Bayburt Postası

Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap E-mail

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ana Sayfa GÜNDEM Bayburt Bakan Yıldırım: “Olmayan tren paylaşılamıyor”

Bakan Yıldırım: “Olmayan tren paylaşılamıyor”

e-Posta Yazdır PDF

Bugün Bayburt’a bir ziyaret gerçekleştiren Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ilimizde kaldığı saatler içerisinde bir dizi gezi ve incelemelerde bulundu. Bayburt’a Gümüşhane’den karayolu ile geçen Bakan Yıldırım, ilk ziyaretini Bayburt Valiliği'ne gerçekleştirdi. Bayburt Valisi Kerem Al ile görüşen Bakan Yıldırım, burada basın mensuplarına yaptığı açıklamada, Erzincan, Bayburt ve Gümüşhane'nin ayrılmaz bir bütün olduğunu ifade ederek, bu bütünü tüm Türkiye'de olduğu gibi bu bölgede de birbirine yakınlaştırabilmek için yol yapım çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

 

Vali Kerem Al, ziyaretin anısına Bakan Yıldırım'a plaket verdi. Ulaştırma Bakanı Yıldırım daha sonra AK Parti Bayburt il Başkanlığı'na geçti. Burada partililerle görüşen Bakan Yıldırım, bakanlık çalışmalarını anlattı, açılımla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Bayburt'ta bölünmüş yol çalışmalarının hızla devam ettiğini söyleyen Bakan Yıldırım, 58 kilometrelik bölünmüş yol çalışmasının 28 kilometrelik bölümünün tamamlandığını kalan bölümün ise yıl sonuna kadar tamamlanmış olacağını dile getirdi. Bayburt-Gümüşhane karayolunun bu yıl içerisinde tamamlanacağını açıklayan Bakan Yıldırım, Bayburt-Erzincan ve Bayburt-Köse yol yapım çalışmalarının da yıl sonuna kadar tamamlanmış olacağını kaydetti.

Bayburt-Erzurum bölünmüş yol çalışmalarının da Kop geçidi dışında 2010 yılı sonuna kadar tamamlanacağını dile getiren Bakan Yıldırım, Kop geçidinde tünel olup olmayacağı konusunda proje çalışmalarının devam ettiğini ve yapılacak çalışmalardan sonra tünelli veya tünelsiz bölünmüş yolun yapımının tamamlanacağını ifade etti.

Gümüşhane ve Bayburt illeri arasında olmayan trenin paylaşılamadığını ifade eden Bakan Yıldırım, trenin bütün bölge insanına hizmet edecek şekilde projelendirildiğini kaydetti. AK Parti hükümeti döneminde Demiryollarına da büyük önem verdiklerini ve 8 katrilyon kaynak aktardıklarını dile getiren Bakan Yıldırım, yine hızlı tren projesinin kendi dönemlerinde uygulamaya geçtiğini söyledi. Ankara-Eskişehir arasında başlatılan hızlı tren seferlerinin Ankara-Konya arasında da başlatılacağını dile getiren Bakan Yıldırım, "Git gel Konya 6 saat sözü tarih olacak. Çünkü hızlı tren ile Konya-Ankara git gel 2.5 saate düşecek" dedi.

Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projesinin de Türkiye'yi uzak doğuya bağlayacak önemli bir proje olduğunu kaydeden Bakan Yıldırım, bu çalışma ile tarihi ipek yolunun modern demiryolu ile yeniden hayata geçirileceğini söyledi.

Demiryollarına yatırım yapmaya devam edeceklerini bildiren Bakan Yıldırım, tren yolunun zorlu bir iş olduğunu kolay işleri herkesin yapabileceğini önemli olanın zor işleri yapmak olduğunu belirtti.

AK Parti hükümetinden önce Türkiye'de sadece 6 ilin birbirleriyle bölünmüş yol ağına sahip olduğunu ifade eden Yıldırım, bugün bölünmüş yol ağına sahip il sahibinin 63 vilayete çıktığını hedeflerinin 81 ilin tamamının kendi aralarında bölünmüş yol ağına sahip konuma gelmesi olduğunu söyledi.

