banner164

BTSO Başkanı Seyhan: "Ülke menfaatleri neyi gerektiyorsa kabulümüzdür"

Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Süleyman Seyhan, İyidere-Bayburt-Aşkale güzergahının etüd çalışmasıyla yeniden gündeme gelen demiryolu konusu hakkın da bir açıklama yaptı.

BTSO Başkanı Seyhan: "Ülke menfaatleri neyi gerektiyorsa kabulümüzdür"
Bayburt Postası - Komşu illerin konuya memleket milliyetçiliği açısından yaklaştığını ifade eden Seyhan, "Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası olarak, bilimin tavsiyesi ve ülkemizin menfaatleri neyi gerektiriyorsa onun olması arzumuz ve kabulümüzdür" dedi. 

Komşu illerin, Bayburt'tan geçen hattın etüd çalışmasına dahi tahammül edemediklerini ve karşı çıktıklarını  bildiren Seyhan, bu tavrı yakışık bulmadığını kaydetti. Seyhan, KTÜ tarafından hazırlanan geçmiş dönemdeki çalışmalara vurgu yaptığı açıklamasında, sahile inen en uygun hattın Bayburt üzerinden geçtiğini bir kere daha hatırlattı. 

İşte Seyhan'ın açıklaması:

"Son günlerde kamuoyunda yeniden gündeme getirilen, tabiri caiz ise bir bardak suda fırtınalar koparılan ve bazı mahfiller tarafından Trabzon, Rize, Gümüşhane ve İlimiz arasında bir gerilim kaynağı haline dönüştürülmek istenen hızlı tren güzergahı üzerindeki gelişmelere dair Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası olarak bir açıklama yapma gereği hasıl olmuştur.

Öncelikle belirtmek gerekir ki konuyla ilgili olarak kasıtlı değilse bilgisizlikten kaynaklandığını düşündüğümüz bazı açıklamaları ibretle izlemekteyiz...

Bizler Bayburt iş dünyası temsilcileri olarak meseleyi ''Ne olursa olsun ve hangi maliyetle gerçekleşirse gerçekleşsin yeter ki tren yolu Bayburt'tan geçsin'' meselesi olarak görmediğimizi kamuoyuna ve muhataplarımıza defalarca deklare ettik... Bu minvalde de Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası olarak hazırladığımız dosyaları Cumhurbaşkanımız ve Ulaştırma Bakanımız başta olmak üzere ilgili tüm taraflara sunduk… Bu dosyalar içerisinde Karadeniz Teknik Üniversitesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı ve Prof. Dr. Sayın Fazlı Çelik tarafından yapılan çalışmalar ve sunulan bilimsel raporlar ışığında jeolojik, coğrafi avantajlar ve maliyet hesabı açısından en uygun güzergahın Bayburt üzerinden geçecek hat olduğuna dair bilimsel raporlar da mevcuttur.

Söz konusu çalışma kapsamında, 1/25000 ölçekli eş yükseltili topoğrafik haritalar üzerinde yapılan yatay ve düşey güzergah araştırmalarında Trabzon Limanına en optimum bağlantının Bayburt üzerinden olduğu tespit edilmiş ve ilgili çalışma sonucu ortaya konan raporda Bayburt üzerinden geçecek hattın Gümüşhane üzerinden geçecek hat ile kıyaslandığında;

• Güzergah uzunluğunun çok daha kısa olduğu,
• Toplam tünel uzunluğunun çok daha az olduğu,
• Toplam köprü uzunluğunun çok daha az olduğu,
• Yapım maliyetinin çok daha düşük olduğu,
• Yapım süresinin çok daha kısa olduğu,
• Jeolojik yönden çok daha kararlı ve daha problemsiz olduğu,
• Bakım maliyetlerinin çok daha düşük olduğu,
• İşletme giderlerinin çok daha düşük olduğu,
• Çevre tahribatı ve kirliğinin çok daha az olduğu,
• Enerji sarfiyatının çok daha düşük olduğu,
• Zaman tasarrufunun çok daha fazla olduğu ve
• Kamu yararının çok daha fazla olduğu ortaya konulmuştur.

Raporda geçen ve yukarıda zikredilen parametreler ışığında kamu kaynağının bir şehir milliyetçiliğine kurban edilemeyecek kadar kutsal olduğunun altını bu vesile ile bir kere daha çiziyoruz... Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası olarak, bilimin tavsiyesi ve ülkemizin menfaatleri neyi gerektiriyorsa onun olması arzumuz ve kabulümüzdür... Daha açık ifadesiyle, Tren yolu illa bizim şehrimizden geçsin diye kamu kaynaklarının israf edilmesine göz yummanın izahı yoktur... Aynı duyarlılığı Gümüşhaneli hemşehrilerimizden de beklemek en tabii hakkımız değil midir? Diğer senaryoların yanı sıra Bayburt üzerinden geçecek muhtemel güzergahın etüt dahi edilmesine karşı çıkmanın izahını bulamamaktayız. Ve bu tavrın yukarıda altını çizdiğimiz hassasiyetlere ortak olmasını beklediğimiz çevrelerin misyonuna yakışmadığı düşüncesindeyiz... 

Halihazırda kamuoyunda dillendirilen ve üzerinde türlü tartışmaların yaşanan çalışmanın hattın inşası değil "güzergah etüt çalışması’’ olduğunun altını bir kez daha çizmekteyiz... Ve bu etüdün yapılması için Milletvekilimizden Valimize, Belediye Başkanımızdan Odamızın geçmiş başkan ve yöneticileri ile şimdiki yönetim olarak bizlere kadar geniş kesimlerin çabaları vardır... 

