Üniversitede bölümsüz model ile öğrenci alımı

Bölümsüz üniversite modeli dört devlet üniversitesinde uygulanmaya başlıyor. Sabancı Üniversitesi’nde 10 yıl önce başlayan sistemle öğrenciler bölüm değil, program bazında seçim yapıyor. İlk 2 yıl sonunda öğrenci kendi ilgi ve tercihine göre diploma alanını belirliyor. Sabancı Üniversitesi’nde 10 yıl önce başlayan, daha sonra Işık ve Okan Üniversiteleri’nde de uygulanan modeli YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan kaldırmak istedi. Ancak, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül araya girdi ve YÖK geri adım attı. Dört devlet üniversitesinde YÖK’ün teklifi ile bölümsüz üniversite modeli uygulanacak.

Üniversitede bölümsüz model ile öğrenci alımı

Bayburt Üniversitesi bölümsüz model ile öğrenci alacakBölümsüz üniversite modeli dört devlet üniversitesinde uygulanmaya başlıyor. Sabancı Üniversitesi’nde 10 yıl önce başlayan sistemle öğrenciler bölüm değil, program bazında seçim yapıyor. İlk 2 yıl sonunda öğrenci kendi ilgi ve tercihine göre diploma alanını belirliyor. Sabancı Üniversitesi’nde 10 yıl önce başlayan, daha sonra Işık ve Okan Üniversiteleri’nde de uygulanan modeli YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan kaldırmak istedi. Ancak, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül araya girdi ve YÖK geri adım attı. Dört devlet üniversitesinde YÖK’ün teklifi ile bölümsüz üniversite modeli uygulanacak.

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ardahan Üniversitesi, Artvin Çoruh Üniversitesi ve Bayburt Üniversitesi ek yerleştirme kılavuzunda bölümsüz üniversite modeli ile öğrenci alacak. Bu sistemde öğrenciler, üniversite giriş sonucuna göre tercih yaparken bölüm değil, program grupları bazında seçim yapıyor. İlk yıllık sürede öğrencilerin tümü Temel Geliştirme Programı kapsamında aldıkları üniversite dersleri ile aralarındaki eğitim farklılıklarını giderip, eşit düzeye geliyor. Fakülteye yerleştirilen öğrenci, öğretim üyelerinin danışmanlığında ilk iki yıl süresince lisans programlarından farklı dersler seçerek tüm lisans programlarını detaylı biçimde tanıma fırsatına kavuşuyor. Öğrenci, ikinci sınıf sonunda herhangi bir sınava girmeden kendi diploma alanını belirliyor. Böylece öğrenci kendi yetenek ve ilgi alanlarını keşfederek, okumak istediği alanı seçiyor. Üniversite yöneticilerinin sistemle ilgili görüşleri şöyle:

Prof.Dr. Murat Mollamahmutoğlu:“Bilinçli davranacaklar”
Bayburt Üniversitesi Prof.Dr. Murat Mollamahmutoğlu:

“YÖK’le ortaklaşa bu kararı aldık. Bir dalda yığılmış öğretim üyesini eksik olan bilim dallarında da kullanmak işimize geldi. Bir dalda yığılma oluyor. Birinci sınıfta özellikle inşaat, makina, kimya, endüstri mühendisliği gibi dalların birinci sınıfta ortak dersler yüzde 90 civarında. Sonra eğilimine göre istediği mühendislik alanına geçecek.”

“Seçim hakkı tanıyoruz”
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Gökhan Budak

“Bizi devlet pilot olarak seçti. Uygulama aşamasında 400’ten fazla öğrenci alınacak. Öğrenciler birinci sınıfta ortak dersleri görüp, notuna ve isteğine göre bölümleri seçecekler. İlk aşamada fizik, kimya, biyoloji ve matematik dersleri arasında bu geçiş olacak.”

“Çağdaş uygulama”
Ardahan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Korkmaz

“Bu çağdaş bir uygulama. Sonuçta bizim çocuklarımız. Onların istedikleri alanda öğrenim görmeleri, hayata öyle başlamaları daha başarılı olmalarını sağlayacak. Bizim avantajımız ise şu oldu. Öğretim üyesi yetersizdi.”

“Mecburiyetten geçtik”
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Duman

“Biz, şimdilik fen programlarında bu uygulamayı başlattık, edebiyatta ise sosyoloji ve felsefe arasında geçiş imkanı var. Eğer başarılı olursak uygulamayı yaygınlaştıracağız. Biz biraz mecburiyetten programa geçiş yaptık. Çünkü öğretim üyesi sayımız azdı.”

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.