Bakan Yıldırım, havacılıkta da büyük bir gelişim sağladıklarını anlatarak, "Havayolunu halkın yolu yapacağımızı söylemiştik. Bugün uçan yolcu sayısında yakalanan rakamlar bunun en büyük ispatıdır" diye konuştu.

Bayburt'ta yarım kalmış havaalanının da tamamlanması için talimat verdiğini ve havaalanının en kısa zamanda tamamlanmış olacağını dile getiren Bakan Yıldırım, "Arazi şartları burada büyük bir havaalanına izin vermiyor. Ancak küçük uçakların inebileceği bir meydan yapacağız. Hedefimiz bölgesel uçuşları teşvik etmek. Bunun için de bölgesel uçuşların yapılabileceği uçakları Türkiye'de üretmek için çalışmalara başladık" şeklinde konuştu.

Bakan Yıldırım son olarak demokratik açılımla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Birlik ve beraberliğin korunması, 72 milyon insanın kardeşliği adına atılan adımlardan bazı kesimlerin rahatsızlık duyduğunu söyleyen Yıldırım, "Daha fazla demokrasi diyoruz birileri bundan rahatsız oluyor. Milletin birliği ve beraberliği için rahatsız olan varsa varsın rahatsız olsun" ifadelerini kullandı.

Bölgesel kalkınma farklarını ortadan kaldırmak istediklerini dile getiren Bakan Yıldırım, ''Bin yıldır bu topraklarda hep birlikte yaşıyoruz. Biz bu ülkenin şartlarını doğusuyla batısıyla aynı eşit düzeyi getirmek için çabalarken muhalefet buna karşı çıkıyor. Bunu yaparken de somut hiçbir şeyle ortaya çıkmıyorlar. Bu da nasıl bir muhalefet anlamakta güçlük çekiyoruz. Varsa bir projeniz siz de ortaya koyun onu da tartışalım. Biz söz verdik sözümüzü de tutacağız Ülkemizdeki bölgelerarası kalkınmışlık farkını ortadan kaldıracağız" dedi.

 

Yorumlar (15)add comment

MEHMET GÜÇLÜ diyor ki:

"Bayburt Tren hattı,diğer hatlara karşın.1.4 milyar dolar daha ekonomik,Hızı ise iki kat fazla,
Geniş Bilgi:PRF DR:Fazlı çelik raporu
:DOÇ DR:Şeref oruç
12 Şubat 2011

enis diyor ki:

Ehmallu^hlar üzünden o kesilim şeher geri kaldi. İsdanbolunan Angara arasına avu hızli tren dedügün şeyi yapacağahan oni evel bizim oriya yap da heç olmassa avu şeher birazcûh galhunsun. O kesilim şeher ne hallara galdi. Vola gardaş geçtük gögüssünden bari bi havalani yap daha: heç olmazsa avunnan ögünürük. Vola bizimki de delülük: gendin deee gendin eşit. Essah êle.
08 Şubat 2011

İsmail Ekincioğlu diyor ki:

Tüm hemşerilerime Merhaba;
Biz Bayburtlular birilerinin (siyasilerin) sandığı kadar aptal değiliz. Bizler sadece cesur, misafirperver ve saygılıyız.
Fakat bunu karşıdakiler anyacak kadar akıllı değil. Şimdi sayın bakan gözümüz içine baka baka tren falan yok diyor. Ama bunu Bayburt ve Gümüşhane arası için söylüyor. Peki Erzincan-Gümüşhane-Trabzon arasında yok mu?
Şimdi tüm hemşehrilerimin dikkatle okumasını ama bir kaç kez okuyup düşünmesini istediğim sözü yazıyorum.
" Birisinin beni kandırdığına değil beni kandırdığına inandığına üzülüyorum"
Selam ve sevgiler. Doç.Dr.İsmail Ekincioğlu
17 Ocak 2010

Salih Cengiz diyor ki:

Değerli hemşehrilerim.. bırakınız Bayburt'u; bu iktidar göreve geldiği 2002 yılından beri Türkiyenin neresine bir tek FABRİKA yapmışki? bileniniz, göreniniz varmı? Layıkımız buymuş demekki.. Uyu Ali uyu politikası devam ediyor işte.
Yok bölünmüş yolmuş, yok havaalanıymış.. Geçiniz bunları sayın bakanım geçiniz.. Biz ekmeğimiz yok diyoruz siz PASTA yiyin diyorsunuz!!
15 Ocak 2010

hundez diyor ki:

Bir ülkede en büyük sorun Planlamadır. Plansız yaşayan bir devlet olmayacağı gibi plansız yaşayan kişi ya da şirketler bile kendilerini idame ettiremezler. Bayburtumuzda da en büyük sorun, kendilerine idareci (?????) diyen insanların bir bakana bile şehir hakkında adam akıllı planlama yapmadan, uçuk kaçık fikirleri empoze etmeleridir.
Bayburttun Önceliği ne KOP TUNELİ, ne saçma sapan uzatılan DUBLE YOL ne de HAVA ALANIDIR. Bayburtun öncelikleri
YAKIN PLANDA;
1) İstihdam oluşturacak yatırım projeleri,
2) Ankaraya açılan Demirözü yolu
3) Uzungöl e yapılacak turizm yolu
4)İspir karayolu

UZUN VADE de ise;
1)Demir yolu
2)İran sınır kapısının tam anlamıyla faaliyete geçirilmesi
3) Kalkınmada Öncelikli Yöre Kapsamından Çıkarılıp SEKTÖREL KALKINMA kapsamına alınmasıdır.

Bilmeyenlere duyurulur; Demir yolu projesi Atatürk zamanında planlanmış ve Aşkale, BAyburt, Gümüşhane, Trabzon hattıdır.Son günlerde gündemde olan ise HIZLI DEMİRYOLU projesidir. Öncelikle Bakan bey'e bunun alatılması gerekmeketedir. Bırakın Hızlıyı biz normal demir yoluna bile razıyız....

Planlama Herşeyin Üstündedir. Planlama yapamayanların GİTMESİ GEREKMEKTEDİR.
13 Ocak 2010

GÜRSEL KARAPINAR diyor ki:

Kardeşim Faruk Nafiz Kılıçalan beyin ifadelerine aynen katılıyorum...Değerli gazeteci,yazar,araştımacı Ergün Göze bey, Cüneyt Ülsever'e ( Bay CÜ) diye hitap ederdi...Bay CÜ teslimiyetçi AB'ci, Kıbrıs'da talatçı ,iktidara biat etmiş kalemini öyle kullanırdı....Şimdi mekanı cennet olsun , Ergün Göze beyin Bay Cü'nün halini görmesini isterdim.....Asıl olan , bundan ibret alınması ve CÜ'lerin basınımızdan temizlenmesi....
Şimdi pişmanlığını ifade etmesi, bu vatana ve Millete yapmış olduğu kötülüğü ortadan kaldırmaz....Darısı diğer teslimiyetçilerin başına....
13 Ocak 2010

vedat yilmaz diyor ki:

cok degerli buyuk bayburtlular, daha oncede ifade etmistim yine soyluyorum sag dan soldan yanlislik sonucu yolu buyuk bayburtta dusenlere itibar etmeyin. memleketimizde bulunan memuriyet ehli sakala gore elinizde tarak deyil lutfen makas tutun.
12 Ocak 2010

Fruk Nafiz KILIÇALAN diyor ki:

Değerli hemşeriler yine size "kel alaka!" kabilinden, argo deyimiyle de babından, ibretamiz bir hikaye var aşağıda onu bir güzel okumanızı ve ona göre de karar vermenizi istirham ediyorum.

Bir liberal entellektüel söylüyor, ben değil... bu zihniyete epeyce hizmet etmiş fakat yollar ayrılmış şimdi buyuruyor ki; iktidar ve şürekası için:

"Ülsever AKP politikalarından rahatsızlığını ise şu sözlerle anlattı: “İnanılmaz bir “ben ve diğerleri” ayrımı olan dönemde yaşıyoruz. AKP’lisin ya da CHP’lisin ayrımı en yüksek seviyeye çıktı. Sonra Kürt açılımı. Orada Başbakan’ın konjonktüre uygun davranarak doğruyu söylemediğini düşünüyorum. Sonra mesela ilk hızlı tren kazası, bu bana çok ters gelmişti. O trenin o raylarda gitmeyeceği ona söylendi ve buna rağmen emir verdi ve o raylarda 35 kişi öldü. Bu Şeyhliktir. "

Ayrıca şunları da söylüyor, liberal aydın (!), bakalım ne söylemiş:

TAYYİP ERDOĞAN’A GÜVENDİM O BENİM HIYARLIĞIM!

