Otomobilini sakin kullan, yolda kalma

Kışın kendini tüm Türkiye'de hissettirmeye başladığı şu günlerde sürücülerin pek çoğu karlı, buzlu ortamda doğru otomobil kullanımının nasıl olacağı konusunda kararsız kalıyor. Bazen kulaktan dolma bazı bilgiler 'doğru' gibi tartışılıyor, bazen de doğru bilgiye rağmen 'cesaret' eksikliği ön plana çıkıyor. Her şeyden önce sürücülüğün temelinde de olduğu gibi kış şartlarında otomobil kullanmak da biraz tecrübe ve biraz cesaret isteyen durumlar arasında. Ama asla zor değil... HABER: MEMDUH TAŞLICALI Sadece kar yağdığında değil kışla birlikte hava sıcaklığı sıfırın altına ineceğinden radyatör suyuna mutlaka antifriz koydurun, varsa ilave yaptırın. Silecek suyuna da donmayı önleyici deterjan gibi madde koyun. Kar yağdığında geceleri silecekleri yukarı kaldırarak cama yapışmamasını sağlayın. Bir bez yardımıyla cam ve aynalarınızı kar ve buzdan temizleyin.

Otomobilini sakin kullan, yolda kalma

Otomobilini sakin kullan, yolda kalma

Kışın kendini tüm Türkiye'de hissettirmeye başladığı şu günlerde sürücülerin pek çoğu karlı, buzlu ortamda doğru otomobil kullanımının nasıl olacağı konusunda kararsız kalıyor. Bazen kulaktan dolma bazı bilgiler 'doğru' gibi tartışılıyor, bazen de doğru bilgiye rağmen 'cesaret' eksikliği ön plana çıkıyor. Her şeyden önce sürücülüğün temelinde de olduğu gibi kış şartlarında otomobil kullanmak da biraz tecrübe ve biraz cesaret isteyen durumlar arasında. Ama asla zor değil...

HABER: MEMDUH TAŞLICALI

Sadece kar yağdığında değil kışla birlikte hava sıcaklığı sıfırın altına ineceğinden radyatör suyuna mutlaka antifriz koydurun, varsa ilave yaptırın. Silecek suyuna da donmayı önleyici deterjan gibi madde koyun. Kar yağdığında geceleri silecekleri yukarı kaldırarak cama yapışmamasını sağlayın. Bir bez yardımıyla cam ve aynalarınızı kar ve buzdan temizleyin.

Kar yağma ihtimali ya da ısının sıfırın altına ineceğini tahmin ettiğiniz akşamlarda aracınızı eğimli bir yere park etmemeye çalışın. Ara sokaklardan ziyade trafiğin işlediği yol kenarlarına park edin. Aracın üzerinde sağında solunda kar varsa mutlaka yere düşürün. Aracın biraz çalışması hem iç ısının hem de motor ısısının belli bir düzeye gelmesini sağlar. Ön camı içeriden de ısıtarak görüşü açık hale getirin.
Zemin karlı ya da donmuş ise ilk kalkışta gaza oldukça yavaş dokunun, debriyajı aniden bırakmayın. Bu tür zeminlerde ana kural 'sakin' sürüşü tercih etmektir. Dururken de aynı kural geçerli. Ani fren, ani direksiyon hareketi kaymanıza yol açar. Birçok 4x4 sahibi bile karlı zeminde yol almaktan çekiniyor, oysa Rusya'dan İsveç'e, Kanada ve ABD'nin kuzey eyelatleri gibi birçok yerde insanların aylarca karlı buzlu zeminde normal araçlarla günlük hayatını devam ettirdiğini biliyoruz. İşte bu noktada lastiklerin de sürüşe büyük etkisi olduğunu hatırlamalıyız. Kış lastikleri daha soğuk ortamlara kadar yumuşaklığını koruduğu için karda ve soğukta yol tutuşu daha iyi oluyor.

Kar üzerinde araç kullanılırken lastikler patinaj yapmaya başlamışsa yapılacak ilk iş lastiklere zemin sağlamak olmalı.

Aracınıza zincir takmanız gerekiyorsa, baklava dilimli olanları tercih etmenizde fayda var. Daha kar yağmadan bir kez zincir takıp sökmeyi denemelisiniz. Zincirle 50 km/saat hızın üzerine çıkmamak iyidir.

Kışın kar kadar zor olan bir başka ortam kırağı olarak bilinen ve sabahları görülen yarı karlı ortamdır. Gerek yolların kırağılı olduğu günlerde gerekse gizli buz denilen ve gözle görülmesi zor buzlu zeminlerde ön camların dışarıdan buzlanması en önemli işarettir. Böyle durumlarda özellikle koyu gölge zeminlerden geçerken 'gizli buzlanmaya' hazır olun, hızlı araç kullanmayın. Aracınızda çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler bulundurun; bu, acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştırır. Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz. Önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini karda normalin iki katına çıkarın.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.