BAYPROJE’den öykü okuma, analiz etme ve yorumlama konulu ‘Yaz Atölyesi’

BAYPROJE tarafından kurulan Matematik Atölyesi, 20 öğrenciyi öykü okuma, analiz etme ve yorumlama konulu eğitime aldı.

BAYPROJE’den öykü okuma, analiz etme ve yorumlama konulu ‘Yaz Atölyesi’
Bayburt Postası - Matematik Atölyesi öğrencilerinin, okuma alışkanlığını edinmelerini sağlamak, okuduklarını anlama, yorumlama ve yazma becerisini kazanmalarına ve geliştirmelerine katkıda bulunmak amacıyla 10 gün boyunca süren Yaz Atölyesinde, deneyimli edebiyat öğretmenleri Yusuf Kardeş ve Zekai Tepir görev aldı.

Öğrencilere dağıtılan öykülerin; dil, kültür, edebiyat, tarih, doğa, çevre sevgisi uyandırmasına, insani ilişkilere ve aile yaşantısına yönelik olmasına dikkat edilen atölye çalışmasında, ilk olarak öğretmen tarafından dersin nasıl işleneceği, yöntemi anlatılarak, öğrencilerde okuma ve yazma sevgisinin oluşmasına yönelik bir giriş yapılarak okuma ve yazma becerisinin insana kazandırdıkları üzerinde duruldu.

Bu çerçevede öykünün tür olarak tanımı yapıldıktan sonra, öncelikle konunun temel kavramlarının tanım ve açıklamaları üzerinde durularak, öğrencilerin seviyesini esas alan bir metin inceleme yöntemi kazandırılmaya çalışıldı. Bu bağlamda öykünün ana unsurları olan olay, kişiler dünyası, mekân, zaman, anlatıcı ve fikir örgüsünün tespit edilmesi; bunların ayrıntıları ve öyküye katkıları üzerinde durulacak, anlatım ve kurgu teknikleri üzerinde uygulamalı çalışmalar yapılması sağlandı. Öğrencilere Türkçenin doğru telaffuzu konusunda uyarılarak, beceri kazanmaları sağlandı.

Öğrenci planlı ve kurallı yazma konusunda bilgilendirildiği, yazarken doğru kelimeleri seçme, düşündüklerini hissettikleri doğal biçimde ve zengin bir kelime kadrosuyla doğru olarak yazma becerileri desteklendi. Türkçenin yazım kuralları konusunda bilgilendirme yapıldı.

Öğrencilerin seçilen öykü ile ilgili soruları cevaplandırması, öyküdeki anlatılan insani değerleri tespit etmesi, kendilerinin durumla ilgili nasıl bir katkıda bulunabilecekleri hususunda fikir geliştirmeleri sağlanarak öykünün verdiği mesajları algılamasına yardımcı olunaan atölye çalışmasında, öğrencilerin kurgu yapabilmelerini teşvik etmek amacıyla öykünün bazı bölümlerini veya sonucunu yeniden yazmaları istendi.  Öykü atölyesindeki derslerin fikir alışverişini önemseyen, paylaşımcı bir yapıyla yürümesine izin verilerek öğrencilerin söz alma, planlı konuşma ve yazma, düşüncelerini derinleştirerek ifade etme konusunda beceri ve özgüven kazanmalarına yardımcı olundu. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.