli ve yabancı turistler, barajların kısa vadeli yatırımlar olduğuna dikkat çekerek daha çevreci yatırımlar yapmanın bu bölgede mümkün olduğunu söylediler. Almanca ve İngilizce Çocuk kitaplarını Türkçe’ye çeviren İstanbullu yazar Erim Bikkul iki yıl önce ilk kez gördüğü ve fotoğraf çektiği Berta Köprüsünü son kez fotoğraflayanlar arasında. Erim Bikkul, “ben böylesine güzel bir eserin sular altında kalacak olmasına açıkçası üzüldüm. Barajlar kısa vadeli yatırımlar 10 ila 20 yıl gibi kısa sürede doluyor, bu bölgede daha farklı yatırımlar yapılmalıydı, belki köprü kurtarılabilir başka bir nehir üzerine taşıyıp kurulabilir, belki orjinali gibi olmaz ama yinede su altında yok olmasından iyidir. Yetkili birimlerin bu köprü için derhal çalışma yapması gereklidir” dedi.

 

YASAL UYARI; www.bayburtpostasi.com ve www.bayburtpostasi.com.tr adresinde yer alan resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır. Yeniden basılması, dağıtılması, gerçek veya elektronik ortamda kullanılması izne bağlıdır. Kaynak gösterilmeden ve ilgili sayfaya link verilmeden kullananlar hakkında yasal işlem başlatılacaktır.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.