2. Abdülhamid'in projesi 2017’de hayata geçiriliyor

2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017’de hizmete girmesi planlanıyor.

2. Abdülhamid'in projesi 2017’de hayata geçiriliyor
Anadolu üreticisini Akdeniz limanlarına, Akdeniz narenciyesini kuzey pazarlarına bağlamayı amaçlayan ve 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017’de hizmete girmesi planlanıyor.

Milliyet'ten Mithat Yurdakul'un haberine göre Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017’de hizmete girecek. Proje; Karadeniz, İç Anadolu ve Doğu Anadolu üreticisini Akdeniz limanına bağlayacak. Yatırımcılara göre, Akdeniz’den Ukrayna ve komşu ülkelere ihraç edilecek narenciye sevkıyatı daha ucuz ve kolay olacak, böylece Rusya krizinin zararları telafi edilebilecek.

Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun 88 kilometrelik Ordu bölümünün bu yıl içinde, diğer etaplarının ise 2017 sonunda tamamlanması bekleniyor. Karayolları Genel Müdürlüğü’nden alınan bilgiye göre, 12 bin 146 km. uzunluğunda olan 18 adet Kuzey-Güney karayolu koridorunun 9 bin 726 km’sinin yani yüzde 80’inin fiziki ve geometrik iyileştirilmesi tamamlandı. Bin 191 km.’lik bölümde alışmalar devam ederken, bin 229 km.’nin ise ihale edilmesi planlanıyor.

18 koridor açılacak

Tüm Kuzey Anadolu şehirlerini ve Karadeniz limanlarını endüstri merkezleri ve güney limanlarıyla birleştirmeyi hedefleyen Kuzey-Güney istikametindeki 18 dikey koridor şöyle:

-  Edirne-Çanakkale-İzmir-Aydın-Muğla
-  Aziziye S.K.-Kırklareli-Tekirdağ-Balıkesir-Antalya
-  Karasu-Sakarya-Kütahya-Afyon-Burdur-Antalya
-  Afyon-Konya-(Anamur-Alanya)-Karaman-Silifke
-  Zonguldak-Ankara-Aksaray-Mersin
-  Bartın-Karabük-Gerede
-  İnebolu-Kastamonu-Kırıkkale-Konya-Manavgat
-  Kırıkkale-Kırşehir-Nevşehir-Niğde
-  Sinop-Çorum-Kayseri-(Niğde-Mersin) Ayr.
-  Samsun-Çorum-Kırıkkale
-  Ünye-Tokat-Adana
-  Ordu-Sivas-İskenderun
-  Giresun-Malatya-Adıyaman-Gaziantep-Kilis
-  Trabzon-Gümüşhane-Erzincan-Diyarbakır-Mardin
-  Rize-Erzurum-Bingöl-Diyarbakır
-  Artvin-Ardahan-Kars-Erzurum
-  Ağrı-Bitlis-Siirt-Şırnak

Bayburt'un umudu tüneller

Öte yandan Karadeniz’i Akdeniz limanlarına, Akdeniz’i ise kuzey pazarlarına bağlamayı amaçlayan bu büyük ulaşım ağı projesindeki güzergahlar, akıllara Doğu Karadeniz’deki Salmankaş Tüneli ve Doğu Anadolu’daki Kop Tüneli’ni getirdi.

Trabzon-Erzurum arası ulaşımı iyileştirme çalışmalarının bir parçası olan her iki tünelden Salmankaş Tüneli’nin bulunduğu güzergâh, özellikle Karadeniz Sahil Yolu ve Karadeniz limanlarını kapsayan Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan Tarihi İpek Yolu’nun alternatifi olarak gösteriliyordu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ALOŞ 8 yıl önce

Desene yine yol Bayburt tan geçmiyor. Hala treni bekleyeceğiz.

Avatar
Arpali 69 8 yıl önce

Önce ordu belediye başkanı olacak şahsın ordudan her 81km ile gecenden delidumrul rüşveti alması inlensin.

Misafir Avatar
Hakan 8 yıl önce @Arpali 69

Bir Ordulu olarak ağzına sağlık diyorum.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
nivkls 8 yıl önce @Arpali 69

yavaş get

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
can 8 yıl önce @Arpali 69

yavaş git

Beğenmedim! (3)
Avatar
Bir Garip Bayburtlu 8 yıl önce

Hazır bakanımız da varken her yolu ve yatırımı Bayburttan geçirmek gerek. Bayburtlular bakan ziyarete gelince vaadlerin gerçekleşmediğini söyleyin