Dosya masrafını geri almak için...

Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek, son zamanlarda gündemde olan dosya masrafları ile ilgili açıklamada bulundu.

Dosya masrafını geri almak için...
Bayburt Postası - Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek, son zamanlarda gündemde olan dosya masrafları ile ilgili açıklamada bulundu. Tüketicilerin bankalardan kredi kullanırken kredi tahsis değerlendirme ücreti adı altında, dosya masrafı alındığını ve bu uygulamanın mahkemelerin "Dosya Masrafı alınamaz" kararlarına rağmen bankalar tarafından devam edildiğini söyleyen Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek, “Müzakere edilmeden yapılan tüm anlaşmalar haksız şart kapsamındadır” dedi.

Dilek, konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:

“4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun sözleşmelerdeki haksız şartlar başlıklı 6. maddesine göre, satıcı ve sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşullarının haksız şart olduğunu, taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı olmadığını, eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.

"Başvuru yapılan banka talebe olumsuz cevap verirse…”

"Tüketicilerimizin bankalar tarafından yapılan bu tür kesintilerle ilgili haksız bir uygulamaya maruz kalınması durumunda, öncelikle kredi veren bankaya başvuruda bulunularak söz konusu kesintilerin iade edilmesinin talep edilmesi gerekir. Başvuru yapılan banka tarafından bu talebe olumsuz cevap verilmesi veya cevap verilmemesi halinde, hiç bir masraf ödemeksizin ikamet edilen yerdeki veya söz konusu hizmeti sağlayan bankanın bulunduğu yerdeki illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet gösteren tüketici sorunları hakem heyetlerine, kredi dosya masrafını belgeleyen dekontu ile birlikte başvuruda bulunulması gerekir. Alınan tüm ev kredisi, araç kredisi ve tüketici kredisi için kredi masraf iadesi istenebileceğini ve derneğimiz bu tür haklarını aramak isteyen vatandaşlarımıza bilgilendirme konusunda yardımcı olacağını tekrar etmek isteriz"

Masraf 2 bin lira üzerindeyse

Öte yandan bankaların kestiği dosya masrafını geri almak isteyen tüketiciler 2 bin liraya kadar olan bedeller için ikamet ettikleri ilçe kaymakamlığındaki tüketici hakem heyeti nezdinde hiçbir ücret ödemeden, 3 bin liraya kadar ise il merkezinde bulunan Gümrük ve Ticaret İl Müdürlüğündeki bilir tüketici hakem heyetine başvurmak suretiyle haklarını arayabilir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.