Kop Tüneli'nin yüzde 46'sı tamam

Karadeniz'den Doğu Anadolu'ya açılan yolların en önemli geçit noktasında bulunan ve kışın sürücülerin korkulu rüyası Kop Dağı'nda yapımı süren tünelde kazı işleminin yüzde 46'sı tamamlandı.

Kop Tüneli'nin yüzde 46'sı tamam
Bayburt Postası - Tarihi İpek Yolu güzergahında yer alan, Karadeniz'den Doğu Anadolu'ya açılan yolların en önemli geçit noktasında bulunan Kop Dağı'nda yapımı süren tüneldeki kazı işleminin yüzde 46'sı tamamlandı.



Erzurum-Bayburt karayolu güzergahındaki 2 bin 409 rakımlı Kop Dağı'nda yapımı devam eden ve Doğu Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayacak olan Kop Tüneli, tamamlandığında hem bölgedeki ticarete hem de turizmin gelişmesine önemli katkı sağlayacak.

Temeli Başbakan Binali Yıldırım'ın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde atılan ve yapımına 5 yıl önce başlanan çift tüplü tünel, 13 bin metre uzunluğunda olacak.

Halen süren çalışmalar sonucu delme işleminin yüzde 46'sı bitirilen tünelde, 6 bin 20 metrelik kazı ve destekleme işlemi yapıldı.

Hizmete girmesinin ardından Gürbulak Sınır Kapısı'yla yol ağını güçlendirecek ve kesintisiz ulaşımla liman ticaretinin yanı sıra turizme kolaylık sağlayacak Kop Tüneli, seyahat süresini kısaltarak sürücülere rahat nefes aldıracak.

Toplamda 358 milyon liraya mal olacak ve bölünmüş yolun bitmesiyle yılda 1 milyon 869 bin saat zaman, 9,7 milyon litrelik de akaryakıt tasarrufu sağlaması amaçlanan tünel aracılığıyla vergiler dahil yılda toplam 96,4 milyon lira tasarruf edilerek milli ekonomiye de önemli katkı sunulacak.



Kop Dağı Geçidi, kışın sürücülerin kabusu oluyor

Karayolları 12. Bölge Müdürü Enver Şerif Bağ, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Kop Dağı Geçidi'nin, şartları nedeniyle sürücülere zor anlar yaşattığını belirterek, "Kışın çok fazla kar yağışı alan Kop Dağı'nda kar ve buz mücadelesinin yanı sıra yolda yaşanan tipi sürücülerin korkulu rüyası olmaktadır." dedi.

Tünelin bitmesiyle bölgenin ekonomik gelişim göstereceğini ifade eden Bağ, "Doğu Anadolu, zengin turizm coğrafyası, hayvancılığa dayanan ekonomisi ve hızla gelişen sanayisiyle yüksek standartta yer alıyor. Özellikle Erzurum kış turizmi açısından önemli yerlerden biri. Tünel, hem şehrin ticaretine hem de turizmine büyük katkı verecek." diye konuştu.

Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayacak

Bağ, tünelin hizmete girmesiyle trafik kazalarının aza indirileceğini ve insanların daha konforlu seyahat edeceğini vurgulayarak, şöyle devam etti:

"Kop Tüneli, Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayan yolda olup transit taşımacılıkta önemli bir konuma sahip olacak. Ayrıca Gürbulak Sınır Kapısı ile kesintisiz ulaşım ve liman ticaretinde rahatlama sağlayarak bölgedeki ulaşım sorununa çözüm olacak. Yol 6,5 kilometre kısalacak ve mevcut haliyle 45-55 dakikada geçilen bu kesimde, seyahat süresi 15-20 dakikaya inecek. Böylece insanlar zaman ve yakıttan tasarruf ederek milli ekonomiye de katkı sağlanacak."

"Hedefimiz 2019'da ışığı görmek"

Çalışmaların 2012'den bu yana devam ettiğini anımsatan Bağ, Kop Dağı'nın yapısının çalışmaları zorlaştırdığını kaydetti.

