Kop Tüneli’nde ilk 100 metre aşıldı

Bayburt Postası - Doğu Karadeniz ve Doğu Anadolu’ya yönelik yapılan en önemli yatırımlardan biri olan Kop Tüneli’nde çalışmalar sürüyor. Yapımına başlandıktan sonra 3 yıl içinde bitirilmesi hedeflenen ve bölgenin can damarı olarak kabul edilen iki tüplü Kop Tüneli’ndeki tüplerden birinde 100 metreye ulaşıldığı açıklandı. Günde 5 metrelik bir ilerleme olduğunu belirten yetkililer, tünelin bitirilmesi hedeflenen tarihten daha önce de hizmete açılabileceği açıklandı.

Kop Tüneli’nde ilk 100 metre aşıldı

Bayburt Postası - Doğu Karadeniz ve Doğu Anadolu’ya yönelik yapılan en önemli yatırımlardan biri olan Kop Tüneli’nde çalışmalar sürüyor. Yapımına başlandıktan sonra 3 yıl içinde bitirilmesi hedeflenen ve bölgenin can damarı olarak kabul edilen iki tüplü Kop Tüneli’ndeki tüplerden birinde 100 metreye ulaşıldığı açıklandı. Günde 5 metrelik bir ilerleme olduğunu belirten yetkililer, tünelin bitirilmesi hedeflenen tarihten daha önce de hizmete açılabileceği açıklandı.

Doğu Karadeniz ve Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayan ve merakla takip edilen çalışmaları izlemek üzere tünelin bulunduğu bölgeye ziyarete giden TEKNİKFORM Derneği Başkanı Kadir Yılmaz’ın yanı sıra dernek üyeleri M. Akif Akgün, Yaver Saka, Umut Özkan, Yunus Akaslan ile Hamit Okumuş çalışmaları yakından takip etti. Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen ziyarette tünelin yapım çalışmaları hakkında bilgi veren yüklenici firma yetkilisi Hikmet Şentürk, “Tünelin hizmete açılmasıyla ilgili kesin tarih vermek mümkün değil ama elimizden geleni yaparak belirlediğimiz süreden önce teslim edilebilir” dedi.

Yapımına başlandıktan sonra 3 yıl içinde bitirilebileceği açıklanan Kop Tüneli’nin, hem bölgeye hem de Bayburt’a yönelik önemli kazanımları beraberinde getireceğini açıklayan Bayburt Group A.Ş nin Bayburt Koordinatörü Hikmet Şentürk, “Bayburt Group olarak Türkiye’nin her yerinde olduğu gibi burada da önemli bir yatırımın yapımını üstlenmiş bulunuyoruz. Tünelin hizmete açılmasıyla ilgili kesin tarih vermek mümkün değil ama elimizden geleni yaparak belirlediğimiz süreden önce teslim edilebilir.” dedi.

Tünel ile ilgili teknik bilgileri İnşaat Mühendisi Bertan Ünal verdi. Ünal, iki tünel tüpü bulunduğunu ve tünellerden birinde şu ana kadar 100 metreyi geçtiklerini söyledi. İkinci tünelin ise 25 metreyi geçtiğini söyleyen Ünal, günde 5 ila 10 metre arasında bir ilerleme olduğunu belirtti.

Tünelin sonunda açılan üç kapı

Sağlık, eğitim ve havayolu konusunda bölgenin en çok tercih edilen fakat kış mevsiminde sürücülerin kâbusu haline gelen Kop Dağı’nın ulaşım sorununu büyük ölçüde çözecek Kop Tüneli projesinin teknik detaylarını, Karayolları Erzurum  Bölge Müdürü Şenol Altıok tarafından daha önce açıklanmıştı.

Altıok konuyla ilgili yaptığı daha önce yaptığı açıklamada, Kop Tüneli’nin bölgeye çok önemli katkılar sağlayacağını söylemişti. Tünelin, Karadeniz Sahil Yolu’na ve yöredeki limanların Kuzey TETEK (Türkiye Transit Karayolu) güzergâhına ve İran kapısına standart olarak bağlanmasını sağlayacağını da belirten Altıok açıklamasında şu ifadelere yer vermişti:

“Yörede en yüksek rakımlı geçit olan Kop Dağı geçidi, kışın yoğun kar yağışına maruz kalmakta ve 5-6 ay boyunca eğimi yüzde 10 olan yolda karla mücadele ekipleri 24 saat esasına göre Kop Bakımevi'nde kalarak, zaman zaman kapanan yolu açık tutmaya çalışmaktadırlar. Kop Tüneli'nin yapılmasıyla çok avantaj sağlanacak. Tünelinin uzunluğu 3 bin 176 metre (çift tüp), terk edilen yol uzunluğu 14 kilometre, tünel projeli yeni güzergah 8 kilometre, güzergahta kısalma 6 kilometre, mevcut yol eğimi yüzde 10, tünel güzergahı yol eğimi yüzde 6, tünel içi yol eğimi yüzde 3,5, tünel giriş kotu 2 bin 59 metre, tünel çıkış kotu 2 bin 171 metre"

Kop Tüneli'nin sağlayacağı avantajlar

"Zirvedeki heyelanlardan dolayı problemli ve yoğun kar yağışı olan kesimler dahil toplam 14 kilometrelik yol terk edilecektir. Tünel yapımı ile kar mücadele masrafları en aza inecektir. 2 bin 418 metre yüksekliğe ulaşıp Kop geçidi zirvesine tırmanan araçların amortisman ve zaman kaybı önlenecektir. Yeni güzergahla birlikte yol standardı yükselecektir. Karadeniz sahil yolu ve yöredeki limanların Kuzey Tetek güzergahına ve İran kapısına standart olarak bağlantısı yapılacaktır.”

Fotoğraf: Ümit Kondolot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.