Tünellerin ucunda görünen Bayburt

Bayburt Postası - Sağlık, eğitim  ve  havayolu konusunda en çok tercih edilen fakat kış mevsiminde sürücülerin kâbusu haline gelen Kop Dağı geçidinin ve 50 yılı aşkın bir süredir sürekli gündeme gelen Araklı – Bayburt yolunun ulaşım sorunu çözülüyor. Geçtiğimiz yıl Ağustos ayının ilk haftasında ihaleye çıkan Kop Tüneli ile birlikte daha öncesinde yapımına başlanan Bayburt ve Araklı arasındaki tünelin temelleri atıldı. 

Tünellerin ucunda görünen Bayburt

Bayburt Postası - Sağlık, eğitim  ve  havayolu konusunda en çok tercih edilen fakat kış mevsiminde sürücülerin kâbusu haline gelen Kop Dağı geçidinin ve 50 yılı aşkın bir süredir sürekli gündeme gelen Araklı – Bayburt yolunun ulaşım sorunu çözülüyor. Geçtiğimiz yıl Ağustos ayının ilk haftasında ihaleye çıkan Kop Tüneli ile birlikte daha öncesinde yapımına başlanan Bayburt ve Araklı arasındaki tünelin temelleri atıldı. 

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katıldığı her iki tünelin açılış törenine Bayburt ve bölge halkı yoğun ilgi gösterdi.

Bakan Yıldırım ve beraberindeki Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turan ile Erzurum ve Trabzon protokolünün yanı sıra, Bayburt Valisi Hasan İpek, Bayburt Milletvekili Bünyamin Özbek, Bayburt Belediye Başkanı Hacı Ali Polat’ın butonuna basarak startını verdikleri her iki tünel inşaatı bölgenin en önemli birer yatırım hamlesi olarak kabul ediliyor.

Bölge halkı tarafından bitmesi heyecanla beklenen tünellerin Bayburt ekonomisine ve geleceğine katkısı hakkında ise daha önce umutlu açıklamalar yapılmıştı.

Araklı - Bayburt yolu, uzun yıllar sonra yeniden umut oldu

Yapımına bölge halkı tarafından 1950’li yıllarda başlanan ve daha sonra 1964 yılında ilk kez Devlet Planlama Teşkilatı’nın yatırım programına alınan Bayburt - Araklı yolu, 50 yılı aşkın bir sürenin ardından yeniden umut oldu.

Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Başkanı İbrahim Yumak, yol ve tünel çalışmaları devam eden Araklı - Bayburt ulaşımının önemli bir yatırım hamlesi olduğunu söylemişti.

Konuyla ilgili Bayburt Postası’na bir açıklamada bulunan Yumak, “Araklı - Bayburt yolu tamamlandığında Bayburt'un üretim ve lojistik merkezi olması mümkün” demişti.

BTSO Başkanı İbrahim YumakGeçtiğimiz Nisan ayında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan ve 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren yürürlüğe konulan yeni teşvik paketi hakkında açıklamalarda bulunan BTSO Başkanı Yumak, il bazlı bölgesel sisteme geçilen yeni sistemin Bayburt açısından bir hayal kırıklığı olduğunu belirtmişti. Yumak, yeni teşvik kanununa göre Bayburt'un 5. bölgede yer almasına rağmen Karadeniz Bölgesi’nin önemli ticari potansiyele sahip illerinden biri olan Trabzon’un ise 3. bölgede yer almasıyla, Araklı yolunun Bayburt açısından önemli bir fırsata dönüşebileceğini ifade ederek, Bayburt’u Trabzon'a bağlayan en kısa yolun Bayburt - Araklı yolu olduğunu söylemişti.

Yapımı devam Araklı Tüneli ile birlikte bu yolun 12 ay işleyebilecek bir konuma kavuşacağına dikkat çeken Yumak, Bayburt ve Trabzon arasında ulaşım maliyetlerinin iyileştirilmesi adına Bayburt-Araklı yolunun tamamlanmasının bu bölgede, Trabzon'a yatırım yapmayı düşünen yatırımcılar açısından Bayburt'u cazip kılacak sonuçlar doğuracağını dile getirmişti. 

