Bayburt Postası

Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap E-mail

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ana Sayfa GÜNDEM Bayburt Ulaştırma Bakanlığı, demiryolu projesini ‘yapılabilir’ bulmadı!

Ulaştırma Bakanlığı, demiryolu projesini ‘yapılabilir’ bulmadı!

e-Posta Yazdır PDF

Bayburt Postası'na özel bir açıklamada bulunan Prof. Çelik, konuyla ilgili Trabzon'da bir basın açıklaması yaptı...Bayburt Postası - Ulaştırma Bakanlığı, Erzincan - Gümüşhane - Trabzon ve Erzincan - Gümüşhane - Tirebolu demiryolu projelerini yapılabilir bulmadı. Konuyla ilgili Bayburt Postası’na özel bir açıklamada bulunan Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Mühendislik Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Ulaştırma Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Fazıl Çelik, bakanlık tarafından özel bir firmaya yaptırılan Erzincan - Gümüşhane - Trabzon ve Erzincan - Gümüşhane - Tirebolu demiryolu hattı projelerinin, bakanlık tarafından yapılabilir olmadığının tescil edildiğini söyledi.

Daha önce Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a yazdığı mektuba bakanlık tarafından cevap verildiğini söyleyen Prof. Çelik, yanıt mektubunda, “Özel firmaya yaptırılan çalışmalar özetlendikten sonra, 'Tüm çalışmalarda yük ve yolcu taşımasına yönelik karma trafiğe göre fizibilite etütleri yapılmış ve bunun sonucunda da Erzincan- Gümüşhane- Trabzon ve Erzincan- Gümüşhane- Tirebolu hatları fizıbl çıkmamıştır. Ayrıca gerek 1983 yılında, gerekse 1997 yılında İTÜ tarafından yapılan fizibilite etüdü çalışmaları sonucunda da bu hatlar fizıbl çıkmamıştır” ifadelerine yer verildiğini dile getirdi.

Başbakan Erdoğan’a yazdığı mektupta, özel bir firmaya yaptırılan Trabzon'da takdim edilen 7 milyar liralık Trabzon- Erzincan Demiryolu Projesi’nin son derecede yanlış olduğunu ve ülke kaynaklarının heba edildiğine dikkat çeken Prof. Çelik, mevcut güzergâhın yapılabilir olmadığının bakanlık tarafından bir kez daha tescil edildiğini söyledi.

Prof. Çelik, “Trabzon'da takdim edilen 7 milyar liralık Trabzon- Erzincan Demiryolu Projesi’nin son derecede yanlış olduğunu, ülke kaynaklarının heba edildiğini ve yapılabilirliliğinin bulunmadığını Başbakan Erdoğan’a yazdığım mektupta belirtmiştim. Bu mektubumdan sonra Sayın Başbakan'a iki mektup daha göndererek alternatif projelerimi açıklamıştım. Mektuplarıma 1.5 aylık aranın ardından yanıt aldım. Yanıt mektubunda, özel firmaya yaptırılan çalışmalar özetlendikten sonra, 'Tüm çalışmalarda yük ve yolcu taşımasına yönelik karma trafiğe göre fizibilite etütleri yapılmış ve bunun sonucunda da Erzincan- Gümüşhane- Trabzon ve Erzincan- Gümüşhane- Tirebolu hatları fizıbl çıkmadığı tescil edilmiştir.” şeklinde konuştu.

Prof. Çelik, Bakanlık tarafından verilen yanıt mektubunda “Ayrıca gerek 1983 yılında, gerekse 1997 yılında İTÜ tarafından yapılan fizibilite etüdü çalışmaları sonucunda da bu hatlar fizıbl çıkmamıştır” yönündeki ifadenin yer aldığını belirtti. 

Doğu Karadeniz Bölgesi'nden geçmesi planlanan Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesi'ne ilişkin gündeme gelen ve Bayburt ovalarından geçen güzergâh üzerinde 4 yılı aşkın bir süredir çalışma yaptıklarını dile getiren Prof. Çelik, "KTÜ olarak çalıştığımız çok sayıdaki alternatif güzergâhların üzerinde durulması gerekiyor. Güzergâhları bilimsel araştırmaya dayalı çalışmalarımız sonucunda belirledik. Ve biz bu güzergâhların üzerinde 4 yıl çalıştık." dedi.

Trabzon - Erzincan Demiryolu Projesine ilişkin Bayburt Üniversitesi'nden davet aldığını da söyleyen Prof. Çelik, "Bayburt Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Murat Mollamahmutoğlu ile bu konuda görüştük. Ulaşım konusunda bir panel düzenleyeceklerini ifade ettiler. Bizim görevimiz bölge halkını bilgilendirmek. KTÜ olarak belirleğimiz güzergâhları Bayburt'ta da anlatacağım" şeklinde konuştu. 

