“Proje ihalesi, hattın yapılacağı anlamına gelmez”

Bayburt Postası -  “İl Oluşunun 20. Yılında Bayburt” konulu sempozyuma katılmak için Bayburt’a gelen eski Demiryolları Genel Müdürü Prof. Dr. Vedat Bilgin (*), Doğu Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgesi için düşünülen demiryolu güzergahı hakkında bilgiler verdi. Bayburt’un içinde bulunduğu hattın daha ekonomik ve daha işlevsel olmasına rağmen başlarda alternatif  hat olarak görünen Tirebolu - Gümüşhane – Erzincan hattının proje ihalesini çıkarılışını yorumlayan Bilgin, “Proje ihalesine çıkılmış olması, o hattın yapılacağı anlamına gelmez” dedi. Prof. Dr. Vedat Bilgin, konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu:

“Proje ihalesi, hattın yapılacağı anlamına gelmez”

Prof. Dr. Vedat Bilgin Bayburt Postası -  “İl Oluşunun 20. Yılında Bayburt” konulu sempozyuma katılmak için Bayburt’a gelen eski Demiryolları Genel Müdürü Prof. Dr. Vedat Bilgin (*), Doğu Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgesi için düşünülen demiryolu güzergahı hakkında bilgiler verdi. Bayburt’un içinde bulunduğu hattın daha ekonomik ve daha işlevsel olmasına rağmen başlarda alternatif  hat olarak görünen Tirebolu - Gümüşhane – Erzincan hattının proje ihalesini çıkarılışını yorumlayan Bilgin, “Proje ihalesine çıkılmış olması, o hattın yapılacağı anlamına gelmez” dedi. Prof. Dr. Vedat Bilgin, konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu:

“Bayburt’un kalkınması için Bayburt’un çevresiyle limanlarla ilişkisini artıracak bir ulaşım ağına ihtiyaç vardır. Bunun için öncelikle Çaykara yolunun bir an önce açılması lazımdır. Demiryolu konusunda gelince, eski bir Demiryolları Genel Müdürü olarak demiryolu yatırımlarının yüksek maliyetlerinin bilinciyle konuşacağım. Şu an ülkemizin en büyük iki ili arasındaki, Ankara - İstanbul Hızlı Tren ağı daha tamamlanamamıştır. Ama zamanla Doğu Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan ağlarda tamamlanacaktır.

Prof. Dr. Vedat Bilgin Demiryollarında bir çok fizibilite çalışması vardır. Bunların zaman zaman yenilenmesi lazımdır. Şimdi, bölgemizde iki tane hat var. Biri içerisinde bulunduğumuz Erzincan – Of hattı, diğeri ise Tirebolu- Gümüşhane – Erzincan hattı.

Değerli hemşehrimiz Şeref Oruç, Bayburt’un içinde bulunduğu hat için bir çalışma yaptı. Şu anda diğer hattın fizibilite çalışmaları için proje ihalesine gidildi.

Fakat bu ihale, bu hattın yapılacağı anlamına gelmez. Çünkü çok sayıda fizibilite çalışması yapılır. Yarın içinde bulunduğumuz hat güzergahı projeye çıkabilir. Bu normaldir. Önemli olan maliyetlerin belirlenmesidir. Düşük maliyetli olan proje her zaman avantajlıdır.

Bayburt-Erzincan-Of çalışmasını gördüm. Demiryolu için tüneller ve viyadükler çok önemlidir. Maliyeti artıran bu önemli ayrıntılardır. Diğer hatta göre Bayburt’un içerisinde bulunduğu hat yüzde 40-45 daha düşük tünel ve viyadüğe sahiptir. Buda demek oluyor ki, daha avantajlıdır. Maliyet olarak diğer hattan çok düşüktür.

Biz Bayburtlular, bu konuyu hassasiyetle takip etmemiz lazımdır.”

(*) Prof. Dr. Vedat Bilgin; Devlet Demiryolları Eski Genel Müdürü, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi, MHP MYK Üyesi.

YASAL UYARI; www.bayburtpostasi.com ve www.bayburtpostasi.com.tr adresinde yer alan resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır. Yeniden basılması, dağıtılması, gerçek veya elektronik ortamda kullanılması izne bağlıdır. Kaynak gösterilmeden ve ilgili sayfaya link verilmeden kullananlar hakkında yasal işlem başlatılacaktır.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.