banner164

Trabzon'dan “Demiryolu hattı ikazımıza” destek

TRABZON’UN gündemine oturan demiryolu konusuyla ilgili İnşaat Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı İbrahim Usta, tek başına Trabzon-Batum hattının düşünülmemesi gerektiğini söyledi. Yönetim Kurulu adına konuşan Usta, tartışma değil iş yapılma vaktinin geldiğini belirterek şu açıklamalarda bulundu: "Tek başına Trabzon-Batum hattı düşünülmemelidir. Burada bir konuya basit bir örnekleme ile dikkat çekmek istiyoruz. Demiryollarının limanlara bağlanmasındaki asıl amaç, en ucuz nakliye aracı olan denizyoluna en kısa mesafede bağlanmaktır. Denizyolu ile Kafkasya bölgesine gidecek bir ürünün, Batum Limanı dururken, Trabzon'dan trene yüklenip, demiryolu ile Batum'a gönderilmesi mantıklı bir yaklaşım değildir.

Trabzon'dan “Demiryolu hattı ikazımıza” destek

İnşaat Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı İbrahim UstaTRABZON’UN gündemine oturan demiryolu konusuyla ilgili İnşaat Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı İbrahim Usta, tek başına Trabzon-Batum hattının düşünülmemesi gerektiğini söyledi. Yönetim Kurulu adına konuşan Usta, tartışma değil iş yapılma vaktinin geldiğini belirterek şu açıklamalarda bulundu: "Tek başına Trabzon-Batum hattı düşünülmemelidir. Burada bir konuya basit bir örnekleme ile dikkat çekmek istiyoruz. Demiryollarının limanlara bağlanmasındaki asıl amaç, en ucuz nakliye aracı olan denizyoluna en kısa mesafede bağlanmaktır. Denizyolu ile Kafkasya bölgesine gidecek bir ürünün, Batum Limanı dururken, Trabzon'dan trene yüklenip, demiryolu ile Batum'a gönderilmesi mantıklı bir yaklaşım değildir.

Denizyolu ile gelen ürün, cüzi bir ücret farkı ile (bazen hiç fark olmadan) Trabzon Limanı yerine Batum Limanı'na indirilebilecektir. Bu hat ancak, sırası ile tüm limanların tam dolu çalışması halinde gemilerin vakit kaybetmemek için Trabzon Limanı’nı tercih etmeleri durumunda kentimiz için çalıştırılabilir olacaktır.

Ancak, ülkemiz demiryolu ağına bağlanarak, Avrupa'dan Kafkasya'ya, Rusya'dan Irak ve Suriye'ye kadar birçok ülke ile ticaretimizin artması ve Trabzon'umuzun tarihi ticaret kenti olma özelliğine yeniden kavuşması sağlanacaktır.

Ortak bir sahiplenme bilinci ile 'Hep birlikte İpek demiryoluna yürüyoruz' tavrını benimsemeliyiz. Demiryolu Platformu bir an önce hayata geçirilmelidir. Demiryolu Platformu, her aşamayı profesyonelce takip edecek şekilde bir sekretaryaya sahip olmalıdır.

2009 yılı sonunu beklemeden, güzergâh tartışmalarına girmeden, Trabzon-Erzincan Demiryolu fizibilite ihalesi, alternatif güzergâhların tamamını içerecek şekilde gerçekleştirilmeli, en uygun güzergâh bu yolla tespit edilmelidir.

Demiryolu, dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi karlılık amacıyla yapılmamaktadır. Oluşturacağı katma değer açısından irdelenmeli, bölgemizin kalkınmasına sağlayacağı katkı üzerinden hesaplamalar yapılmalıdır.

Burada şu an çalışmaları devam eden Of - Çaykara-Bayburt-Erzincan güzergahının alternatif kazançları da dikkate alınmalıdır. Trabzon mevcut ağa bağlandıktan sonra Hopa'ya kadar olan tüm limanların bu ağa bağlanması sağlanmalıdır. Burada amaç, Doğu Karadeniz limanlarını ülkemiz demiryolu ağına bağlamak olmalıdır."

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.