“Lezzet Şöleni” Büyük Beğeni Topladı

Makarnanın ana yemek olarak algılanması ve Türk mutfağına uygun makarna yemekleri konusunda uzun yıllardır çalışmalar yapan Selva, 40’tan fazla tarifi dün kamuoyuyla paylaştı. Ortaköy Feriye Lokantası’nda gerçekleşen basın toplantısına Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, İttifak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ahmet Akman, Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, Türk Mutfak Vakfı Genel Müdürü Hilal Nuhoğlu, şirket yöneticileri ve kalabalık bir gazeteci topluluğu katıldı. Açılış konuşmalarının ardından Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar ve Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, Selva Makarna’nın yeniliklerini içeren bir sunum gerçekleştirdi. Gerçekleşen sunumda özetle şu bilgilere yer verildi:

“Lezzet Şöleni” Büyük Beğeni Topladı

Makarnanın ana yemek olarak algılanması ve Türk mutfağına uygun makarna yemekleri konusunda uzun yıllardır çalışmalar yapan Selva, 40’tan fazla tarifi dün kamuoyuyla paylaştı. Ortaköy Feriye Lokantası’nda gerçekleşen basın toplantısına Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, İttifak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ahmet Akman, Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, Türk Mutfak Vakfı Genel Müdürü Hilal Nuhoğlu, şirket yöneticileri ve kalabalık bir gazeteci topluluğu katıldı. Açılış konuşmalarının ardından Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar ve Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, Selva Makarna’nın yeniliklerini içeren bir sunum gerçekleştirdi. Gerçekleşen sunumda özetle şu bilgilere yer verildi:


Tüm dünyada ana yemek olarak tüketilen makarna, ülkemizde ikinci yemek olarak ve çoğunlukla sade tüketiliyor. Tüketim, üretim kapasitesinin çok altında seyrediyor.

Türkler makarnanın tadını çıkaramıyor: Türkler makarna tüketiminde ön yargılı davranıyor. Şişmanlattığı, kolesterolü yükselttiği gibi yanlış bilgilerle makarna, yemek kültürümüze yerleşemiyor. Makarna, ülkemizde hak ettiği itibarı görmüyor. Makarnanın besin ve lezzet zenginliği bilinmiyor. Anadolu’nun bereketli topraklarına rağmen bir İtalyan, bir Türk’ten tam 5 kat daha fazla makarna tüketiyor.

Selva olarak biz: 1988’de unla başlayan tecrübemizi, 1998’de makarna üretimiyle pekiştirerek yeni bir döneme merhaba dedik. Unla başlayan lezzet, kalite ve estetik yaklaşımının makarnada sürdürmek konusunda disiplinli bir kararlılık içine girdik. “Her şey bir paket Selva için” felsefesiyle yola çıktık.

Aktif sabır gösterdik: Tam 10 yıl “aktif sabır” gösterdik. Üretim kalitemizi sürekli geliştirdik. Teknolojimizi durmadan yeniledik. Ciddi araştırmalar ve çok yönlü çalışmalar yaptık.

Japonya’ya bile ihracat yaptık: Türkiye’nin en çok makarna ihracatı yapan kuruluşu olarak daima kendimize yakışanı yaptık, kendimizle yarıştık. Sektörde hep yenilikler ve ilklerle bilindik. Hep aynı kalite, hep aynı lezzet, hep aynı estetik anlayışıyla ürettik. Sessiz sedasız, sektörün üçüncü markası olduk, ödüller aldık. Tam 10 yıl, Türkiye’ye layık olduğu lezzet ve değeri sunmak için sabırla çalıştık.

Soframızda makarnanın yerini sorduk, soruşturduk: Önce makarnanın sofralarımızdaki yerini sorguladık. 22 ilde geniş çaplı bir araştırma başlattık. Hamur işinin çok sevildiğini, buna rağmen ancak 4 günde bir makarna pişirildiğini, makarnanın sade ya da çok sınırlı sayıda soslarla tüketildiğini, yardımcı bir yemek olarak algılandığını gördük. En önemlisi de, Türk kadınının İtalyan soslarına karşı mesafeli durduğunu gözlemledik.