Yeni Harman Dergisi yine çok ses getirecek bir röportaja imza attı. Hürriyet gazetesi yazarı Cüneyt Ülsever ile konuşan dergiye Ülsever’in yaptığı açıklamalar çok tartışılacak gibi görünüyor.

Cüneyt Ülsever, Yeni Harman'dan Başar Başaran'a verdiği röportajda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Ülsever önceleri Erdoğan’ı desteklerken hangi siyasi gelişmelerin ardından Erdoğan ile arasının açıldığının hikayesini anlattı.

Ülsever Başbakan Erdoğan’ın ailesinin anlayışını gösteren çok ilginç bir olayı şöyle anlattı: “Bak size bir anı anlatacağım daha iyi anlayacaksınız. Bilal, Johns Hopkins’de doktora yapıyor. Ben de aynı okulun Bologna merkezinde mastırımı yapmıştım. Bir arkadaşımız daha var; Hasan.

Bir akşam hep beraber yemek yiyelim dedi. Birlikte yemeğe gittik. O sırada babası ile de kavgalıyız. Ama benim gözümde Bilal ayrı Tayyip Erdoğan ayrı. Ben bu konuyu hiç açmıyorum ve şakalaşarak yemek yiyoruz. Hatta masayı teorik olarak ikiye böldük. Biz şarap içiyoruz, o hanımıyla müslüman tarafta.

Gayet güzel konuşurken birden Bilal ‘Ya abi siz ne güzel babamla arkadaştınız. Onu çok kırıyorsun’dedi. Hayrolsun ne yapıyorum? dedim. Sen Padişah mısın diye bir yazı yazmıştım ben de o aralar. ‘Sen’ dedi ‘Hem babama padişah dedin, hem de sen dedin’ dedi. Seçime girerken bir elektrik zammı yapılmıştı hem de enerji bakanına sormadan. Ben de bir yazı yazarak sormuştum böyle bir uygulama olabilir mi diye. Üstelik Erdoğan matematikten bihaber bir adam bu nasıl olur diye. Neyse Bilal’in bu serzenişi üzerine ben de ona dedim ki ‘Bak oğlum kırgınlık var ama bu karşılıklıdır ve babanın bana hain demesi ile başladı’ deyince ‘Ama o başbakan’ dedi.

Şimdi bundan sonrasından kendisinin de haberi yok. Benim yanımdaki arkadaş Bilal’in söylediklerini Dekan’a söylemiş, böyle söyledi diye. Dekan bana sordu “gerçekten söyledi mi?” diye. Adam biz bunu eğitirken neyi yanlış yapıyoruz onu merak ediyorum dedi. İşte geldiği ideoloji o kadar kuvvetli ki, eğitim değiştiremiyor.

Şimdi benim böyle bir zihniyetle işbirliği yapmam mümkün mü? Ha şimdi Kemalist arkadaşlarım sen zamanında bu kazığı nasıl yedin diye sorunca inan karşı çıkmıyorum.

O da benim hıyarlığımdan diyorum.”
11 Ocak 2010

GÜRSEL KARAPINAR diyor ki:

Değerli hemşehrilerim ,Sayın bakanımızın ifadesiyle G.hane ve Bayburt arasında olmayan trenin paylaşılamadığı ifade ediliyor...Türkiyenin ekonomik şartlarının tren yolunu yapmaya müsait görünmese bile,yapıldığında en kısa zamanda tren yolu kendini amorti edecektir.. Orta asya,karadeniz ve kafkasların ekonomik potansiyeli bu yatırımı yapmaya teşvik ediyorki, YAPILACAKTIRDA bölünmüş yol,tüp geçit v.s. devletin yaptığı büyük yatırımların en karlısı karadenizi anadolunun iç kesimlerine ve orta asyaya ve uzak doğuya bağlayacak olan bu tren hattıdır.
Hemşehrilerim şuna dikkat etmeli sayın bakan çok şey biliyor, fakat hiç bir şey söylememiş.Devlet bürokrasisi bu tren yolunu yapmaya taraf ve MECBUR olduğunun biliyor ..Orta asya, uzakdoğu, Trabzon,rize artvin tüm karadeniz bürokrasisi bu projeyi , yatırımı iyi takip ettiği gibi hangi aşamada olduğunu biliyorlar ve çalışıyorlar...
Sayın bakan Baybur'tan geçecek tren yolunun, diğer alternatifleri karşısında kısa , maliyetli ucuz ,BÖLGEYE en faydalı ve verimli hat olduğunu ALLAH'ın emri gibi iyi biliyor.... Fakat bunu hiç açıklamamış....
Değerli hemşehrilerim tren yolu projesi, yatırımı çok konuşulması sizlere sakın bıkkınlık vermesin, her platformda bunu vurgulamalı ve istemeliyiz...Kurtuluşumuz burda Bayburt merkez en kısa zamanda merkez 100.000 nüfus olur....İfade edilecek çok şey var kısa tutuyorum...Tren yolu projesi Partiler üstü bir konudur..Tüm partiler,ticaret ve esnaf odalarımız,tüm sivil toplum kuruluşları bu projeye sahip çıkmalı ve kenetlenmeli .......
Karadenize Ankara'dan gelen fısıltılar tren hattının yapılacağıdır ve Y A P I L A C A K T I R....
11 Ocak 2010

Fruk Nafiz KILIÇALAN diyor ki:

İlgisiz diye terakki edilecek ama, içişleri bakanı yerine başbakan yardımcısı demeç veriyor ya o saikten hareketle bir allah'ın kulu (bakan yanında arzı endam edenler) neden çıkıp sormadı "sayın bakan sayın başbakan'ın doğumevi sözü var üç yı evvel, ne oldu?" (!) diye... inanın değerli hemşehrilerim, ipe un seriliyor; evet havalanı gereksiz ve mugalata, demiryolundan çıt yok!

Tren mi? Bilenler bilir, dillere pelesenktir: "ANAN ÖLE HELMİ BABA TREN GAÇTİ"

Geçmiş olsun! ("biz bize gurban el bize gurban", bunu heç aklıızdan çıkarmayın ve sık sık deyinki unutmayasız)
11 Ocak 2010

EMANET diyor ki:

BİZİM Kİ FANTAZİ İŞTE!...

Şu manzaraya bakıp da gülmemek elde değil!...
*
İster hayal kur, ister düşte gör!
Arzumuz tren;
Olmadı hava alanı;
O dahi olmaz ise;
Bir de liman!...
*
Sn.Hükumetimizin gündeminde ekonomi, yatırım, istihdam sorunları yok!
"Dervişin fikri ne ise, zikri de odur!" derler ya...
Sn.Bakanımız ne diyor?!
"Bin yıldır bu topraklarda hep birlikte yaşıyoruz!"
"Daha fazla demokrasi diyoruz!"
*
Zevattan partili bir hemşehrimiz olsun, demiyor ki,
"Bize aş-ekmek gerek, iş gerek!
Bayburt esnafı, köylüsü, çiftçisi perişan!
Bize fabrika gerek, emek-yoğun işletme gerek!"
Yok, demiyor!...
*
Keçi can derdinde; kasap et derdinde misâli...
*
Bayburtlu aş-ekmek derdine düşmüş; çoluk-çocuğunun rızkı peşinde;
Anlaşılan o ki, Sn.Bakan "Açılım" derdinde...
*
Bizim ki fantazi işte!
İster hayal kur, ister düşte gör!
Dağları demir(!) ağlarla ör!
Yaşantımız tren;
Fikrimiz yaman!...
Aklımızda bulunsun hava alanı;
Bir de liman!...
*
Anlayana sözün özü:
Öyle bir eser bırak ki, adın yücelsin;
Seni gören herkes, peşin sıra gelsin!...

