Otomotiv sektörü dibe vurdu

Dünyada devam eden global krizin otomobil ve ticari araç satışlarında ciddi düşüşlere yönelmesi, birkaç milyon dolarlık yatırımlarla kurulan bayi ve servisleri yeni arayışlara yöneltti.Bu yıl yeni araç satışının azalacağını hesaba katan otomobil plazaları, planlarını satış sonrasına doğru kaydırmaya başladı. Kriz döneminde ayakta kalma stratejisi olarak öne çıkan bu yaklaşımla satışların iyi gittiği dönemlerde zaman zaman ihmal edilen müşteri memnuniyetinin de yeniden kazanılması hedefleniyor. Bakalım, özellikle bazı markalarda garanti süresi biter bitmez ayağını bu plazalardan kesen müşteri bu yaklaşımı nasıl karşılayacak? Zira, birçok müşterinin yetkili servis fiyatlarını yüksek bulduğu ve araç üzerine yapılan işlemler konusunda şeffaf olunmadığı düşüncesiyle bireysel servis noktalarını tercih ettiği biliniyor.

Otomotiv sektörü dibe vurdu

Otomotiv sektörü dibe vurdu

Dünyada devam eden global krizin otomobil ve ticari araç satışlarında ciddi düşüşlere yönelmesi, birkaç milyon dolarlık yatırımlarla kurulan bayi ve servisleri yeni arayışlara yöneltti.

Bu yıl yeni araç satışının azalacağını hesaba katan otomobil plazaları, planlarını satış sonrasına doğru kaydırmaya başladı. Kriz döneminde ayakta kalma stratejisi olarak öne çıkan bu yaklaşımla satışların iyi gittiği dönemlerde zaman zaman ihmal edilen müşteri memnuniyetinin de yeniden kazanılması hedefleniyor. Bakalım, özellikle bazı markalarda garanti süresi biter bitmez ayağını bu plazalardan kesen müşteri bu yaklaşımı nasıl karşılayacak? Zira, birçok müşterinin yetkili servis fiyatlarını yüksek bulduğu ve araç üzerine yapılan işlemler konusunda şeffaf olunmadığı düşüncesiyle bireysel servis noktalarını tercih ettiği biliniyor.

2008 yılı sonunda ağır ticari araçlar da dahil olmak üzere toplam pazarda 526 binin üzerinde araç satılması ve ortaya çıkan yüzde 17 küçülme, bu yılın da geçen yıla göre yüzde 20 daralacağı yönündeki tahminler markaların satış kampanyaları yanında yeni arayışlara girmesinde önemli etken oldu. Eldeki stoklar nedeniyle dövizdeki artışı bile otomobil fiyatlarına yansıtamayan plazaların bu yıl ayakta kalmasında servis hizmetleri başta olmak üzere, yedek parça satışı ve ikinci el operasyonları büyük rol oynayacak. Yeni araç satışından kâr beklemeyen bayiler, eski müşterilerini plazalardaki servis noktalarına getirmek için kampanyalara başladı bile. Markaların bu konudaki yaklaşımlarına geçmeden önce otomobil plazalarında gelir dağılımında yeni araç satışının yüzde 60, servis faaliyetlerinin yüzde 16, ikinci el satışlarının yüzde 13 ve yedek parça ile diğer işlemlerin yüzde 11 pay sahibi olduğunu hatırlatalım. Geçmişte kısa aralıklarla özellikle garanti süresi bitmiş eski müşterilerle yeniden buluşma girişimleri bulunan markalar, artık çok daha uzun süreli birliktelikler kurma peşinde.

Türkiye pazarında geniş bir araç parkı bulunan Opel, kriz yılında bu araç sahiplerine ulaşmayı hedefleyen markalardan biri. 52 bayide yıl boyunca servislerde yüzde 25 indirim kampanyası uygulayacak olan şirket, garanti süresi biten 349 TL üzeri servis harcaması yapan müşterilere 15 Şubat-15 Nisan tarihleri arasında PO'dan 50 TL'lik yakıt çeki hediye edecek. Ayrıca yıl içinde 4 filtre, bakım paketi gibi kampanyalar da devreye alınacak. Yıl boyunca yüzde 25 indirim kampanyası Opel'in kardeş markası Chevrolet'nin 42 yetkili servis noktasında da geçerli.

VW Binek Araç, yıl sonuna kadar 4 yaş üzerindeki tüm araçları kapsayacak servis kampanyası başlatıyor. Boya ve kaporta dışında tüm servis işlemlerinde indirimler araç yaşı arttıkça, artacak! Ford, eski müşterilerine yıl sonuna kadar ücretsiz bakım işçiliği sunuyor. Hangi yaşta olursa olsun Ford araç sahipleri kampanyaya katılan yetkili servislerde yaptıracakları araç bakımlarında işçilik ücreti ödemeyecek. Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Iveco markalarına servis hizmeti sunan Birmot'ta ay sonuna kadar servis hizmeti 8, Ford'a hizmet veren Otokoç'ta ise 3 taksit seçeneği sunuluyor. BMW müşterileri ise şubat sonuna kadar kış lastiğini daha uygun fiyatla alabilecek. Japon Daihatsu, ilk bin km kontrolünü ücretsiz yaparken periyodik bakım maliyetlerinin başlangıç fiyatını 120 TL'ye çekti.

Bayilerin de markaların genel açılımına ilave ek 'servis' odaklı çalışmaları var. İstanbul Esenler'de bulunan Avek Otomotiv Audi, Volks-wagen ve Seat marka araç sahipleri için servis hizmetini kapıya getiriyor. Böylece aracını servise götürmeye vakit bulamayan müşterilerin araçları kapıdan alınıp kapıya kadar getiriliyor.

Öte yandan Tofaş, çatısı altında yer alan ve her markaya hizmet veren kurumsal ikinci el otomobil markası Otoeksper'den araç satın alacaklara yönelik bir kampanya başlattı. Kampanya kapsamında Otoeksper güvencesiyle satılan her marka araç için 36 ay vadeyle kredi seçeneği sunuluyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.