Prof. Çelik, basın toplantısı düzenledi

Bayburt Postası’na yaptığı açıklamada konuyla ilgili basın toplantısı düzenleyeceğini de bildiren Prof. Çelik, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti'nde gazetecilerle bugün bir araya geldi. Basın toplantısında, Bakanlık tarafından verilen yanıt mektubundaki ifadeleri paylaşan Prof. Çelik, şu açıklamayı yaptı:

"Başbakan Erdoğan’a yazdığım mektupta, özel bir firmaya yaptırılıp Trabzon'da takdim edilen 7 milyar liralık Trabzon- Erzincan Demiryolu Projesi’nin son derecede yanlış olduğunu, ülke kaynaklarının heba edildiğini ve yapılabilirliliğinin bulunmadığını belirtmiştim. Bu mektubumdan sonra Sayın Başbakan'a iki mektup daha göndererek alternatif projelerimi açıklamıştım. Yanıt mektubunda, özel firmaya yaptırılan çalışmalar özetlendikten sonra, 'Tüm çalışmalarda yük ve yolcu taşımasına yönelik karma trafiğe göre fizibilite etütleri yapılmış ve bunun sonucunda da Erzincan- Gümüşhane- Trabzon ve Erzincan- Gümüşhane- Tirebolu hatları fizıbl çıkmamıştır. Ayrıca gerek 1983 yılında, gerekse 1997 yılında İTÜ tarafından yapılan fizibilite etüdü çalışmaları sonucunda da bu hatlar fizıbl çıkmamıştır' ifadesi kullanılmıştır. Görüldüğü gibi son olarak özel bir firmaya yaptırılıp Trabzon'da takdim edilen proje, malumu ilandan başka bir şey olmamış, çalışılan güzergahın üçüncü kez yapılabilir olmadığı tescil edilmiştir. Aklın yolu birdir ve bilimden geçer. Bilimin gücüne inanıyorum."

KTÜ'nün son 4 yıldan beri üzerinde çalıştığı alternatif güzergahlar üzerinde durmak gerektiğini söyleyen Prof. Çelik, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bu güzergâhların fizibilite etütlerinin tamamlanması gerekiyor. KTÜ'nün çalıştığı çok sayıdaki alternatif güzergâh arasında ikisi öne çıkmaktadır. Bunların ikisi de Erzincan'ın doğusundaki Erbaş istasyonundan başlayıp geniş Bayburt ovalarından geçerek, Trabzon'un Arsin ve Of ilçelerine çıkmaktadır. Arsin'den ya da Of'tan ilgili limanlara bağlantılar sağlanabilir. Her birinin ek maliyeti en çok 1.5 milyar dolardır."

Yorumlar (15)add comment

beşpınarlı (yukarı loru) diyor ki:

Artık uyanın Tüm bayburtlular,bayburtumuz için bir şeylerin vakti geldide geçti bile,artık kendimizi kanıtlamamız gerek bayburt için ,bayburt halkı için geleceğimiz için bir çok şeyleri yapmamız lazım,bu trenide kaçırmayalım SAYGILARIMLA...
19 Şubat 2012

beşpınarlı (yukarı loru) diyor ki:

Bir BEŞPINARLI olarak ömer beye katılıyorum,bende BKP partisindenim (BAYBURT KALKINMA PARTİSİ)...SAYGILARIMLA
19 Şubat 2012

CAHİT TERZİ diyor ki:

DEMİRYOLU MALUMUNUZ RUSLARİN HAYALİYDİ BOLŞEVİK İHTİLALİ SEBEP OLDU. 100.ÜNCÜ YILDÖNÜMÜ 2016 DA. BATUMDAN BAŞLIYARAK UCU AÇIK GİTMESİ GEREKEN YERE KADAR HALK DEVLET İŞBİRLİĞİYLE YAPILIR İNŞALLAH
16 Şubat 2012

Drira Riou diyor ki:

KTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Fazıl Çelik,
"Erzincan-Gümüşhane-Trabzon ve Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu demiryolu hatlarının yapılabilir olmadığı Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı tarafından tescil edildi" dedi.
O halde: Bakanlık on yıllardır yanlış yapıyormuş, milletin ve devletin kaynaklarını heba ediyormuş. (!?) Bu güzergâhlardaki karayollarını da iptal etmesi ve buralara yatırım yapmaması ve Araklı-Bayburt-Erzincan hattında yeni bir karayolu açması ve Gümüşhane – Trabzon karayolunun da bu yoldan işletmeye başlaması lazımdır. (!?) Ayrıca, o halde tarihi İpekyolu da yüzyıllardır yanlış güzergâhtan işlemiştir, geçmiş yüzyıllarda yapılan hatanın bedeli için kim pardon diyecek acaba (!?)
14 Şubat 2012

VEHAP SULTAN DERNEĞİ-BAYBURT diyor ki:

SAYGIDEĞER, PRF.DR.FAZIL ÇELİK VE DOÇ.DR.ŞEREF ORUÇ BEYLERE, YAPMIŞ OLDUKLARI DEĞERLİ ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI VE DEVLETİMİZIN KARINI DÜŞÜNMELERİ, DOLAYISIYLA ALLAH RAZI OLSUN DER, SAYGILAR SUNARIZ.
TREN PROJESİ İLE İLGİLİ BAYBURTTA BİR KONFERANS VERMELERİNİ BEKLERİZ. TEŞEKKÜR EDERİZ.
(VEHAP SULTAN DERNEĞİ)BŞK:Kamil Yücel..:irt:tlf:0(458)211 70 10...Bayburt.
11 Şubat 2012

ömer diyor ki:

arkadaşlar kadir beye bu kadar mail yazmanın anlamı yokki..kadir bey bu konuda otorite değil kadir yıldız sadece gümüşhanede yerel gazetede yazan bir insan..haklı olarakta kendi memleketini savunuyor..
09 Şubat 2012

Selim diyor ki:

Kadir bey gerçekçi görünmek için Gümüşhaneden geçen hattı dahi savunmuyorum demişsiniz ama yanılıyorsunuz. Şiranlı olduğunuzu gururla söylüyorsunuz ve sizin savunduğunuz hat yine sizin kendi yazınızda şöyle geçiyor, (Trabzon-Torul -İkisu- Şiran-Çamoluk- Gölova-Suşehri Zara Hafik Sivas hattı) Bu durumda (bir gümüşhaneli olarak zaten gümüşhaneden geçen hattı tasvip etmemiştim.) diyemezsiniz. Zira yazılarınız aksini söylüyor ve savunduğunuz hat Gümüşhaneden boydan boya geçiyor. çelişkiye düşmeyiniz ve komik olmayınız lütfen. Ayrıca Erzincanı yada Bayburtu mu belli değil sıradan bir vilayet olarak tanımlayıp pas geçilmesini savunmanız öyle sanıyorumki Şiranlı olarak kapınızdan geçecek hattı savunmanızdan daha kötü daha itici bir durum. Bu ifadenizi de ayrıca yadırgıyorum. Saygılarımla.
09 Şubat 2012

CELALETTİN ATAYETER diyor ki:

KADİR YILDIZ BEYE CEVAP;
Bu demiryolu bağlantısını sadece Türkiye içindeki yük ve yolcu taşımacılığı için düşünmemek lazım. Trabzon limanı aynı zamanda uluslararası transit taşımacılıktada kullanılmaktadır. Dolayısıyla İran, Gürcistan, Azerbaycan v.b. ülkeler üzerinden gelen ve o tarafa giden yük ve yolcu taşımacılığı içinde düşünürsek, Bayburt güzergahının daha uygun olduğu gayet açıktır.
09 Şubat 2012

A..MEHDİ RİZELİ diyor ki:

sayın kadir yıldız ,yorumuna katılmıyoruz, ama neden.?,aşkale - bayburt-of tren hattı projesinin en büyük faydası o bölgedeki, artvin-rize-bayburt-trabzon illeri ,ilçeleri hatta köyleri mükemmel bir şekilde kalkınacaktır ve maliyet diğer hatlara karşın yüzde altmış, ekonomik hız ise iki kat fazla. prf.dr.fazıl çelik beye candan teşekkürler, devletimizi korumak ve kollamak her
vatandaşın görevi olmalı! haber29'a selam ve sevgiler. esen kalınız.
09 Şubat 2012

GÜRSEL KARAPINAR diyor ki:

KADİR YILDIZ kardeşime katkı olsun diye söylüyorum..Sadece Trabzon limanını dünyaya açma projesi değil bu demiryolu, Trabzon-Rize-Artvin ve hatda G.Haneli iş adamlarının bile arka bahçesi ,LİMANA EN YAKIN yer BAYBURT VADİSİ-OVALARIDIR, kulağı tersten göstermenin bir manası yoktur..Ben söylemiyorum bunu Ekonomist Prof.Emre Alkin zorlu Granttda konferansta söyledi. Aynen şöyle Değerli Trabzonlular , önümüzdeki 20 yıl içerisinde Doğu karadeniz ülkenin değil dünyanın sağlık ve turizim merkezi olacaktır. Eğer gaziantep, kayseri,denizli, konya bu illerle yarışmak istiyorsanız , ağır sanayinizi iç kesimlere ,ovalara taşımak zorundasınız..Buda demiryolu ile olur dedi ve ekledi ,D.karadeniz arazisini ve yaylalarını sizlerin tahrip etmesine izin vermeyiz...Onun için Trabzon ve Rizede yatırımlarınızı saglık üzerine yapın derken sadece hastane anlamayın ,sağlığın tüm araç gereç ,ameliyat telinden ,neşterine bunların imalatına yönelin ,Ağır sanayinizide ,Bayburt vadisine taşıyın dedi..KADİR YILDIZ kardeşim,kendinize göre çizdiğiniz trabzon-İkisu-Şiran-Suşehri-zara-Sivas güzergahında DOĞU KARADENİZLİ İŞADAMLARININ kuracağı sanayiyi nereye taşıyorsunuz çok merak ettim.. Bu ifade ettiğiniz güzergah , Ttirebolu hattı gibi bölge ve ülkeye fayda düzeyi sıfırdır. Karadenizlinin ARKA BAHÇESİ -HİNTERLANTI istemesenizde BAYBURT VADİSİDİR. İş adamlarıda bunun farkındadır... Demiryolu geçtiği her yerde yatırımı ateşlemeli buda arazinin müsait olmasıyla ilgilidir. Sadece yolcu taşıma projesi hiç değildir. Bayburtun D.Karadenizin kesişme merkezinde ve ovalara sahip olması Allahın bir lütfu diyorum... KADİR YILDIZ bey, haber 29 da makalede yazıyorsunuz, bundan sonraki yazılarınızda, bu güzergahlara etkili ve yetkili kişiler ortak geziler yapması, sahiden Bilim ne diyorsa o güzergah olmalıdır TEZİNİ savunmanızı istirham ediyorum, yoksa güzergah çizmek bizim haddimize değil...Saygılarımla..
09 Şubat 2012

ihsan Ocak diyor ki:

Kadir bey ;Fazıl Çelik hocamız Gümüşhane hattının kesin olarak olmayacağını belirtiyor,Bayburt hattının olası bütün yollarda olabileceğini belirtiyor. Asıl mesele ise örneğin Mahsul ofisleri kar etme amacı ile kurulmaz bilakis zarar etmek üzere kurulurlar. Şöyle ki üretilen ürünü çiftçiden yüksek fiyata alırlar tüketici olana düşük fiyata satarlar. Burda devlet zarar etti gibi görünür ama hem üreticiyi hemde tüketiciyi destekler. Şimdi eğer demiryolu yapıldığı yerlerde bir canlılık veya ticari hacimde bir artış SAĞLAYACAK ise Bayburt'tanda Gümüşhane'den Erzincan'dan da geçsin.İsterse devlet zarar etsin fakat temel mesele bu demiryolu bir şekilde yapılsın mühim olan budur. Şahıs olarak bana soracak olursanız gönlüm Bayburt'un ekonomik olarak ilerlemesinden yanadır.
09 Şubat 2012

kadir yıldız diyor ki:

mesele bayburtmu gümüşhanemi meselesi değildir. madem değerli prof maliyet hesabı yapıp fizibl güzergahtan bahsediyor.buyrun size gerçek güzergah. trabzon ikisu şiran-suşehri-zara -sivas.yani ERZİNCAN PAS- TRABZON SİVAS.maksat trabzon limanını dünyaya açmaksa en kestirme güzergah. tam 250 km kısa. hemde yepyeni bir vizyon. bu hususla alakalı yıllardır haber29 sitesinde yazıyorum. eski yazılarımızı incelerseniz mesele daha iyi anlaşılır. bir gümüşhaneli olarak zaten gümüşhaneden geçen hattı tavsip etmemiştim. ama bayburtta fizibl değil. trabzonu erzincanda ulaştırma bakanı var diye deveyi eşeğe çektirmenin koskoca limanı sıradan bir vilayete mahkum etmenin manası yok. tekrar ediyorum.ERZİNCAN PAS TRABZON SİVAS...
08 Şubat 2012

GÜRSEL KARAPINAR diyor ki:

Sayın Prof.Fazıl Çelik beyin bu açıklaması ,sevindirici, hatda müjdede olabilir... Tüm SİYASİ PARTİLER ,valim ,belediye başkanım , tic.san.odası,diğer kurumlar, STK lar ve BASINIMIZ lütfen, REHAVETE kapılma , işi oluruna bırakma yok ,devamlı GÜNDEMDE TUTACAĞIZ.....Vilayetlikten sonraki KIZIL ELMAMIZDIR bu proje, bundan sonra ilgili ve yetkililerin başta TİCARET VE SANAYİ ODAMIZ olmak üzere , nasıl çalışmalar YÜRÜTECEĞİNİ merakla bekliyoruz..Saygılarımla..
08 Şubat 2012

Nail Eraslan diyor ki:

Bizimde başbakandan beklentimiz buydu. bilim yalan konuşmaz. hocam Allah sizden razı olsun.
08 Şubat 2012

Ömer diyor ki:

SAYGIDEĞER HOCAM SİZİN VERDİĞİNİZ MÜCADELENİN BİZ MİLYONDA BİRİNİ BAYBURT OLARAK HALA VEREMİYORUZ. SİZE VE SİZİN NEZDİNİZDE KTÜ'NE TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM.BU İŞİ YAPARSANIZ SİZ YAPACAKSINIZ. SİZ DERKEN ZATI ALİNİZ,SN ŞEREF ORUÇ,SN ORHAN FEVZİ GÜMRÜKÇÜOĞLU,TRABZONDAKİ SİYASİLER,TRABZON SANAYİ VE TİCARET ODASI VE TRABZONDAKİ STK'LAR...BİZ AÇIKÇASI TALEPTE BİLE BULUNAMIYORUZ, DİLE GETİREMİYORUZ, DURUMU KABULLENMİŞ GİBİ BİR HALİMİZ VAR. BİZİM İŞİMİZ SESSİZ KALMAK,SUSMAK. BİZ İYİ KIRMIZI KRAVAT TAKARIZ, PROTOKOL HASTALIĞIMIZ VAR, ŞURANIN BAŞINA GEÇERSEM BELKİ ORDAN SİYASETTE YER EDİNİRİM, DERDİMİZ BU.. BAYBURTTA -25 DERECE AYAZDA YAŞAYAN BİR BAYBURTLU OLARAK BENİM ÖZELEŞTİRİMDİR, FERYADIMDIR. KİM BENİ NASIL ANLARSA ANLASIN...BENİM PARTİM NE AKP,NE MHP,NE CHP BENİM PARTİM BKP(BAYBURT KALKINMA PARTİSİ)...SAYGILARIMLA
08 Şubat 2012

Yorum yazın.
Yazı alanını daraltın | Yazı alanını genişletin

busy
Son Güncelleme ( Perşembe, 09 Şubat 2012 21:52 )  

Haber Arama

Online Kişi Sayısı

Şuanda 195 konuk çevrimiçi
AddThis Social Bookmark Button

Gündem Özel

 

Keşke tüm çocuklarımız mutlu olsa!

Bayburt’ta 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları Atatürk Anıtı’...

 

"Polisin gücü, milletimizin gücüdür"

Türk Emniyet Teşkilatı'nın 165. Kuruluş Yıldönümü nedeniyle Bayburt'ta coşkuyla ...

 

"Çanakkale geçilemez, geçilmemeliydi..."

"Çanakkale geçilemez, geçilmemeliydi..." Bundan tam 97 yıl önce Gelibolu Yarımadası...

 

Bir 29 Ekim'dir, 19 Mayıs'tır Bayburt için 21 Şubat

Bir 29 Ekim, bir 19 Mayıs, bir 10 Kasım, bir 23 Nisandır aynı zamanda 21 Şubat Baybur...

 

Sarıkamış Şehitleri anıldı

Sarıkamış şehitlerinin 95. yılı 'Türkiye Şehitlerine Yürüyor' anma programında ...

 

Gaziler Günü Kutlu Olsun

Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarının...

 

Bayburt'ta 30 Ağustos Coşkusu

Bayburt Postası - 30 Ağustos Zafer Bayramı ve Türk Silahlı Kuvvetleri Günü, Bayburt...

 

Çin’e Türk Dünyası Parkı’ndan protesto

Bayburt Postası - Çin  Halk  Cumhuriyeti’nin Doğu Türkistan’da Uygur Türklerine...

İstatistikler

İçerik Tıklama Görünümü : 3680622

Bizi Yazanlar

Bizi Yazanlar

Anket

Göç ederek gurbete çıkanlar, sıla hasretini nasıl giderebilir?
 

Bülten Üyeliği