Bayburt Postası

Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap E-mail

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ana Sayfa GÜNDEM Bayburt Musluğumuzdan akan su ne kadar temiz?

Musluğumuzdan akan su ne kadar temiz?

e-Posta Yazdır PDF

Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Bölümü Araştırma Görevlisi Selcen Naciye Bayramcı, şebeke suyundan aldığı numunelerde defalarca bakteri tespit ettiğini söyledi. Suda bulunan kimyasal maddelerden insanların etkilendiğine değinen Bayramcı, bu durumun eğer istenirse kanser boyutuna kadar götürülebileceğini söyledi. Moleküler Biyoloji alanında araştırmalar yapan Araştırma Görevlisi Selcen Naciye Bayramcı, suyun çıkan değerlerinden yola çıkarak mutlak surette arıtılması gerektiğini söyledi. 

Bayburt Belediyesi Başkanı H.Ali Polat ise kendilerine bu doğrultuda bir raporun gelmediğini söyledi. Sağlık İl Müdürlüğü tarafından şebeke suyundan her ay düzenli olarak numune alındığını ve gerekli incelemelerin yapıldığını açıklayan Başkan Polat, böyle bir tespitin kendilerine ulaşmadığını söyledi. Başkan Polat ayrıca; Bayburt Üniversitesi’nin bu doğrultudaki raporunun kendi ellerini de güçlendireceğini, su arıtma tesisi projelerinin kabulünde faydalı olacağını dile getirdi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar (17)add comment

tufan diyor ki:

Haberin içeriğine bakılırsa, uydurma olmadığını anlamak için akıl ve göz kafidir. Fakat haberin eksik olduğu konusuna katılıyorum! Çünkü habere eksik diyenler için daha fazla cümle kurmak lazım!
12 Temmuz 2010

Parantez diyor ki:

Şaban Gürbüzer açısından bakarsak, karın ağrısıdır.
12 Temmuz 2010

şaban gürbüzer diyor ki:

hani bakteriler kanser yapıyordu niye değişti bu haber uydurma haberde ondan değişti
11 Temmuz 2010

Nokta diyor ki:

Şebeke suyundan alınan numunede tespit edilen bakteriye;

Araştırma Görevlisi Selcen Naciye Bayramcı açısından bakarsak, bir uyarıdır…
Bayburt Postası açısından bakarsak, bir haberdir…
İl Sağlık Müdürlüğü açısından bakarsak, yanlış ise çürütülmesi doğru ise önlem alınması gereken bir iddiadır…

Saygılar...
07 Temmuz 2010

ahmet ali diyor ki:

Bayburt un su konusunda gerçekleri şunlardır 1_Maden den gelen suyun sertliği normalin çok üstündedir. Sonradan ilave edilen masat suyu dahi bu suyu normalleştirememiştir. 2-bu suyu getiren boruların yapıldığı asbest maddesi solunduğu zaman kanserojendir içinden su geçince kanserojen değildir, tıpkı şu an şehir içinde döşenen borunun hammaddesi plastik gibi... 3-SEÇİM DÖNEmleri eskileri kötülümek için, bu boruların kanserojen olduğu hatta Madenlilerin sulamada dahi kullanmadığı; doğası gereği kireçli olan suyu dahi bu boruların kireçlediği propagandaları, doğru konuştuğu sanılan insanlarca pompalandı..
07 Temmuz 2010

Faruk Nafiz KILIÇALAN diyor ki:

Dostlar, yazmayacaktık ama yazmak gerek; bu "su mevzuu" esasen "ciddi konularda bilgi sahibi olmadan, gereksiz polemiğe sebep olmamak" lığımızın ve hakikaten anlaşılamamanın, hatta insanımızın eskilerin deyimiyle "burnundan kıl aldırmayanlarla", gereksiz kişi ve söylemlerle muhatap olmamıza vesile oldu..