EMANET
11 Ocak 2010

koray diyor ki:

partiyi önceden kapmasının dışında çok bir özelliği olmayan insanların yanında şehrin düşünen insanlarının ve sivil toplum kuruluşlarının sayın bakanlarlar geldiğinde toplantıya çağrılması lazım...
11 Ocak 2010

köstebek diyor ki:

arkadaşım hava alanının yeri il özel idaresinin sayvasında yer alıyor köseye yakın bir yerde gecen vali bey ziyaret etti orayı . ama bayburta bence hava alanı yapılması mantıksızlıktan ve ölü yatırımdan başka bişe değildir.hava alanı yerine araklı tüneli hızlıtren kop tüneli gündeme gelseydi keşke gerci öğrtetmen evinde yapılan programın hoş olduğu söyleniyor orda kop tüneliyle ilgili bi skec hazırlanmış bakanda beğenmiş . bide şu taraftan bakın ben istanbulda mecidiye köyde oturuyorum mecidiyeköyden atatürk hava alanı 2saat bana özel otomla biz bayburtan erzuruma 1.40dk erzueum hava alanına düşüyoruz kop tüneli acılırsa bu zaman 1.15dk düşecek şimdi soruyorum bayburta hava alanı yapmaya gerek var mı? onca yapılması gereken işler varken ama zamanı gelince yapılsın ona sözüm yok
11 Ocak 2010

Murat diyor ki:

Bakan'ın söylediği alan Sünür Köyü ile Salyazı arasındadır. Fakat arazi darlığı gerçeği yansıtmıyor.
11 Ocak 2010

kürşad diyor ki:

Bayburtta yarım kalmış havaalanı nın yerini bilen varsa burdan bizlerle paylaşırsa çok sevinirim.bide bakanın dediği gibi bayburtta büyük havaaalnı yapılması için arazi şartları müsait değilmiş.bakan erzincanlı ama anlaşılan bayburta daha önce hiç gelmemiş ve araziyi tanımıyor.bayburt arazisini bayburtun yerleşim yerine göre değerlendiriyor.
11 Ocak 2010

Yorum yazın.
Yazı alanını daraltın | Yazı alanını genişletin

busy
Son Güncelleme ( Pazar, 10 Ocak 2010 22:39 )  

Haber Arama

Online Kişi Sayısı

Şuanda 263 konuk çevrimiçi
AddThis Social Bookmark Button

Gündem Özel

 

Keşke tüm çocuklarımız mutlu olsa!

Bayburt’ta 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları Atatürk Anıtı’...

 

"Polisin gücü, milletimizin gücüdür"

Türk Emniyet Teşkilatı'nın 165. Kuruluş Yıldönümü nedeniyle Bayburt'ta coşkuyla ...

 

"Çanakkale geçilemez, geçilmemeliydi..."

"Çanakkale geçilemez, geçilmemeliydi..." Bundan tam 97 yıl önce Gelibolu Yarımadası...

 

Bir 29 Ekim'dir, 19 Mayıs'tır Bayburt için 21 Şubat

Bir 29 Ekim, bir 19 Mayıs, bir 10 Kasım, bir 23 Nisandır aynı zamanda 21 Şubat Baybur...

 

Sarıkamış Şehitleri anıldı

Sarıkamış şehitlerinin 95. yılı 'Türkiye Şehitlerine Yürüyor' anma programında ...

 

Gaziler Günü Kutlu Olsun

Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarının...

 

Bayburt'ta 30 Ağustos Coşkusu

Bayburt Postası - 30 Ağustos Zafer Bayramı ve Türk Silahlı Kuvvetleri Günü, Bayburt...

 

Çin’e Türk Dünyası Parkı’ndan protesto

Bayburt Postası - Çin  Halk  Cumhuriyeti’nin Doğu Türkistan’da Uygur Türklerine...

İstatistikler

İçerik Tıklama Görünümü : 3680202

Bizi Yazanlar

Bizi Yazanlar

Anket

Göç ederek gurbete çıkanlar, sıla hasretini nasıl giderebilir?
 

Bülten Üyeliği