Sağlık, eğitim ve havayolu konusunda en çok tercih edilen fakat kış mevsiminde sürücülerin kâbusu haline gelen Kop Dağı geçidinin ve 50 yılı aşkın bir süredir sürekli gündeme gelen Araklı – Bayburt yolunun ulaşım sorunun tamamen çözümü için artık geri sayım başladı.
Bayburt dışında yapılan her iki tünel en çok Bayburt’u ilgilendiriyor!
Erzurum ilinin yatırım alanında bulunan Kop Tüneli ile muhtelif illerin yatırım alanında bulunan Salmankaş Tüneli en çok Bayburt’u ilgilendiriyor. Tünellerin faaliyete geçmesiyle Bayburt, bölgedeki ulaşım ağlarının en merkezi noktasında yer almış olacak.
Her iki tünelin bitmesi halinde teşvik sisteminde 5. bölgede yer alan Bayburt, özellikle Trabzon olmak üzere bölgedeki iş çevreleri açısından en avantajlı illerinden biri olmak için daha şanslı.
İl bazlı bölgesel sisteme geçilen yeni teşvik sistemine göre önemli bir ticari potansiyele sahip olan Trabzon’un 3. bölgede yer almasıyla yatırım açısından önemli bir konum elde eden Bayburt’un coğrafi konum olarak önemini daha da artıracak tünel ve yol çalışmalarının bölgede yeni bir pazarın oluşmasına da ön ayak olması bekleniyor.
Öte yandan 6 bin 500 metre uzunluğundaki Kop Tüneli’nin 2017’de, 4 bin 200 metre uzunluğundaki Salmankaş Tüneli’nin 2015’te hizmete açılması için çalışmalar tüm hızıyla sürüyor.
Bayburtun Trabzon ve Erzurum'a olan km lerin kaç saat aldığını bilmezden gelenlere zaten söyleyecek söz yok. Onlar devam etsinler. Araklı ve Kop tunelleri açılınca onlar kullanmazlar, eski yollardan gider gelirler. Diğer yandan, Bayburt'un Trabzon ve Erzurum'a Kısa bağlanmasındaki Avantajlardan biri, İlimize gelen ürünlerdeki nakliye giderinin düşmesi ve buna bağlı olarak Bayburtta fiyatların düşmesidir. Hasta nakline gelince; Hastaların diğer illere nakledilmesi güzel de, Asıl sorunu çözmeye yetmez. 21. Y.Y. da İL Olarak hayatımıza devam edeceksek, Hastaları Nakletmek değil, HASTANEDEKİ SORUNLARI ÇÖZÜP HASTAHANEYİ ADAM ETMEK ASIL ÇÖZÜMDÜR.