Arpalı Belediye Başkanı Şadi Terzi umutlu açıklamalarda bulundu. Tünelin Trabzon yakasında kalan arsaların Bayburt sınırları içinde kalan arsalara göre daha pahalı olduğunu söyleyen Başkan Terzi, “Yatırım için gelenler var. Gelip buradan yer bakıyorlar, oraya göre toprak burada ucuz. Şimdi tabi bu fiyatlar biraz daha arttı. Çay fabrikalarına kurutma tesisi için uygun bir bölge olduğu için gelebilecekleri söyleniyor. Biz buradan Karadeniz’e gittiğimiz zaman fındıklarını asfaltlara serdiklerini görüyoruz. Belki de hem fındık hem çay için böyle girişimler olacaktır. Sürekli görüşenler var” dedi.
Tünelin her iki yakasındaki mevsim farkını “25 kilometrede 17 derece bir ısı farkı var” diyerek vurgulayan Başkan Terzi, rutubetli ve sıcak havası bulunan Trabzon’a göre Bayburt’un yayla havasına dikkat çekti.
Başkan Terzi, şöyle konuştu:
“Bu yıl Araklı Bayburt yolu kışında açıktı, hiç kapanmadı. Ocak ayının 20'lerinde filan İstanbul'a gittim. Trabzon'a giderken bu yolu kullandım. Arpalı'dan çıkarken arabam -9 derecedeydi. Buradan çıktık, tünel bize 15 kilometre. Tüneli geçtik, yani 25 kilometre aşağı yukarı. Dereceye baktım 8 derecedeydi. Yani 25 kilometrede 17 derece bir ısı farkı var. Arpalı-Araklı arası mesafesi 80 kilometre. Viyadükler filan bittiğinde zannedersem 7-8 kilometre daha kısalacak. Bu yazdan itibaren Arpalı- Araklı arası azami 75 kilometre oluyor. 65 dakikada bu mesafede gidilecek. Araklı, Sürmene, Arsin bu bölgede yaşayan insanların Arpalı ile akrabalık bağları kuvvetli. Benim babaannem de Sürmeneli. Sürmene'de çok akrabam var, burada birçok insan öyle. Burada yeri, tarlası olan insanlar vardı. Araklı'da misal Çebi sülalesinden yeri olanlar var. Bu insanlar Arpalı'yı da çok seviyorlar”
“69 plaka araç ile 61 plaka araç sayısı denktir”
“Dolayısıyla bu işin 2 ayağı var. Birinci ayağı, 1 saat içerisinde rutubetli ve sıcak havadan yayla havasıyla buluşacaklar. Biz biliyorsunuz yazın burada yün yorganları ile yatıyoruz. Turizm gelişecek, yerli turizm. Buradaki insanlar gidip deniz havası alacak, oradaki insanlar da yayla havası için gelecekler. Bu tünel açılmadan bile Karadeniz yaylaları bize 7-8 kilometre. Onlar yazın bütün alışverişlerini bizim marketlerimizden, nalburlarımızdan yaparlar. Yazın 69 plaka araç ile 61 plaka araç sayısı hemen hemen denktir”
“Şimdiden yatırım için gelenler var”
“İkinci ayağı yatırım için gelenler var. Gelip buradan yer bakıyorlar, oraya göre toprak burada ucuz. Şimdi tabi bu fiyatlar biraz daha arttı. Yol üzerinde 500 başlık hayvancılık yapan biri var. Yine yol güzergahında bir vatandaş tesis yapmak üzere yer aldığını biliyorum. Fırın yeri alan var. Şuan faal bir durumda. Bunun dışında çay fabrikalarına kurutma tesisi için uygun bir bölge olduğu için gelebilecekleri söyleniyor. Biz buradan Karadeniz’e gittiğimiz zaman fındıklarını asfaltlara serdiklerini görüyoruz. Belki de hem fındık hem çay için böyle girişimler olacaktır”
"Geleceğe umutlu bakıyoruz”
“Sürekli görüşenler var, yer alan var. Geçen hafta geldi 5 kişi. Bunların hepsi de şimdiden arsa almak için geldiler. Geçtiğimiz yıl 10. ayda alanlar oldu. Mesela Yukarı Kırzı'da yer alanlar var. Bu güzergâhta Yukarı Kırzı, Çatıksu (Vanşen) var. Daha sonra Suludere (Erginis), Şalcılar (Toronsos) ve Armutlu var. Bu köylerimiz ve yol güzergâhı tünelden sonra daha da canlanacak. Arpalı'nın ve bu köylerimizin geleceğine daha umutlu bakıyoruz. İnşallah bu bölge büyük bir hareketliliğe kavuşacak”
5. bölgenin avantajı ve önemi artacak
Öte yandan Başkan Terzi, güzergâh üzerindeki Arpalı’nın ve köylerin çay fabrikaları açısından kurutma tesisi için uygun bir bölge olduğuna dikkat çekerken, bunun bir başka ve en önemli nedeni ise Bayburt’un teşvik kapsamında 5. bölgede yer alması.
Uzmanlar tarafından, Karadeniz Bölgesi’nin önemli ticari potansiyele sahip illerinden biri olan Trabzon’daki iş çevreleri açısından daha avantajlı şartlara sahip 5. bölge illerinden Bayburt’un yeni yatırım için tercih edilebileceği vurgulanırken, aynı zamanda ulaşım sorunu bu tercihi öteleyen bir neden olarak gösterilmişti.
Tünelin tamamen faaliyete geçmesinin ardından teşvik kapsamında 3. bölgede yer alan Trabzon ile birlikte bölge genelindeki iş çevreleri ve yatırımcılar için artık daha avantajlı duruma gelecek olan Bayburt'un, 5. bölgede bulunmanın faydasını biraz daha fazla görmesi bekleniyor.
Dışardan gelen biri olarak arpalıyı bilmem ama gördüğüm kadarıyla Aydıntepe trabzonlaşmış açıkçası çok şaşırdım binlerce dönüm yer alınmış evler yazlıklar ticari yerler kurulmuş sokakta pazarda dolaşırken bir karadeniz havası oluşuyor resmen Bayburtta böyle bi yer olacağı hiç aklıma gelmezdi demekki ileride bu bölge canlanacak