Suda pişen hamur işlerinin kültürümüzdeki izlerini keşfettik: Makarnanın kültürümüzdeki izlerini, Anadolu’nun geleneksel lezzetlerini; mantıyı, piruhiyi, köy eriştesini, su böreğini yeniden keşfettik.

Madem öyle, makarna bizde neden figüran, anlamak istedik: Gördük ki, İtalyanların makarnayı eşsizleştiren yüzlerce çeşit sosu var. Peki ya bizim? Bizde ise; peynirli, kıymalı, salçalı ve yoğurtlu alternatiflerle kısıtlı. Anladık ki; makarna bizde renklilikten ve çeşitlilikten yoksun, ön yargılara mahkum. Pratikliği var, cazibesi yok. Tüketim de bunun için sınırlı. Makarna işte bu yüzden sofralarımızda sadece bir figüran!

Türk Mutfak Vakfı ile çalışmalar yaptık: Araştırma sonuçlarından öylesine ilham aldık ki, Türkiye’de sos kültürünü geliştirmeden makarna tüketiminin artmayacağını gördük. Buna karşın, İtalyan soslarının Türk kadınına dayatılmasının anlamsızlığını fark ettik. Damak tadımıza uygun makarna yemekleri konusunda Türk Mutfak Vakfı ile uzun süreli bir çalışma başlattık.

Hedefimizi ve stratejimizi belirledik: Geliştirdiğimiz çözümler doğrultusunda şevkle harekete geçtik. Kendimizi “Türk Mutfağı’nın Makarnası” olarak tanımladık. Makarnayı kategorize ettik. Türkiye’de ve dünyada bir ilki gerçekleştirdik. Sade makarnayı pişirme önerisine göre sınıflandırdık.

Makarnanın tarifini değiştirdik: Makarnayı Türk damak tadıyla öyle bir buluşturalım ki, ana yemeğimiz makarna, geleneksel lezzetlerimiz de soslarımız olsun dedik. Hem geleneksel lezzetlerimize değer katalım hem de makarnaya hak ettiği itibarı kazandıralım istedik.

Makarnayı ziyafete dönüştürdük: Türk Mutfak Kültürü’ne uygun olarak üretilmiş Selva Ziyafet Sofrası serisi ile makarnayı ziyafete dönüştürdük ve daha üst bir konuma taşıdık. Anadolu’nun bereketli topraklarında yetişmiş Amber Durum Buğdayı irmiğinden ürettiğimiz Selva Ziyafet Sofrası serisi ile tüketicilerimize keyifli ve özgün sürprizler, özel tarifler hazırladık.

Şehriyesiz çorba, Selva’sız sefa olmaz dedik: Çorbanın Türk yemek kültüründeki yeri ve önemini bilen bir marka olarak çorbalık makarnayı diğer makarnalardan ayırdık. Türk Mutfağı’nın baş tacı, sağlıklı sofraların değişmez başlangıç yemeği çorba için özel şehriyeler ürettik. Ülkemizde ilk kez üretilen yeni şehriyelerle çorbayı sefaya dönüştürdük. Her bir Selva Çorba Sefası ambalajına özgün çorba tarifleri ekledik.

Salata ve makarnayı aşkla buluşturduk: Türk kadınının tüketim alışkanlıklarını dikkate aldık. Özel gün ve toplantılarda tüketilen mercimek köftesi, kısır, patates salatası gibi klasik lezzetlere alternatif olarak keyifli makarna salataları önerdik. Selva Salata Keyfi serisi ile birbirinden renkli salataları birbirinden çeşitli makarnalarla buluşturduk, sofralara hafiflik, sağlık, lezzet getirdik.