Bu vesileyle değerli hemşehrilerimize hatırlatmak gerekir ki ana aks olan Kars-Erzincan ve Erzincan-Sivas hattının dahi henüz yapımına başlanmamıştır. Bu ana aks üzerinden Karadeniz'e verilecek hatta dair uzun yıllara yayılmış planlama devam etmekte ve muhtemel bütün güzergahların etütleri yapılmaktadır... Bunlardan şimdilik ve kabaca hesapla en uygun görülen güzergahların önemli bir kısmı Bayburt'tan geçmektedir... 

Bu vesile ile ilimizde konuyu zaman zaman çarpıtarak gündeme getiren ve vatandaşlarımızı manipüle etmeye çalışan kesimlere itibar edilmemesini değerli kamuoyumuzdan istirham ediyor, çalışmaları birlikte takip ettiğimiz Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanımız Sayın Naci Ağbal, Milletvekilimiz Sayın Fetani Battal, Valimiz Sayın Cüneyt Epcim, Belediye Başkanımız Sayın Hükmü Pekmezci başta olmak üzere paydaş kişi ve kurumlar ile değerli yöneticilerine teşekkürlerimi arz ediyorum."

Bilim ne diyorsa, ülkemiz menfaati neyi gerektiriyorsa o olacaktır ve bizler bütün bu parametrelerde Bayburt üzerinden geçecek güzergahın diğer güzergaha nazaran daha avantajlı ve daha uygulanabilir olduğunun farkındayız... Sadece çalışmaların sonucunu bekleyelim.

Selam ve saygılarımla..."


Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Misafir Avatar
Bayburtlu Salih 1 hafta önce

• Güzergah uzunluğunun çok daha kısa olduğu,
• Toplam tünel uzunluğunun çok daha az olduğu
• Toplam köprü uzunluğunun çok daha az olduğu,
• Yapım maliyetinin çok daha düşük olduğu,
• Yapım süresinin çok daha kısa olduğu,
• Jeolojik yönden çok daha kararlı ve daha problemsiz olduğu,
• Bakım maliyetlerinin çok daha düşük olduğu,
• İşletme giderlerinin çok daha düşük olduğu,
• Çevre tahribatı ve kirliğinin çok daha az olduğu,
• Enerji sarfiyatının çok daha düşük olduğu,
• Zaman tasarrufunun çok daha fazla olduğu ve
• Kamu yararının çok daha fazla olduğu ortaya konulmuştur.

Sn Ticaret odası Başkanın ortaya ifade ettiği bu gerçekleri başta ilimis olmak üzere, ulusal basında boy halinde yayınlanması iyi olur.

Misafir Avatar
bayburt,kalesi 2 hafta önce

2015,YILINDA,SN,C.BAŞKANI,BAYBURT,MİTİNGİNDE,SÖZ,VERDİ,TREN,BAYBURT
TAN,GEÇECEK,DEDİ,SN,NACİ,AĞBAL,VE,BİNALİ,YILDIRIMDA,ŞAHİTTİR,SELAM

Misafir Avatar
İbrahim 2 hafta önce

Daha önceki etüd çalışmalarında bayburt by pass edişmişti ama bizden ses çıkmıyordu.. Şimdi son çalışmada Gümüşhane by pass olmuş ama çok gür sesleri var platform oluşturmuştular başından beri çünkü... Gümüşhane yerel medyasına da bakıyorum iyi organize olmuşlar siyaset ve stk lar sonuçta yaşadığı il için mücadele veriyorlar.. Bayburt a bakıyorum demiryolu sanki Süleyman Seyhanın derdi başka ses yok... Yerel siyasetçilerimizin böyle bir derdi demiryolu iddiası yok sadece tren bayburtdan geçecek vaadine sığınıyorlar ama karşı tarafta büyük bir lobi var... Çok yazık... Aynı zamanda muhalefet partilerini de eleştiriyorum... Bayburt u il yapmak için komite kuran gece yarısı tüm Bayburdu organize edip gece yarısı Merhum başbakanımız Turgut Özalı kop dağında karşılayan Muhalefet partisi Belediye başkanı Ali Bilen örneği halen hafızalarda.. İktidar partisi yöneticilerinde de ne ses nede bu konuda liderlik görebiliyoruz tabiki sn vekilimiz bu konuyu yakında takip ediyordur ama yerelde böyle bir hareketlilik ve ses yok... Keşke kendi işlerini koşturan değilde Sn Cumhurbaşkanımızın tabiriyle Milletin hizmetkarı olan yöneticilerimiz olsaydı...

Misafir Avatar
Hakan 2 hafta önce

trenyolu demek çok ucuz maliyetle taşimacilik demek daha ne olsun ürettiğin malı limana ucuz bir yolla ulastirmak için tren yolu en uygun taşima sekli

Misafir Avatar
Ozan 2 hafta önce

Bu tren ha gümüşhaneden ha Bayburt tan geçse 2 il için faydası nedir hatta ülke ekonomisine faydası ne olabilir asıl bu tartışılmalı. Bu 2 ilden geçse ve ilerde ekonomik olmayıp işletilmese o zaman suçlu kim olacak.

Misafir Avatar
Veli 2 hafta önce

Ekonomi çökmüş ne yapacaklar