Trabzon'un tarım ve sanayi tesisleri yatırımları açısından arazi yapısının elverişsiz olduğunu hatırlatan Yumak, Trabzon'a sınır olan Bayburt'un ise geniş ovaları ve coğrafi yapısı ile tarım ve sanayi yatırımlarına son derece elverişli ve uygun bir konumda olduğuna da dikkat çekmişti. Buna bağlı olarak yeni teşvik sisteminde Bayburt’un 5. bölgede, Trabzon'un ise 3. bölgede yer almasının Bayburt açısından yarattığı en önemli fırsatın Araklı - Bayburt yolu olacağını söyleyen Yumak, açıklamasında şu ifadeleri kullanmıştı:

“Yeni teşvik kanununda Bayburt 16 İl ile birlikte 5. bölgede yer aldı ve daha önceki teşvik kanunundan farklı olarak illerin gruplandırıldığı, il ve sektör bazlarında teşviklerin bulunduğu teşvik kanununun yine bölgesel bazda ve bu kez bölgelerin potansiyelleri ekseninde düzenlenmesini olumlu bir adım olarak değerlendirdik fakat ülkemizin en az yatırım harcamaları yapılan ve gelişmişlik endeksi kriterleri açısından en alt sıralarda yer alan illerinden biri olan Bayburt'un 6.bölge yerine 5.bölgede yer alması açıkçası ilimiz adına bizde bir düş kırıklığı oluşturdu. Bununla birlikte Karadeniz'in önemli ticari potansiyele sahip illerinden biri ve komşumuz olan Trabzon'un gösterdiği performans ile 3.bölgede yer almasının ilimiz açısından teşkil ettiği öneme ve yarattığı fırsatta dikkat çekmek istiyorum.”

Bayburt – Trabzon arasında ticaret köprüsü

“Trabzon özellikle entegre tarım ve sanayi tesisleri yatırımları açısından arazi yapısının elverişsizliği ile bir takım dezavantajlara sahip bir il. Bayburt ise hem Trabzon'a sınır olması hem de geniş ovaları ve coğrafi yapısı ile tarım ve sanayi yatırımlarına son derece elverişli ve uygun bir konumdadır. Bu noktada ilimizle Trabzon arasında ulaşım imkân ve maliyetlerinin iyileştirilmesi (Özellikle Araklı yolunun tamamlanması) bu bölgede, özellikle Trabzon'a yatırım yapmayı düşünen yatırımcılar açısından Bayburt'u cazip kılacak sonuçlar doğuracaktır.”

Prof. Yıldız: “Araklı ve Kop tüneli yeni bir pazar yaratacaktır”

BAYPROJE Başkanı Prof. Dr. Rıfat YıldızKonuyla ilgili Bayburt Postası’na daha önce bir açıklama yapan Bayburt Bilgi Paylaşım ve Proje Üretim Derneği (BAYPROJE) Başkanı Prof. Dr. Rıfat Yıldız ise, “Araklı ve Kop tünellerinin bitirilmesiyle, Bayburt açısından büyük bir pazar potansiyeli doğacaktır.” dedi. Sağlık, eğitim ve havayolu konusunda en çok tercih edilen Kop Dağı geçidi ve Bayburt ile Araklı yolu üzerinde yapımı devam her iki tünelin Bayburt’un tarımına önemli bir katkı sağlayacağını söyledi.

2,5 milyon kişinin yaşadığı bir bölge

Tarım ve hayvancılık için arazi bakımından oldukça elverişli bir durumda olan Bayburt’ta ekilebilir arazinin yüzde 30’unun kullanılmadığını ve bu oranın yüzde 50’ler seviyesine çıktığını gözlemlediklerini belirten Prof. Yıldız, “Araklı ve Kop tünellerinin bitirilmesiyle, Bayburt çevresindeki Trabzon, Rize, Erzurum ve Erzincan’a sadece bir saat mesafede olacaktır. Bu coğrafyada ise yaklaşık 2,5 milyon kişi yaşamaktadır ki, bu nüfus Bayburt açısından büyük bir pazar potansiyeli demektir” şeklinde konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ahmet pamuköz 8 yıl önce

doçent sn şeref oruça(mühendis).prf dr sn fazıl çelike,d.yolundan dolayı ve sn c.baş-
kanına d.yolu müjdesinden dolayı binlerce tşk,ler.