Bayburt'un sorunları Başbakan Davutoğlu'na iletildi

Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İbrahim Yumak, Sanayi Başkanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin ortaklaşa düzenlemiş olduğu 8. Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası'nda Başbakan Ahmet Davutoğlu'na Bayburt'un sorunları ile ilgili bir dosya sunduğunu belirtti.

Bayburt'un sorunları Başbakan Davutoğlu'na iletildi
Bayburt Postası - Bayburt Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İbrahim Yumak, Başbakan Ahmet Davutoğlu ile görüştü. Sanayi Başkanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin ortaklaşa düzenlemiş olduğu 8. Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası'nda 81 ili temsilen katılan oda başkanlarının Başbakan Davutoğlu'na 3'er dakikalık birer sunum yaptıklarını belirten Yumak, Başbakan Davutoğlu'na Bayburt'un sorunları ile ilgili bir dosya sunduğunu söyledi.

Görüşmede Bayburt'un öncelikli sorunları ve çözüm önerilerini içeren 5 maddelik bir sunum gerçekleştirdiğini anlatan Yumak, demiryolu güzergahının Bayburt'u da kapsayacak şekilde planlanmasının devletin yararına olduğuna, bu konuda yapılan bilimsel çalışmaların Ulaştırma Bakanlığı bürokratları tarafından dikkate alınmadığına vurgu yapılırken, teşvik kapsamında 5. bölgede yer alan Bayburt'un 6. bölgede yer alması, tarım ve hayvancılık projelerine fon sağlanması, Salyazı havaalanı, Karaçam - Kılıçkaya tüneli ve Organize Sanayi Bölgesi ile ilgili isteklerin iletildiğini belirtti.

Yumak tarafından, Başbakan Ahmet Davutoğlu'na sunulan ve Bayburt'un öncelikli sorunları ile çözüm önerilerini içeren dosyada şu ifadelere yer verildi:

Bayburt'un öncelikli sorunları ile çözüm önerileri

"Bayburt, lojistik taşımacılık açısından ulaşım altyapısının yetersiz olduğu bir coğrafyada yer almakta olduğundan ilimizde arzulanan düzeyde sanayi yatırımı gerçekleştirilememektedir"

Demiryolu güzergahı

"Doğu Anadolu'yu Doğu Karadeniz'e ve limanlara bağlamak için yapılacak demiryolu için güzergah fizibilite çalışmalarına Bayburt üzerinden geçen alternatif güzergahlar dahil edilmemiştir. Erzincan'dan başlayıp sahile bağlanacak hat için başta üniversiteler olmak üzere bilimsel kurumların tren yolunun Bayburt'tan geçmesi halinde sağlayacağı avantajlarla ilgili yaptıkları çalışmalar ulaştırma bakanlığı bürokratları tarafından dikkate alınmamaktadır. Bu nedenle; daha düşük eğim, daha az köprü ve  viyadük içermesi ve diğer güzergaha göre yaklaşık 3 milyar TL daha düşük  maliyette olması gibi nedenlerle Bayburt üzerinden önerilen alternatif güzergahın da fizibilitesinin yapılması gerekmektedir"
Teşvik Bölgesi ve Bayburt

"Kalkınma Bakanlığının, en son 2012 yılında yayımlanan "İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması'na göre 64. sırada yer alan ilimiz teşvik kanunu kapsamında 5. bölgede yer almakta olup teşvik kanunu ile arzu edildiği ölçüde yatırım artışı sağlanamamıştır. Bayburt gerek TRA1 olarak tasnif edilen Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi (Erzurum-Erzincan-Bayburt)  gerekse de TR 90 (Trabzon, Ordu, Rize, Artvin, Gümüşhane, Giresun) bölgesi içerisinde Gümüşhane ile birlikte en düşük kalkınma performansına sahip iki ilden biridir. Sosyal ve ekonomik gelişmişlik endeksi verilerine göre bir çok kıstasta 6.bölgede yer alan bir çok ilden daha kötü göstergelere sahip olan ilimizin teşvik kanununda yapılacak düzenlemeyle 6.bölgede yer almasını talep etmekteyiz"

Tarım ve hayvancılık yatırımları

"İlimizde tarım ve hayvancılık yatırımları arzu edildiği ölçüde gelişme gösterememektedir. Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı IPA kapsamında Bakanlıklar tarafından yürütülen operasyonel programlara ek olarak Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığımızca, Sanayi Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programına benzer,  bölgemize özel bir proje teklif çağrısı ile kamu yararına çalışan meslek örgütlerine açık bir proje teklif çağrısına çıkılarak ilimizde entegre tarım ve hayvancılık tesisleri projelerine fon sağlanması"

Turizm gelirleri ve altyapısı

"İlimizin turizm gelirleri çok düşüktür ve ulaşım altyapısının yetersizliği bunun en önemli nedenlerinden birini teşkil etmektedir. Başta turizm alanında sağlayacağı avantajlar olmak üzere, yatırımcılara sağlayacağı kolaylık ve ilimizi daha ulaşılabilir hale getirecek olması nedeniyle Salyazı havaalanının bir an önce yatırım planına alınarak hizmete açılması için çalışmaların başlatılması, İlimizin Karadeniz sahiline bağlantı yolu olarak soğanlı dağında Karaçam - Kılıçkaya tünelinin yatırım planına alınarak hayata geçirilmesi ve Uzungöl bağlantısının sağlanmasını talep etmekteyiz"

OSB yatırımları

"Organize Sanayi Bölgemizin altyapı yetersizliği nedeniyle bu bölgede arzu edilen yatırım artışı sağlanamamaktadır. Bayburt Organize Sanayi Bölgesinin dağlık bir arazi üzerinde, engebeli bir zemine kurulmuş olması yeni yatırımcılar açısından ilk yatırım maliyetini azımsanamayacak derecede artırmakta ve yeni yatırımları güçleştirmektedir. Bunun yanı sıra parsel bağlantı yolları ve atık su arıtma sistemi başta olmak üzere  mevcut altyapı eksiklerinin giderilmesi için Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Organize Sanayi Bölgemize kaynak sağlanmasını talep etmekteyiz"

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
NECO 9 yıl önce

sn.başkan elinize dilinize sağlık bu istekler uygulamaya alınırsa bayburtumuzun şirinliği daha da artar.teşekkürler.

Avatar
bayburtlu 9 yıl önce

3 yıl önce tren için 19 bin imzalı dosya ne oldu,açklama yaparmısınız sn yumak bey