Biz tanımadığımız bir değerli hemşeriinin yazdığı cümleler arasındaki bir samimiyet olmadığı ve bir bilimsel açıklamaya istinaden deklere ettiği görüşlerine havi bir tespitiimizi yazdık.. fakat dediğimiz gibi maalesef son zamanlarda insanımıza inhisar ve inkıtalarımızın birinci sebebi: "nefsî" savunma ve meselenin özünden ayrılarak sığ ve kısır, bireysel çatışmalara vesile olması ne yazık ki insanımızı, cemiyetimizi kemiren sosyal bir hastalıktan mülhem.

Öyle ki, nefsî savunmalar bazen hatta her zaman haddini aşmakta ve insanı küçük düüşürebilmek açısından arızı ve sokak ağzı ile argo jargonlara taş çıkartacak şekilde incitici olmaktadır. Ne diyelim, başka bir şey aklımıza gelmiyor "üslübu beyan, ayniyle insan!" demiş erenler..

Hadi siz dev olun biz cüce.. Hadi beni yendin, ama bir değerli bilim insanının bir çalışmasına sanki bilimsel bir gerçeklik veya gereklilikmiş giibi "gazete de, haber de yazılmamış" gibi boş bir gerekçeyle kara çalmanızı nereye koyalım a benim "akil hemşerim". Bu emeğe ve bilime bir saygısızlık değil midir?

Sevgilerimle..
06 Temmuz 2010

Murat Çubukçu diyor ki:

Faruk Nafiz Bey’e,
Akademik havada yazmış değilim. Akademik bir çalışmanın, metodunu, tekniklerini ve sonuçlarını ayrıntısıyla öğrenme peşindeyim. Afaki olan yazdıklarım değil, haberde olması gerektiği halde olmayan bilgilerdir. Tekrar soruyorum. Bu çalışmada sular nasıl alındı? Nasıl ve nerede ekim yapıldı? Hangi bakteri üretildi? Bu bakterinin kanserojen ürünü nedir? Bu ürünün kanser yaptığının bilimsel kanıtı nerededir? Hangi kansere neden olmaktadır? Haberde hiçbiri yok. Gazetenin de eksiği olabilir, araştırmacının da, bunu bilemiyorum. Gerçek şu ki, bu soruların yanıtlarını aldığımız zaman bu haber tamamlanacaktır.
Ortada ciddi bir iddia var ise tüm bunları bilmek hakkımızdır. Bu ayrıntıları bilmek isteyen ve olayın takibini ümit eden birine, konuyu savsakladığını söylemişsiniz. İşte bu da sizin mizah yeteneğinizi gösterir. Çünkü bu cümleniz karşısında sadece gülebilirim. Tıpkı sözüm ona “zevahiri kurtarma endişem” karşısında güldüğüm gibi. Son cümlenize ise aynen katılıyorum. Ciddi konularda bilgi sahibi olmadan gereksiz polemiklere girmek hiç doğru değildir.
Saygılarımla.
04 Temmuz 2010

Yılmaz DEMİR diyor ki:

Suyu analiz etmeye gerek var mı? Damla damla da olsa aktığı yerde yeşil renkte kalıcı iz bırakan bir su. Yaklaşık 2 yıldır buradayım ve ilk defa böyle iz bırakan bir su ile karşılaştım. Üniversite araştırma görevlisinin halk sağlığıyla ilgili çalışması takdire şayan, Sayın Başkanımızın olumlu yaklaşımı ise alkışlanacak türden. Konuya vakıf yorumcuların ilgisi de bu sorunun kolay çözüleceğini gösteriyor. Saygılarımla!
04 Temmuz 2010

Faruk Nafiz KILIÇALAN diyor ki:

Hadi isim vermeden yazalım.. Bu su mevzuu hakkında yazdığım yorum nedense yayınlanmadı.. Halbuki mevcut iktidarın bir nüvesine, diğer yorumcu kardeşlerimin hilafında ilk defa destek yazmıştık. Nasip değilmiş (!). Güzellikler olursa, hakikatler veya iyi niyetler hissettirilirse yazarız tabi, sonuna kadar savunuruz.. biz mevzi veya lokal yani dar ve sığ bir izdüşümünü değil geniş ve tanyeri kadar berrak bir davanın peşindeyiz; "haksızlığa kapılıp, nefsine zulum edenlere kılıcımızla hakkı söyletiriz" yeterki bediliği görelim..