Bölgenin jeolojisini mühendislik uygulamaları ile aşmaya çalıştıklarını dile getiren Bağ, sözlerini şöyle tamamladı:

"Her bir tüpü 6 bin 500 metre olan çift tüplü tünelin toplam uzunluğu 13 kilometre. Şu ana kadar da kazı ve destekleme işlemlerinde 6 bin 20 metre yolu tamamladık. Bölgenin yapısı çalışmalarımızı etkilese de çeşitli müdahalelerle bunları aşıyoruz. Ayrıca bu yıl tamamlanan yaklaşım tüneliyle çalışan tünel kesitinin kazıldığı kaya yüzeyinin ilerleme hızı iki katına çıktı. Bu bağlamda Kop Tüneli'nde 2019 yılı sonu itibarıyla ışığı görmeyi hedefliyoruz."


Anahtar Kelimeler:
Kop Tüneli
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
BAYBURT 6 yıl önce

TÜRKİYENİN HER YERİNDE YAPILAN TÜNELLER YOLLAR HAVAALNLARI EN KISA SÜREDE BİTİRİLİRKEN KOSKOCA KARADENİZ SAHİYOLU 10 YILDA TAMAMLANIRKEN BAYBURTUN BİR TÜNELİ 6 SENEDİR SADECE YARISI BİTİRİLİYOR BU BİLE DİKKATE ALINMADIĞIMIZI GÖSTEREN DURUMLARDAN SADECE BİR TANESİDİR BAYBURTUN VE BAYBURTLUNUN YAŞADIĞI SIKINTILAR BU HÜKÜMET TARAFINDAN UMURSANMAMAKTADIR BU TÜNEL ALLAH AŞKINA BU KADAR SÜRMELİ MİYDİ İSTENSEYDİ ÇOKTAN BİTİRİLİRDİ EY BAYBURTLU KARDEŞİM SEN HER TÜRLÜ DESTEĞİ VERİYORSUN AMA NE ADAM AKILLI BİR ŞEHİRDE YAŞAYABİLİYORSUN NE SAĞLIK HİZMETİ ALABİLİYORSUN NE ULAŞIM VAR YOLU BİLE YOK ÇEŞMELERDEN TEMİZ SU BİLE AKMIYOR İSTİHDAM YOK SANAYİ YOK TARIM VE HAYVANCILIK BİLE YOK ÜSTÜNE SANA HİZMET EDİYORUZ DİYE KANDIRIYORLAR BU ŞEHİRE HIZLI TREN BİLE GELİP GELMEYECEĞİ BELLİ DEĞİL HER YERE GİDEN TREN BİR TEK BAYBURTA UĞRAMIYOR ARTIK GERÇEKLER GÖR

Avatar
bayburtlu 6 yıl önce

adamlar üç ayda denizin altından tüp geçit projesinin yaptılar bizimde kaç yıldır maşAllah hala aynı yerdeler... DEVAMMMMMM

Avatar
murat ali 6 yıl önce

Yuzde 46 derken insanin yuzu kizarir..bide 2019 diyolar birakin gidin insanlari oyalamayin eyy bu işi yapanlar..

Avatar
Alaattin Kafasıkarışık 6 yıl önce

Kaldırılan TEOG Yerine getirilen yeni sistem için soru bankası oluşturmaya başladım.
Soru 1) Yapımına 2012 yılında başlanılan, 2017 sonu itibarıyla %46'sı yapılan bir tünelin tamamı hangi yıl biter?
a)2019 b) 2022 c) a ve b d) kafam fena halde karıştı e) Hepsi

Misafir Avatar
smt 6 yıl önce @Alaattin Kafasıkarışık

d

Beğenmedim! (0)
Avatar
ÖZ 6 yıl önce

Altı senede % 46 'sı bitmiş, geri kalan % 54 'üde İKİ senede bitecekmiş öylemi.!? Bu karayolları 12. Bölge Müdürü bizimle eğleniyor herhalde ya da matematiği çok kötü... Vah BAYBURT vaah.

Avatar
Gada69 6 yıl önce

Hainlik yapmanın alemi yok devlet çalışıyor didiniyor tüneli bitirmeye çalışıyor, sabırla beklemeliyiz

Avatar
Geyri dayi 6 yıl önce

Ola egtiyarladim, bu tünel hale bitmedi bu nasil is?