2009’a özel yenilikler planladık: Yeni lezzetlerle sofralarımızı daha da zenginleştirmek, çorba ve makarnalar için yeni şekiller tasarlamak, yarışmalar düzenlemek, kepekli-sebzeli-yumurtalı yeni makarnalar üretmek, modern insanın beklentilerine uygun olarak 3 dakikada hazırlanan makarna yemekleri sunmak için çalışmalarımıza hız verdik. Mantı gibi geleneksel Anadolu lezzetlerini, una irmik ilavesiyle daha diri ve lezzetli hâliyle sofralara taşımak için yeni ürünler geliştirdik.

“KRİZ MAKARNA TÜKETİMİNİ ARTIRMADI”

Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, krizin makarna tüketimini arttırmadığını, krizde makarnaya kaymanın söz konusu olmadığını söyledi.

“MAKARNAYI YÜKSEK GELİR GRUBUNDAKİ KİŞİLER TÜKETİYOR”

Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş: "Araştırma yaptığımızda inanamadığımız sonuçlarla karşılaştık. Bu sonuçlardan bir tanesi de, bizim bildiğimiz gibi makarna fakir yemeği değil. Türkiye'de gelir grupları bakımından 'A' grubundan 'E' grubuna kadar Türkiye'yi ayırdığımızda ortalamada 1 kilogramın altına düşüyor 'E' grubu tüketicisi, makarna tüketmiyor bu grup. Makarnayı tüketen grup 'A' grubu dediğimiz üst grup. Dolayısıyla özellikle kriz dönemlerinde söylendiği gibi makarnaya çok ciddi bir yönelme, çok ciddi bir kayma söz konusu değil."

"CİROMUZU 82 MİLYON YTL ÖNGÖRÜYORUZ"

Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, şirketin 2007 yılı yurt içi cirosunun 40 milyon YTL olduğunu bu yıl ise bu rakamı 82 milyon YTL'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

“PAZARDA 3. BÜYÜK MARKAYIZ”

Selva'nın pazar payına ve ihracat rakamlarına da değinen Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, şöyle konuştu: "Türkiye pazarında paket bazında yüzde 7,5'lik pazar payımız var. Türkiye pazarında 3. büyük markayız. 2007 yılında 19 milyon 750 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2008 yılı şu ana kadar ise, 30 milyon dolara yakın kapatma bekliyoruz. Dünyada 13 milyon ton makarna üretiliyor. Bunun 3 milyon tonu ithal ve ihraç edilmiş. Bu 3 milyonun 1,5 milyon tonunu İtalya yapıyor. 200 bin tonunu ise Türkiye yapıyor. Dünyada makarna ihracatının 2. büyük ülkesi Türkiyedir. Selva ise Türkiye'nin makarna ihracatının yüzde 14'ünü yapmaktadır. Geçen yıl itibariyle Türkiye'nin en büyük makarna ve durum buğdayı ihracatçısı olmuştur. Büyük ihtimalle 500 büyük sanayi firmasının içerisine gireceğimizi düşünüyoruz."

“16 MİLYON DOLAR YATIRIM, 2 MİLYON DOLAR AR-GE’YE”

Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, şu ana kadar hayata geçirdikleri 16 milyon dolarlık sabit yatırımlarının yanı sıra AR-GE çalışmalarına da 2 milyon dolar ayırdıklarını ve gelecek dönemde de 6 milyon dolarlık yatırım planladıklarını bildirdi.

Türk Mutfak Vakfı Genel Müdürü Hilal Nuhoğlu’nun da bir konuşma yaptığı basın toplantısında, gerçekleşen sunumun ardından yemeğe geçildi. Yemekte katılımcılar, Selva Makarna’nın Türk Mutfağı’na sunduğu birbirinden özel makarna çeşitlerini ilk kez tatmanın ayrıcalığını yaşadı. Selva Makarna’nın “lezzet şöleni” katılımcılardan büyük beğeni topladı.

Daha geniş bilgi ve iletişim için: okutmus@lorbi.com

 

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner286

banner268

banner277

banner235

banner283

banner285

banner241