****

Hüdadır hikmetin menbaı,
ararız onun içinde;
bize sonsuz yetecek miktarı..

bir ahsen
bir esfel
sen yeterki sor!
durdurur Hak'
seni iki dengenin;
denge kertesinde.

FNK(beşirzade)
02 Temmuz 2010

GÜRSEL KARAPINAR diyor ki:

Bayburt un suyu eski araştırma ve tahlil sonuçlarına göre hiç bir zaman temiz gelmedi.. Bayburt üniversitesini ve araştırma görevlisi SELCEN NACİYE BAYRAMCI' yı kutluyorum.. Bayburt'un en büyük sağlık sorununu dile getirmişlerdir....Başkan şehir suyunun kirliliğiyle ilgili kendilerine bir rapor gelmediğini ifade ediyor.Doğrudur.Fakat Sayın Başkanımız Bayburt'un şebeke suyunun kirli olduğunu ADI gibi biliyor....Detayına girmiyoruz...
Bayburt Üniversitesinden isteğimiz, Bayburt daki çirkin yapılaşmaya dur demeliler...Çoruh nehrinin iki yakasıda korunmalı ve ikinci rıhtım caddesi denen çirkinlik durdurulmalıdır... Üniversitemizin denetleyici ve kontrol makanizması görevini yapması sivil toplum kuruluşlarına, Bayburtluya güç verecektir.Saygılarımla..
01 Temmuz 2010

Abdulkadir BIÇAKÇI diyor ki:

sevigili numan kardeşim işine gelmedımı insanları şöyle yada böyle suclamak yakışmıyor. afiyet olsun iç sen o suyu doya doya, hasta olursan beni hatırla
01 Temmuz 2010

Abdulkadir BIÇAKÇI diyor ki:

kızmayın içmeye devam edin biz kim akp li belediyeye laf söylemek kim için için afiyet bal şeker olsun
01 Temmuz 2010

Faruk Nafiz KILIÇALAN diyor ki:

Murat Çubukçu bey, çok akademik yazmaya çalışmış ama, tabi zevahiri kurtarma endişesi ile yazdığı belli. Şimdi o ele bu bele oldu, olmalı, olsaydı, yapıldı mı vs. afaki kavramlarla işi savsaklamaya getirmiş maalesef.

Bilim insanı herhalde bir su analizini temiz bir kaba alır, bunda şüphe olur mu? Şehir şebeke suyu akan herhangibir musluktan akan su yeterli değil midir? Halk Sağlığı Labaraturı ile Ünv. raporlarının uymadığını sayın belediye başkanı zaten söylüyor. vs. vs.

Bu konu önemli, hem de çok önemli, çünkü halk sağlığı mevzuubahis olup, böyle geyik muhabbetine müsait bir mesele değilidir, dolayısıyla güzel bir çalışma yapan sayın hocamıza teşekkür ediyorum, zaten Sayın Belediye Başkanı da olayın kendilerine bir dayanak teşkil edeceğinden bahisle yapılan işin siyasi bir tarafının olmadığını da anlatmış oluyor.

Dolayısıyla hemşerilerin böyle ciddi konularda bilgi sahibi olmadan gereksiz polemiklere girmesinin uygun olmadığı kanatindeyim..
01 Temmuz 2010

mustafa diyor ki:

murat beye aynen katılıyorum ciddi iddialar ya halk sağlığı sağlığımızla oynuyor ki asla böyle birşeyin olacağından endişem yok ya da iddialar aman biz iş yaptık mantığı
30 Haziran 2010

NUMAN diyor ki:

yav abdülkadir sosyalist düşüncelisin... soruyorum sana şimdi bu bayburtta chp de belediye seçimlerini kazanmadı mı he o zaman suyu denetleyenmi var mı herkes içiyordu... köylerdeki depolardaki su sence çokmu temiz böcekler yüzüyor cirit atıyor... ne olacak dağdan gelen suyun denetimini yapsan ne olacak.. Ama yok akp yok şu yok bu denetler... o kadar bilgin varsa proje sun...
30 Haziran 2010

Abdulkadir BIÇAKÇI diyor ki:

ne hikmetse Batburt ve Erzurumun suyu aynı kirlilikde halbukı en temiz suyun aktığı kirlenmemiş doğanın olduğu iller . Kadermi diyelim beceriksizlikmi yada inadına akp li belediye diyenlere bu du şerbetmi onada siz karar verin
30 Haziran 2010

Murat Çubukçu diyor ki:

Haberde çok ciddi eksikler var, Bayramcı ürettiği bakterinin ne olduğunu paylaşmamış. Bozuk değerlerden bahsetmiş ancak bakterinin hangi kimyasal maddelerin artmasına neden olduğunu açıklamamış. Ben bu haberin altında sözkonusu analizin sonuçlarını görmek isterdim. Çünkü kansere neden olabilir diyerek halkta endişeye neden olabilecek ciddi bir suçlama sözkonusu ise bu iddianın altı analiz raporları ve kanıta dayalı çalışma sonuçları ile doldurulmalıdır. Eğer bu bilgileri paylaştıysa ve gazete yazmadıysa o da gazetenin eksiği olur.
Su numune alma işleminde çok titiz davranılması gerekir, alan kişi dikkatsiz olursa, numune kaplarına mikrop bulaştırabilir ve su temiz olduğu halde kirliymiş gibi sonuç verebilir. Bayramcı su numunelerinin nasıl alındığını hangi ortamda ekim yapıldığını da paylaşmalı idi.
Biliğim kadarıyla Halk Sağlığı Laboratuarı, şebeke suyu testi için değişik yerlerden ve sık kullanılan sokak çeşmelerinden her hafta numuneler almakta ve sonuçlarını yetkili kurumlarla ve halkla paylaşmaktadır. Üniversite, kendi sonuçlarının Halk Sağlığı Laboratuarı sonuçları ile uyumlu olup olmadığını da açıklamamış ve Belediye ile de paylaşmamış.
Bu nedenlerle, ya ciddi iddialar içermesine rağmen ciddi olmayan bir çalışma ile karşı karşıyayız, ya da haber olayın ciddiyetine yakışmayan eksiklerle verilmiş.
Konunun takip edilmesi ümidiyle..
30 Haziran 2010

Yorum yazın.
Yazı alanını daraltın | Yazı alanını genişletin

busy
Son Güncelleme ( Pazar, 04 Temmuz 2010 12:33 )  

Haber Arama

Online Kişi Sayısı

Şuanda 308 konuk çevrimiçi
AddThis Social Bookmark Button

Gündem Özel

 

Keşke tüm çocuklarımız mutlu olsa!

Bayburt’ta 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları Atatürk Anıtı’...

 

"Polisin gücü, milletimizin gücüdür"

Türk Emniyet Teşkilatı'nın 165. Kuruluş Yıldönümü nedeniyle Bayburt'ta coşkuyla ...

 

"Çanakkale geçilemez, geçilmemeliydi..."

"Çanakkale geçilemez, geçilmemeliydi..." Bundan tam 97 yıl önce Gelibolu Yarımadası...

 

Bir 29 Ekim'dir, 19 Mayıs'tır Bayburt için 21 Şubat

Bir 29 Ekim, bir 19 Mayıs, bir 10 Kasım, bir 23 Nisandır aynı zamanda 21 Şubat Baybur...

 

Sarıkamış Şehitleri anıldı

Sarıkamış şehitlerinin 95. yılı 'Türkiye Şehitlerine Yürüyor' anma programında ...

 

Gaziler Günü Kutlu Olsun

Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarının...

 

Bayburt'ta 30 Ağustos Coşkusu

Bayburt Postası - 30 Ağustos Zafer Bayramı ve Türk Silahlı Kuvvetleri Günü, Bayburt...

 

Çin’e Türk Dünyası Parkı’ndan protesto

Bayburt Postası - Çin  Halk  Cumhuriyeti’nin Doğu Türkistan’da Uygur Türklerine...

İstatistikler

İçerik Tıklama Görünümü : 3680436

Bizi Yazanlar

Bizi Yazanlar

Anket

Göç ederek gurbete çıkanlar, sıla hasretini nasıl giderebilir?
 

Bülten Üyeliği